Amanda ek

Alla inlägg under juli 2012

Av Amanda - 28 juli 2012 18:33

Hej bloggen! Idag har jag varit på Ikea. :) det var jättevarmt men kul!

Sen åkte vi till Hemmakväll för att handla godis. Nu gnäller Alexander för att han glömde att köpa en kokosboll, och jag köpte en sån. ONÖDIGT!?

En liten unvärdering om dagen:

 

Tidigare idag:


Vi åkte till Ikea typ vid 13:00. Jag spelade My horse i bilen ;D det är kul ju! Fast såklart är det inte samma sak att spela på hans Iphone 4s som att ha en egen.. Antar att jag måste stå ut ända till jul! Och han fick en innan sommarlovet, bara SÅDÄR!? Fett störd på det blir man. Som om han skulle vara mer värd än jag? ;(

Just sån vill jag ha! :( 

Ja men på Ikea mötte vi farfar. Han skulle med. Vi gick hela rundan.

Hittade så mycket fint och jag kunde inte låta bli att tänka "när jag blir vuxen vill jag köpa den där soffan, och den där sängen, och den garderoben och såna köksbänkar". Haha mitt hem ska vara färggladast och finaste ever!

Skulle ha fått en ny skrivbordsstol (min är skitliten för har haft den sen jag var 7 år) men den var slut i lagen :'( ska beställa den istället :)

Fick detta:

*Röd papperskorg

*3 små lådor som jag kan ha hästgodis och gummisnoddar i

*En sak som är jättesvår att förklara som jag också ska ha på Torns

*En röd matta

*3 fotoramar

*En skrivbok

*En liten låda

*Galgar

Sen köpte mamma och pappa en till garderob och lite småsaker.

Vi letade efter en hörnhylla men hittade ingen. :(

När vi hade kommit till lagret gick jag, mamma och Alexander för att äta på resturangen.Det var jättegod mat!

Sen gick vi till parkeringen där pappa och farfar väntade och åkte hem.

Kom för inte så länge sen tillbaka från affären.

 

En bild på allt det jag fick:

 

Just nu:


Sitter och kollar på Hööks hemsida. Det har kommit sjukt mycket fina saker! o.O 

nu har man mycket att köpa! ;/ Jag har inte fått den nya Höökstidningen :( hoppas den kommer snart!

 

Snart/imorgon:

 

Ska spela Wii fit plus ju, hoppas jag hinner lite innan maten bli klar (och Alexander kollar på tv nu!) Imorgon vet jag inte vad jag ska göra. Kommer få svar på om det finns boxplatser i början av Augusti, HOPPAS!!!!!!!!! Annars kommer jag seriöst dö. 

 

Bjuder på dessa bilder:

  Grim <3

  Casper (till höger) och Florens (till vänster) .

  Sandras prisrosetter, alla har hon vunnit med Pluto, alla utan en tror jag, den vann hon med Musslan.

 Stora Lilla Liv och Alizette xD

  Min Musslan <3

  Kliar sig <3

  Rullar sig! <33

 

Hejdå!

/AmAnDa.

Av Amanda - 28 juli 2012 18:25








/AmAnDa.

Av Amanda - 27 juli 2012 23:55

 


/AmAnDa.

Av Amanda - 27 juli 2012 23:12

Hej! kom på detta: Jag har ju redan gjort en utvärdering tidigare idag, vid 1. Då hade man ju inte hunnit med mycket alls. Så tänkte att jag ska göra en utvärdering varje kväll istället. Så man har mycket att berätta. Klart kan man kan blogga under dagen också men den utvärderingen sker på kvällen. =)

Tidigare idag:


Vi åkte till mormor och morfar för er som inte visste det. Fast först handlade vi lite på Willys.

Där gick jag genast fram till min mosters hundar. De heter Toschi oh Piraja. Sen har de Mynta och Salsa också, men de var inte med. Jag och Piraja blev väldigt bra kompisar, hon la sig på mig hela tiden och man såg hur hela henne blev glad när jag kom till henne. Hon är riktigt duktig på kommandon, i alla fall i mina ögon, och hon lyder sitt, ligg, vacker tass och upp, hon ställer sig upp efter ligg ;) fast hennes mamma Toshi är duktigare. Hon lydde sitt, ligg, rulla runt, vacker tass och upp. Hon kommer också när jag kallar. :D tycker mycket om hundar, efter hästar är det det bästa djuret jag vet.

1. Häst

2. Hund

3. Katt

Det är inte så att jag inte gillar Gizmo, men tycker om mer krävande djur, som hundar måste man gå ut med flera dagar i veckan. Katter behöver man bara se till att mat och vatten är påfyllt HELA TIDEN, tömma kattlådan och släppa in och ut katten. Den bestämmer när den vill äta och gå ut. Det gör ju inte hundar för de har bestämda mattider.

Vill ha en hund jättemycket, men Gizmo ställer till det på den punkten. Hon hatar hundar, eller så är hon rädd. Hon gillar inte heller andra katter.

Men när jag blir vuxen ska jag ha en häst och en hund. :) och så ska jag bo i ett så stort hus som möjligt, ha det modernt, färgglatt och fint hem, medan jag pluggar till att bli veterinär ska jag ha ett deltidsjobb som kanske ridlärare eller jobba i nån affär. I kassan eller på lagret spelar roll, helst både och. Som ni ser har jag planen klar för mig. Fast säker på att jag kommer ändra något, kanske en häst, en katt och en hund? vem vet.

Här är en bildbomb från idag:

                   

 

Kan ha blivit en likadan, så ni vet! :p ;)

 

Just nu:


Sitter ensam i vardagsrummet. Klarar inte av att vara däruppe för värmen. Vill inte tänka på hur det är att sitta i sängen på en ovanvåning, i en loftsäng och försöka läsa tills man somnar, det är ända sättet att ta vara på tiden på ett kul sätt. Lyssnar på Spotify - top lists. Den uppdateras aldrig! Eller ja hur länge har inte Whistle varit 1:a rankad ? o.O är den så bra egentligen?? -.-

 

Senare/imorgon:

Kanske borde säga bara senare för klockan är 23:50 nu :p ;) Men så fort jag avslutat detta inlägget ska jag stänga av datorn, gå upp med datorn och sladden och musen och allt vad det är.

Sen ska jag läsa. Ska ju börja på Dylans val och Den långa färden hem :D ska bli kul o se vad de böckerna har att erbjuda. Kom nu på att jag måste göra bokrecensioner till de två jag läste ut ;s .

Imorgon ska jag typ stå framför Wii fit plus, känner mig helt misslyckad för jag har inte tränat på aslänge, eller ja två dagar ;) men antar att man blir en "sportnörd" kanske man kan kalla det? I hjärnan tänker man bara på "TRÄNA; TRÄNA; TRÄNA" och "Det där kanske gör att man får bättre kondis?" Haha X)

 

Nu ska jag sluta, klockan är 23:53. :s :/

 

/AmAnDa. 

 

Av Amanda - 27 juli 2012 15:49

Hej! Nu har jag ätit lunch (orkade inte äta frukost, spelade My horse and me 2 istället).

Om 35 min ska vi vara hos mormor och morfar. :)

Asså å Alexander håller på att skicka massa SMS till mig :s fett jobbigt! Han retar mig för jag har ingen Iphone 4s utan en asdålig, gammal och ful Xperia som varit väldigt fin och som varit snabb. Nu är den segare än tuggummi ;( ;/

Nog om det.

Ska börja spela Riding Club Championship på Facebook. Gillar egentilgen inte facebookspel men hästspel är en annan sak. ;) :p lite konstigt för imorse klagade jag på alla spelförfrågningar från Farmville och Cityville, och The ville. Haha och nu kommer detta spelet säkert skicka ut en massa förfrågningar och så. Haha ;) X)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 27 juli 2012 13:10

Länken så att du också kan testa: http://www.picmonkey.com/

Bilder jag gjort idag:

       

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 27 juli 2012 13:08

Nu har den kommit! Höst/vinter 2012. JAAA!!!! 

Men jag har inte fått den hem, har du inte heller fått det? Kolla här:

http://np.netpublicator.com/?id=n58848390



Smart smart!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 27 juli 2012 12:15

Hejhej!

Vaknade för inte alls länge sen ^^ inte ätit frukost, inte såå vaken heller. 

 

Tidigare idag:


Dagen har ju knappt hunnit börja men men. Jag har bara hunnit sova, vakna, läsa, läst ut Vinna eller försvinna OCH Jakten på sanningen. Så nu ska jag börja läsa på dessa två:

Dylans val och Den långa färden hem (på bilden står det på ett annat språk). Dylans val är bok 30 i Fullblodserien. :) så har hunnit rättså långt! Men det skrivs nya typ varje år.

Sen ringde Sandra. Hon ville ha mitt recept på vinbärskakan vi gjorde i förrgår. Ska nog baka en likadan idag. Då ska familjen få lite mer än förra gången ;) 

Har kommit till level 11 på My horse.

Har vunnit två pokaler på My horse and me 2. Skulle ha spelat det spelet nu men pappas dator krånglade så det gick inte. :( min dator kan typ inte spela det spelet. :(( tur den stationära kandet då. ;) :)Vi har ungefär en sån, fast både grå och svart ;) svart skärm och resten grått.

 

Just nu/snart:


Nu sitter jag ju och bloggar. :p har uppe Google bildsök hela tiden nu för jag har ju så mycket bilder! Sen är jag också inne på Facebook. :) I love Facebook! Eller FB som man kallar det ;p 

Borde gå ner och äta frukost nu snart. 

 

Senare/imorgon:


Typ vid 4 ska vi åka till mormor och morfars hus. Vi ska grilla där. Alla mina kusiner kommer också va där. Det är 4, tre tjejer och en kille. Jag är äldst och sen Alexander. Äldst av mina kusiner är Linnea, hon är 6 år och ska börja skolan till hösten. När hon föddes var jag lika gammal som hon är nu. <3 :)

Hoppas jag hinner träna på Wii fit plus också. Kommer bilder och filmer när jag och Sandra spelat. Riktigt roliga för vi är inte så värst begåvade. :p :D


En liten bildbomb innan jag går ner för att äta:

   Tävling   

   Rider Plutte :)

   Pussel <3 <3   

  Haha ganska dålig ;)

  Pluto DÅ <3 ;D

  Ett tag ville jag bara ha Emil, Bellsebubb, från AW sporthorses. Vi var till och med påväg o bestäma provridning! MEN såklart med min vanliga otur fick vi inga svar om provridningen så det blev aldrig av plus att han är en liten b-ponny, med andra ord för liten. 

 

/AmAnDa.

 


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards