Amanda ek

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Amanda - 15 juli 2012 17:03

....Ladda upp bilder på min dator från mammas kamera. Hon har typ 1000 :o de äldsta är från Berlin, men dem har jag redan på min dator så nu är det bara de från Danmark och hemma och så kvar att ladda upp. Mamma har fortfarande inte

framkallat mina foton, nu är det precis 1 år gammla foton som MÅSTE bli framkallade! Men hon sa att hon kanske kan göra det idag, eller imorgon så hoppas väl på det då, De nya bilderna kan ju också framkallas då. :) 

Jag har varit och handlat lite också med mamma. Kanske inte så värst kul men ja.

Ha det bra! //AmAnDa.  

Av Amanda - 15 juli 2012 13:39

Hejhej!   

Vill göra något kreativt, jag är en väldigt kreativ tjej, så tänkte göra min önskelista, självklart vill jag inte ha allt detta om jag inte hade nån häst men jag hoppas ju på det bästa, och nu är det liite på G. Säger inte ngt förens allt är bestämt.

Om det går alltså. 

Här är min önskelista: (vissa saker på Hööks har försvunnit      och tre av de sakerna ville jag ha asmycket!) det är både från Hööks och Horze! Och sakerna är mer bra att ha än att jag "önskar mig" dem ;)

       

Lite smått o gott!

         

 Snyggiga benskydd. Eftersom mitt Swarovski är rött kan ju hela min tävlingsautfits vara röd. :) Sen kan jag ha en till, brun. :) Det skulle ju va assnyggt!! :D

 Lindor = alltid bra att ha!  Regntäcke.   

  Coolt att ha såna här! Snyggt till tävlingsautfitsen! MEN: De finns bara i damstorlek ;/ men om de blir mer populära kanske de kommer i junior också?

    Jag är en grimm och schabrak samlare. Jag har ingen häst och jag har ändå 6 schabrak och 6 grimmor :p Haha! Det finns ju i så många olika färger och mönster!

 FINT! Fanns såna lindor innan men de är en av de saker som försvunnit :(  Sadelöverdrag = bra!!     Martingal är bra i hoppningen.

   Detta tränset är i samma färg som mitt Swarovskipannband :) Tyglarna med, tror jag. ;)     Vill ha ridskor med. ;D 

            


Har typ all tävlingsutrustning utan en häst och ett hårnät :p hoppas båda sakerna kommer snart! :p ;)

  Har alltid problem när man ska städa ur boxen på loven och så, jag har liksom ingen hink!   Smart att ha i skåpet!   ASSNYGGA sporrar ju!! Rosa diamanter    Den där kassen kan man ha i ridskolan, asså när hästen går i ridskola, OM det blir så JA...

      Älskar manrosetter!!!

              Ryktsaker är alltid bra att ha!

   Fleecetäcke är jättebra, enligt mig! ;) XD 

     

Snyggt till brun tävlingsautfits! :)) :D


Det var allt för mig, hejdå!


//AmAnDa.





Av Amanda - 15 juli 2012 12:02

Hej igen! 

Idag har jag: Vaknat, klätt på mig, borstat håret och sätta på datorn.    Inget intressant!   <----haha siken kul smiley!

Något roligare kanske:

Jag ska: Hmm... Nej inte roligare! Jag vet liksom inte vad jag vill göra.. Kolla på Kompisar på nätet typ :p och läsa!?

Igår kväll köpte jag och familjen godis på Hemmakväll.   jag älskar deras godis, förutom att jag alltid råkar ta för mycket!   igår var det nog 0,7 kilo eller ngt sånt!   Men jag, mamma och pappa lyckades äta allt!  

Vi såg film också. Först nån Family Guy Star Wars (det var Alexanders idé!) den var ganska kul! Fast väldigt tramsig ibland.

  Darth vader är klart bäst (Y) När Torns "fyllde" 45 år i julas hade dem en julshow som jag var med i. Gissa vem jag spelade!? Behövs inte, bild:

 

Jättefin bild! Lilla Florens fick bli ond men nu är hon god igen! 

Efter den filmen ville jag se Anne Franks dagbok. Läser den boken, men tröttnade. Antar att jag inte förstod allvaret! För jag tyckte bara det var urtrist! Filmen var väl lite roligare..

  Boken.

  Filmen. Heter Anne Franks sista dagar ist     


Fick sms av en kompis. Hon ville att jag och hon skulle gå på Falsterbo.. Klart jag vill men mamma tycker en dag räcker!   Jag fick i alla fall ett äkta swarovski!   


Ska nog göra en önskelista sen.

Men ha det gött!


//AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards