Amanda ek

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Amanda - 20 juli 2012 15:02

My horse är: Ett spel man kan spela på mobilen. Fast tror bara det gäller Iphonar (som vanligt). Jag har försökt ladda ner på min mobil men den hittade inte det.

 

Spelet går ut på: Inget speciellt, man går upp i nivå (finns upp till typ 50 och jag är bara i 7) och tävlar och tränar sin häst. Sen kan man också köpa saker till hästen, t.ex benskydd, huvor, täcken, schabrak, sadlar, träns, tyglar och stigbyglar. Sen får man ge hästen mat, rykta, köpa fler hästar, klappa, fota och dela på facebook.

 

Köpa till: Eftersom spelet är gratis måste de tjäna på det så då kan man köpa fler pengar och diamanter eller kristaller för riktiga pengar. Det är inte jättedyrt, 65 diamaner för 22 riktiga pengar som bara kommer med i mobilräkningen. :) 

 

Bilder:

Av Amanda - 20 juli 2012 14:36

Vill ha en vit Iphone 4s asmkt!! Alexander har en svart. Men jag tkr inte det är fint ;p men den är rolig att spela på!! ;)

Han istallerade ju My Horse till mig. Det är jätteroligt!

Svart = diss!

 

Vit=hiss!

 

Stör mig sjuk på att det finns så många skal till en Iphone, och inte alls många till Xperia!



Precis sån har jag, och det rosa och svarta skalet också.

Eller nja det var ganska många, men Iphone har ju så mycket mer ändå!!

Till Iphone 4s:

För er som gillar FC Barcelona! ;) 

Äkta Swarovski skal, såg såna på Falsterbo också, fett dyra!


/AmAnDa.

 

Av Amanda - 20 juli 2012 14:20

Hej! Nu har jag kommit på ett ganska bra bloggnamn, Amandiislife. Är ganska nöjd över det.

Amandalovehorses var så töntigt! Hade helst velat heta Amandalife men det var förståss upptaget, sånt namn är lätt att komma på!

Länkar till bra bloggar:

http://livetsomsandra.blogg.se/


 

http://ellenlive.devote.se/

 

http://jessicaahlgren.blogg.se/



http://nellieberntsson.se/


Vet typ inte alls många fler än så ;)

 

Ha det bra /AmAnDa.

Av Amanda - 20 juli 2012 13:27

  

Lite knäpp katt jag har? <3

Älskar hennes min!

Sötis och jag <33

Leker

Tycker jättemkt om denna

Gullet <3 <3 <3






Och vad vill du då? :p


Fin plats!

På stutsmattan

Leker <3

Haha ascool ju!!

Fick den!

Fotoqueen!

Naaw <33

Under bilen.

Gizmo då!

Usch!!

Klättrar <3


/AmAnDa. 


Av Amanda - 20 juli 2012 12:26

Hej! Idag fick jag ingen sovmorgon :( fick gå upp typ 11, för vi skulle få besök. Ni kanske tycker det är sovmorgon men det tycker inte jag :p somnade 1 igår så var astrött. Vaknade typ av Alexander som sa att farfar kommer närsomhelst. Brottom! Hade lilla Gizmo i sängen också. Ville inte gå upp när hon låg där, hon är som en magnet, man kan inte gå ifrån henne för då kollar hon efter en med en sån blick som säger "lämna mig inte!" 

 

Från 2009 typ.

 

Igår spenderade jag typ 1-2 tim med att först ta bort nagellack, forma lösnaglar, göra om det eftersom Alexander var tvungen att förstöra det och ta en, ta tillbaka den från Alexander, klistra på lösnagelklistermärke, klippa, fila, limma på lösnaglarna och fila lite till :) Såhär blev det:

  Jättedålig kvalité men det kommer bättre bilden senare!

Har lite problem med: Äta, öppna burkar, klä på mig, skriva på tagentbordet, klappa Gizmo, spela på Alexanders Iphone, fota med min kamera m.m .

Har precis varit ute i trädgården och fotat (mamma tycker jag ska fota när dem arbetar i trägården).

Igår var jag ju på Laserdome. Först tyckte jag det var urtrist och så (det var ju inget vidare sällskap med Alexander, hans vänner och alla föräldrar) jag ville inte ens vara med. Vi hade gått på Èntre och jag hade fått en ny bok. Ville bara sitta och läsa den, men mamma tvingade mig att vara med. Jag blev i det röda laget för tredje gången ;p "vi" barn var mot alla vuxna, men så var det förstås en hel del andra också. Jag är asdålig, fick världens sämsta placering, 25 av 37 och sen typ något liknande. Fast det viktigaste är att man har kul. Det var nån jättelång som sprang eftermig aslänge, läskigt!? Vi vann i alla fall båda gångerna. ;) :p 

På vägen hem stannade vi till och beställde pizza. Jag tog Hawaii som vanligt ;) Det var bara en kille som jobbade i affären så det gick aslångsamt, typ en och en halv timme. Mina ben bar knappt längre. Men pizzan var god, fast jag åt typ halva i bilen för jag var så hungrig.

 

Idag ska jag se War Horse. Det är en film som handlar om en häst som är i krig typ. Hästfilmer är alltid bäst! Sen vet jag inte.

Vi kan inte få reda på boxplats förens i Augusti och då kommer alla definitivt vara tagna! Så det var det. Kan ju alltid börja i typ en asbra grupp och träna på att få hästen i form liksom för mig själv medans alla andra inte gör det? Och sen kan jag hitta en medryttarhäst i närheten typ 4-5 dagar i veckan och vara med på torsdagshoppningen och tävla och så med den på Torns? Det hade kunnat funka...

 

Senare kommer det en Gizmo bilbomb!

 

Ha det bra! //AmAnDa.

 

 

 

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards