Amanda ek

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Amanda - 28 juli 2012 19:34

Martinggal, brunare än så

Hoppschabrak :)

Har en sån här hemma, kanske bra o ha?

Samma träns som på tävling, fast utan äkta Swarovski!

Pannband

Equi-Guard benskydd


/AmAnDa.

Av Amanda - 28 juli 2012 19:11

Schabrak, Lami-cell

Huva. Lami-cell

Benskydd, Lami-cell

äkta swarovskipannband

Ridtäcke, vet inte märket ;)

Hade klart velat ha såna här, men de finns bara i strl. Dam :( 




Detta träns hade varit perfekt! Finns i rätt storlek, precis rätt färg som mitt pannband och så ingår tyglar! :D vill köpa ett äppelbett till det.


Då skulle man ha en fin tävlingsoutfit! 


/AmAnDa.


Av Amanda - 28 juli 2012 18:33

Hej bloggen! Idag har jag varit på Ikea. :) det var jättevarmt men kul!

Sen åkte vi till Hemmakväll för att handla godis. Nu gnäller Alexander för att han glömde att köpa en kokosboll, och jag köpte en sån. ONÖDIGT!?

En liten unvärdering om dagen:

 

Tidigare idag:


Vi åkte till Ikea typ vid 13:00. Jag spelade My horse i bilen ;D det är kul ju! Fast såklart är det inte samma sak att spela på hans Iphone 4s som att ha en egen.. Antar att jag måste stå ut ända till jul! Och han fick en innan sommarlovet, bara SÅDÄR!? Fett störd på det blir man. Som om han skulle vara mer värd än jag? ;(

Just sån vill jag ha! :( 

Ja men på Ikea mötte vi farfar. Han skulle med. Vi gick hela rundan.

Hittade så mycket fint och jag kunde inte låta bli att tänka "när jag blir vuxen vill jag köpa den där soffan, och den där sängen, och den garderoben och såna köksbänkar". Haha mitt hem ska vara färggladast och finaste ever!

Skulle ha fått en ny skrivbordsstol (min är skitliten för har haft den sen jag var 7 år) men den var slut i lagen :'( ska beställa den istället :)

Fick detta:

*Röd papperskorg

*3 små lådor som jag kan ha hästgodis och gummisnoddar i

*En sak som är jättesvår att förklara som jag också ska ha på Torns

*En röd matta

*3 fotoramar

*En skrivbok

*En liten låda

*Galgar

Sen köpte mamma och pappa en till garderob och lite småsaker.

Vi letade efter en hörnhylla men hittade ingen. :(

När vi hade kommit till lagret gick jag, mamma och Alexander för att äta på resturangen.Det var jättegod mat!

Sen gick vi till parkeringen där pappa och farfar väntade och åkte hem.

Kom för inte så länge sen tillbaka från affären.

 

En bild på allt det jag fick:

 

Just nu:


Sitter och kollar på Hööks hemsida. Det har kommit sjukt mycket fina saker! o.O 

nu har man mycket att köpa! ;/ Jag har inte fått den nya Höökstidningen :( hoppas den kommer snart!

 

Snart/imorgon:

 

Ska spela Wii fit plus ju, hoppas jag hinner lite innan maten bli klar (och Alexander kollar på tv nu!) Imorgon vet jag inte vad jag ska göra. Kommer få svar på om det finns boxplatser i början av Augusti, HOPPAS!!!!!!!!! Annars kommer jag seriöst dö. 

 

Bjuder på dessa bilder:

  Grim <3

  Casper (till höger) och Florens (till vänster) .

  Sandras prisrosetter, alla har hon vunnit med Pluto, alla utan en tror jag, den vann hon med Musslan.

 Stora Lilla Liv och Alizette xD

  Min Musslan <3

  Kliar sig <3

  Rullar sig! <33

 

Hejdå!

/AmAnDa.

Av Amanda - 28 juli 2012 18:25








/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards