Amanda ek

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Amanda - 13 juli 2012 22:26

Ja nu har jag varit på Falsterbo (Y) Kom vid 12 och åkte hem typ 7! Det var JÄTTEKUL!! Jag och Sandra hade askul!

Jag hittade Sandra vid dressyrbanan. Vi satt och pratade i kanske 20 min. Sedan gick jag och Sandra för att försöka få autografer (vi hade hört att man kunde få det) och vi fick Douglas Lindelöws och Lisen Bratt Fredricsons =D

Efter det gick vi och kollade i affärerna. Vi fick massor med gratissaker :D jag fick hästgodis, tidningar, nyckelband, en kasse, pennor och lite sånt smått o gott. När vi hittat våra föräldrar igen gick vi till Funny Ballz där det också var kaninhoppning och ponnyridning. Jag och Sandra delade på en Funny Ball. Det var jätteroligt! Bild kommer! Vi skrattade

och det känns fortfarande som att jag springer runt i den (man är i en pool!) När det kom en kille för att hämta in oss protosterade vi mycket! Han bara skakade på huvudet XD Det kostade asmycket, 60 kr styck för 5-7 minuter!

Sen ville Sandra kolla på hoppningen. Det var Grand Prix laghoppning typ och Roffe och Malin skulle vara med! Vi hade ingen läktarplats så vi fick stå i en brant backe och kolla med en massa andra. Det var till och med nån som ramlade av! Det var jättenära där vi stod men jag såg inget för alla andra. Sandra däremot satt på staketet så hon såg ju hur bra som helst. Efter kanske en kvart tröttnade jag så jag och mamma gick för att handla istället.

Jag handlade:

*4 ryktsaker + 1 hovkrats och 1 mankan = 200 kr. FYND FYND! Det var jättefint mönster också!

*1 nyckelring med bild på häst på

*2 Iphoneskal (det var ju en hoppryttare och en dressyrryttare och även om jag inte har nån nu ska jag ha en nån gång!)

*En ryktborste i blå och grön.

*Äkta vitt fårskinnsludd

*Blått ludd

*500 röda silikonband, bild:  Fast i röd ;)

Och sist men INTE minst:

JAG KÖPTE SWAROVSKIPANNBAND!!!!! Det var JÄTTEMYCKET rea, kostade bara 350kr!!!! :D :D :D :D klart man fyndar! Bild:

  Gissa färgen! Säger inte vilken förrens minst 5 gissat!

 

Vi pratade med AW, goda nyheter! :)

 

/AmAnDa.

 

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards