Amanda ek

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Amanda - 31 juli 2012 22:33

Hej! Gissa vad jag varit idag!? Jo på Backen! 

Utvärdering av dagen:

Tidigare idag:

Jag var tvungen att gå upp typ 10. ;d Vi tog tåget till Malmö och sen bytte till Klavenborg (tror det hette så) Väl på Backen började vi gå runt. Sen åt vi. ;) Första vi åkte var svanarna typ vid ingången, jag och pappa i en och mamma och Alexander i en.

Jag har svindel, precis som mamma, och tyckte till och med att de svanarna var höga! :o Vi råkade köpa biljett till fel (ett stort vattenstup) karusell men jag hann i sista sekund hejda det. Tur det, för senare ville Alexander att hela familjen ville åka den men mamma vägrade. Jag med. Inte pappa. Skulle vilja se mammas min när hon sitter på och "båten" är på väg upp till stupet. Haha! 

Vi åkte mini fritt fall och Larven, lilla pariserhjulet (ha respekt för en höjdrädd!) och radiobilarna.

 

Efter att vi ätit en glass gick vi vidare. När jag och Alexander skulle åka pariserhjulet för en andra gång hann vi bara ett varv tills de bad oss gå ut. Anledning: Det började åska, regna och blixtra!

Vi fick söka skydd på ett café. Jag fick voffla med mjukglass och varm choklad. Gott! :)

Vi var kvar på området ett tag till. Sen gick vi ut. Jag ville verkligen åka häst och vagn tillbaka till tågstationen, det var så fina hästar, fick klappa en stor svart häst. Men det kostade 85 danska per person så jag fick inte :'( :'( Den stora svarta hästen stod och tittade efter mig när vi gick. Det var inte bara jag, hela familjen såg det! 

Dör om jag inte får rida SNART!! Som tur är ska jag, mamma och mammas två systrar ska rida islandshäst på turridning snart :) ser framemot det! :D

 

Just nu:


Försöker skynda mig med inlägget för mamma och Alexander håller på att se Sagan om ringen nu och jag vill gärna se den med. Sitter i soffan och äter frukt. :)

 

Senare/imorgon:


Jag ska kanske spela The sims 3 husdjur imorgon. Och sovaaaaa uuuuut och läääääsaaaa ut (mina böcker). Kommer desto fler inlägg imorgon.

 

Hejdå! /AmAnDa.

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards