Amanda ek

Alla inlägg under juli 2012

Av Amanda - 8 juli 2012 14:53

Hej igen! Nu var det en vecka sen jag bloggade sist. Men jag har ju varit i Danmark. :) Min mormor och morfar har ett sommarhus på ön Mön. Det har varit soligt så gott som varje dag :D Här kommer en sammanfattning om veckan:

 

Dag 1: (lördag) Åkte dit, tog två timmar. Vi köpte godis på vägen för det är ju trots allt lördag. Så fort vi kom fram var det första jag gjorde att packa upp. Sen var jag och Alexander ute och gungade på de nya gungorna. På kvällen gick vi till strandcafét och köpte glass, gott! :)

 

Dag 2: (söndag) Vaknade, läste, gick upp, åt frukost, det vanliga man gör på morgonen helt enkelt. Sen åkte vi och handlade mat. När vi kom hem igen läste jag vidare i två jättebra hästböcker (jag tycker inte böcker som inte handlar om hästar är intressanta och det har hänt många gånger att jag lånar en bok och sen inte orkar läsa den. Hästar går före ALLT) men vissa andra böcker är kul, som Döden i dina ögon. Danmark har jättegoda jordgubbar så varje dag äter vi det med grädde till mellanmål. Vi gick till strandcafét igen sen på kvällen.

 

Dag 3: (måndag) Gick upp nån gång vid 12:00. Åt inte frukost (var liksom inte hungrig och eftersom det nästan var dags för lunch var det inte lönt) läste ut en bra bok (Kasta syra.) Sen startade jag The sims 3 husdjur på min dator. Eftersom jag inte hade internet kunde jag spela istället ;D Vi åkte och handlade igen. Började läsa Anne Franks dagbok. Ja det hände inte mycket. Vi skippade glassen idag.

 

Dag 4 (tisdag) Idag var det tisdagsmarknad. Vet inte varför danskarna firar det

men så är det. Många affärer har rea och det går en konstig orkester och spelar och så är det ponnyridning med mera. När jag gick förbi ponnyridningen kunde jag inte låta bli att klappa en minishettis, skäck, som stod bunden vid ett träd. Den gnäggade åt mig :D Stackaren hade helt förstörda hovar :( förutom skäcken var det också två svarta minishettisar. De liknade Flower, Florens och Casper.

Fast det var så mycket rea köpte vi inte särskilt mycket, om ens något. Efter det handlade vi igen. Då köpte jag en hel ny autfits =) :P På kvällen gick vi till en lekplats.

 

Dag 5: (onsdag) Första dagen jag badade! Huset ligger ca 20 meter ifrån stranden.

Danmark säger det är Europas finaste strand. Vet inte om jag håller med, för det är massor av stenar och tång i vattnet. Och på stranden är det också vissa delar fulla av sten :/ men det är en bra strand att leta bärnsten på ;) jag har hittat en en gång. Det var 17 grader i vattnet. Först var det såklart kallt men efter en stund blev det varmt och skönt.Jag och Alexander lekte i vågorna. Det var väldigt höga vågor fast det inte blåste mycket alls! Mamma sa att hon KANSKE skulle bada, men det hände aldrig ;) hon tyckte det behövde vara minst 20 grader i vattnet för att hon skulle kunna bada. Jag tog med en badmadrass som jag paddlade runt med. Det var kul! På kvällen gick vi till strandcafét.

 

Dag 6: (torsdag) Började och slutade dagen med The Sims 3 husdjur. Däremellan 

har jag läst, badat och ätit. Vi gick inte till strandcafét.

Det var varmt i vattnet igen och jag paddlade runt med badmadrassen igen. c:

 

Dag 7: (fredag) Shoppingdag! Jag och mamma skulle ha gått och letat efter nya favoritaffärer eftersom jag har vuxit ur min och mammas har stängt. Men så skulle helt plötsligt hela familjen med. Alexander var inte särskilt road över att gå i 100 affärer, om man bortser från leksaksaffären då. Jag köpte en ny kofta och mamma en kjol. 

 

Dag 8: (lördag) Vi åkte hem ca klockan 5. Det var lite för sent men men. När vi passerat Öresundsbron gick jag in på facebook via mobil. Hade 19 händeler, inte så mycket.

När vi kom hem var klockan 8. Vi hade stannat vid tre ställen så det tog lite längre tid. Det första jag gjorde när vi kom hem var att ta upp alla mina saker på mitt rum och sen sätta på datorn. Bloggade inte igår, jag vet! Men det var för när jag chattat med Sandra lite fick jag huvudvärk. Fattade inte varför, jag hade ätit och druckit och igår somnade jag typ 1 och vaknade 10 så jag hade sovit 9 timmar! Men så fort jag fick en huvudvärks tablett avtog det. :) Jag tror jag har migrän.. Min farfar har det så jag kan ju ha fått det av honom! En sån här varm dag som idag måste jag dricka så att jag inte får det igen.

 

Det kommer kanske lite bilder från Mön nån dag snart! 

/AmAnDa.

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards