Amanda ek

Alla inlägg under juni 2013

Av Amanda - 26 juni 2013 13:35

Hej!! :)

För alla är morgonen förbi, men jag tycker detta känns som morgon eftersom jag vaknade typ 1. Fast jag låg och höll på med mobilen i typ 20 min, dampade över att jag inte kunde hitta Internet connection.. Skulle kolla öppettiderna på HÖÖKS, men sen gjorde pappa det eftersom hans dator hade internet XD. De stänger kl 7. Chill tid ju. Nu ska typ Alexander äta (vi ska till Toys R'us STAVNING) efter hööks så det är därför han följer med, hehe. Annars inte ;). 

 

BTW vad tycker ni om att i varje inlägg (när jag skriver på datorn, på mobilen dampar uppladdningen alltid) så klistrar jag in en bild i miniatyrstl. Som en liten avslutning liksom. Tycks? 

 

Såhär skulle det se ut isf:

 

/AmAnDa.

 

 

Tycker det blir bra :). Vad tycker ni då? ;).

 

Ja men hejdå!

 

/AmAnDa.

 


Av Amanda - 25 juni 2013 21:20

Lite mer frågor, eller ja svar ;).

 

Första hästen du red? Ingen aning asså.. Säkert någon ponnyridning ni vet ;).
Första hästen du hoppa med? Kommer jag inte ihåg ! Någon på Eslövs Ridklubb antar jag ;).
Första älsklingshästen? Smack var det nog, eller Diana, Fox eller typ någon annan..
Första uteritten? Det minns jag! Det var första gången jag red på ridskola, jag red Fox, en fux som var minsta hästen, B-ponny. Då red vi ut. Första gången, skritta ut en runda, remember that. Jag har bilder ;).
Första tävlingen? Jag var 6 år, Blåbärshoppning om det räknas. Men det får det göra, för jag fick rosett även fast jag fick 4 fel.
Första ridlägret? AKKA Ridcenter.
Första sköthästen? Charlie, en A-ponny har hade i en mån ellern nått.. Men det var mer medryttarhäst än sköthäst ;). Sköthäst är det ända jag inte haft. Jag var typ 6 eller 7 år då.
Första egna ponnyn? Pluto. Han är den enda.

Första egna stora hästen? Har bara haft Pluto + jag är för liten för storhästar.

Första hästen du reda barbacka på? Kommer inte ihåg.
Första stoet du red? Haha ingen aning!

Första valacken du red? Asså vet inte..
Värsta hästen du ridit? finns ingen som är '' värsta '' 
Värsta ridläraren/tränaren du haft? ingen e ''värst'' ;) + snacka om uthängning att svara!
Värsta ritten? När jag red Beauty och hon vägrade röra sig, frös fast typ 50 ggr.
Värsta avtrillning/avkastningen? När jag ramlade av Pluto och slog i huvudet typ.. Min Back On Track hjälm räddade mig från hjärnskakning.
Största hästen du suttit på? Jessicas 1.87 höga Exo ;).
Minsta hästen du ridit? Jag vet inte.. En minishettis typ.
Minsta hästen du suttit på? Minishettis..
Äldsta hästen du ridit? 29 åring
Yngsta hästen du ridit? Beauty, när hon var 5.

Din favorit B ponny?
 Musslan <3
Din favorit C ponny? Acora <3 
Din favorit D ponny? Beauty <3
Din favorithäst? Ingen.. Acora eller Beauty, eller Marcolio, men honom känner jag typ inte alls..

Din favoritsadel?
 Acoras mörkbruna Stübben hopp/allroundsadel.
Ditt favoritträns? Mitt egna svarta med turkost vid nosgrimman + nackstycket och strasstenar vid pannbandet + nosgrimman.
Ditt favorittäcke? Mitt turkosa stalltäcke eller mitt Starbuck Fleecetäcke.. Eller mitt rosalilavitarutiga vintertäcke..
Din favoritgrimma? Öööö... Den mintgröna med fluffigt ludd jag fick av Katja i födelsedagspresent ;).

Ditt favoritschabrak?
 Mitt röda Lami-Cell schabrak jag bara tävlar hoppning i.

Pullar eller engelsk?
Engelsk!

Benskydd eller benlindor?
Benskydd

Skor eller barfota?
Skor

Lång eller kort man?
 kort

Ljus eller mörk fux? Ljus klart!

Ljus eller mörk brun? Ljus! Som Acora o Marcolio.

Svart eller vit?
 Svart, helt svart.

Bred eller smal bläs?
 mellan

Stjärn eller bläs? bläs

Med eller utan strumpor? beror på färgen, men oftast med. Det gör att man känner igen hästen lättare typ ;) mer kännetecken så blir det mer personligt med för den hästen.

Syntet eller läder sadel?
 Läder!!

Hopp eller dressyr sadel? Hoppsadel faktiskt, blir framåtlutad och får problem att driva i en dressyrsadel, jag vet att det är jättekonstigt..

Hoppning eller dressyr?
 Hoppning och dressyr!! Älskar båda, hatar den frågan, kommer hela tiden ju! 

 

/AmAnDa.

 

Gillade ni svaren? Sorry för att jag knappt kunde svara på ngn fråga längst upp, lite svårt att komma ihåg det första stoet man red.. Jag började rida när jag var 4,5 typ. Det var typ sommaren 2004 och jag fyller år i april.. Aja fattar inte riktigt det. Hahah. Men säger 4 hahaa.. Men omöjligt att komma ihåg sånt. Bloggar man när man är 4 kan man kanske titta tillbaka, men hur många 4:åringar har blogg liksom?


BTW hittade jag både Beautys och Acoras sadel i en Hööks tidning från 2007. Ja jag granskade hela sadeln så jag var säker haha ;).

 

Jag tror jag har en liknande själv, som ligger o skräpar. Den kom med Pluto, men den låg dåligt på honom så vi fick köpa en ny.


Av Amanda - 25 juni 2013 21:00

http://www.psofsweden.se/sv/

 

Dyrt men fint, har aldrig köpt något från psofsweden, men följer dem på Instagram (psofsweden heter dem) och det är verkligen jättefina saker!

 

Några snygga saker ryttare:

Perfect HandGrymt cool handske, som ska hjälpa en med handställning, min ytterhand kan ibland ramla in asså som om man kör bil, hehe.

399:-

 

Perfect Shoulder, vitHaha, en väst som ska hjälpa en med sitsen, så man inte sitter kupande, såå nödvändigt hahaha, jag har något sne rygg, men det borde inte ställa till det i ridningen, men asså smart att ha denna på typ dressyrtävlingar (man blir nog diskad) hah, men ändå! 399:- (verkar kosta mer för svart)

 

Sporremmar StrassFina sporremmar, 329:- det är handgjort :O

Skärp med Swarovski Crystals Skärp  med swarovskikristallet, finns i svart också. Vill ha svart helst, passar till mest ju XP. 379:-.

 

 

Snygga saker för hästen:

Träns Jump Off RevolutionÄlskar detta tränset, det är anpassat för att verkligen sitta som bäst på hästen, läs själv beskrivningen:


Träns Jump Off Revolution


 

Ja.. Haha.. Lite lång där men jaja. Tränset är dyrt, men det är säkert, eller det ÄR bra. 1 999:-.

Exklusiva benskyddFina benskydd, också handgjordda, 798:-.

Pannband, Swarovski, 6 mm, Guld/rondellerSwarovskipannband, 599:-.

 

Pannband Click it med pärlor och Swarovski, 10 mmPärl&swarovskipannband, 399:-.

Body BandageRiktigt smart för känsliga hästar. 

Beskrivning:

Body Bandage är en elastisk skyddsgjord som du sätter under sadeln för att förhindra sår och skav vid skänkelläget och under sadelgjorden. 

 

Även perfekt när hästen fäller och är extra känslig i pälsen. 

 

Pris: 1 498:-.


 

 

Hästgodis som verkar gott:

Perfect Horse Treat Gott & BlandatGott och blandat, alla kostar 59 kr.

Perfect Horse Treat SkogsbärSkogsbär XD

Perfect Horse Treat PapayaPapaya XDD

 

Men det var lite, eller ganska mycket, från psofsweden. 

 

Vi ses! :)

/AmAnDa.

 



Av Amanda - 25 juni 2013 20:29

50% rea på utvalda produkter på HÖÖKS, kolla själv! http://www.hooks.se/REA

11 sidor med 50% rea.. Sjukt ;).

 

Några riktiga pangpris (även fast alla har samma rea).

 

 Förr 249, nu 124 kr.

 

Förr  549, nu 274 kr.

 

Produktbild Förr 99, nu 49 kr.

Produktbild Förr 89, nu 44 kr.

Produktbild Förr 249, nu 124 kr (bara i en färg!)

ProduktbildFörr 249, nu 124 kr. Komplett med tyglar. Beauty hade ett sånt, superbra! Tänkte jag köpa till Acora innan Beauty kom.

ProduktbildFörr 229, nu 114 kr. OBS! 114 på barnstl, 149 för vuxen. Blä.

ProduktbildFörr 539, nu 269 kr.

ProduktbildFörr 79, nu 39 kr.

Produktbild Förr 279, nu 134 kr. Hade tänkt köpa detta, men det fanns inte i turkost i Malmö, eller bara i stl ponny ;).

 

Produktbild Förr 179, nu 89 kr.

ProduktbildFörr 249, nu 124 kr.

ProduktbildFörr 529, nu 264 kr.

ProduktbildFörr 579, nu 289 kr.

ProduktbildFörr 329, nu 164 kr.

Produktbild Förr 699, nu 349 kr.

ProduktbildFörr 9 579, nu 4 789 kr.

 

Det var bara lite av alla HÖÖKS rea! Passa på, som jag! ;) :D

Länk finns längst upp!

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 25 juni 2013 18:56

HÖÖKS har STOR rea. 50 % på jättemycket! KOLLA SJÄLV! http://www.hooks.se/ Sommarrea, säljs ut för att få nytt antar jag. 3 av de saker jag ska köpa inför AW är rea på och jag räknade ihop att jag skulle tjäna 315 kr på det, som jag antingen ska köpa ridbyxor för eller köpa skal, eller spara till Ullared, Falsterbo, HÖÖKS premiär eller spara o köpa en tävlingskavaj.. Svåra beslut asså XD. Eller handlar upp på stället. Passa på, sånt är jag mycket duktig på XD. Går inte hem med så mycket som en krona om jag får möjligheten, nä skoja.

 

Imorgon ska jag åka dit med pappa. Såå kul ju! 

Jag har pengarna själv, inte så att mina föräldrar betalar detta, bara observera ;). Förutom ett par ridbyxor, eftersom jag behöver det, på riktigt. Jag har 3, och rider mer än så/vecka. Sen är ett par vita, så 2. Aa ni fattar.

 

Jag hade tänkt köpa detta:

Börjar med det som inte är på rea.

T-shirt, 79 kr.

T-shirt, 79 kr. Älskar modellen på dessa asså!

Hoppspö, 79 kr.

Hårnät, sand, 15 kr.

Läderskärp, 249 kr.

Sen hade jag tänkt ett nättäcke, men såg att det förmodligen är slut på lager, så jag struntar i det, 189 kr, inte så mycket ju för ett täcke, men jaja.

 

REA grejerna:

3-pack strumpor, love them.. Nejmen jag har aldrig sett gröna eller orange strumpor förut, ridstrumpor då. Förr 99, nu 49. Tjänar ca 50 på det. Det står egentligen till premiären då jag inte behöver det till AW, så frågan är om jag ska eller inte. Skadar aldrig.. Det är ju ett speicalerbjudande.. Jaja det är mina problem hahah.

 

Funktionströja, turkos, förr 229 nu 114 kr, klart värt det! Tjänar över 100 kr på det.

 

KANSKE bruna ridbyxor, denna modellen är jätteskön, men har skitdålig kvalité eftersom den är väldigt billig. Förr 299, nu 149. Asså jag behöver inga bruna ridbyxor till AW, så de kan få vänta till premiären, frågan är om jag vågar, rean försvinner ju ;) haha.

 

Kommer ett inlägg med de bästa produkterna som är på rea snart, håll utkik haha ;).

 

/AmAnDa.

 

Lite fina bilder från feb 2013:

               

 


 

Av Amanda - 25 juni 2013 16:38

Idag är ännu en trist dag. Önskar jag hade sommarhäst, såå mysigt ju! Men mamma vill ha tid hemma och va med resten av familjen på sommaren, så kan man ju resa bort också. Så det är därför jag inte får. Hade varit mysigt att ha en medryttarhäst på sommaren med, en på cykelavstånd som man kan rida typ 2 dagar i veckan, och som är så säker att mamma inte behöver följa med hela tiden. Då hade det kanske gått, men så mycket krav som jag har är ingen bra nog.. Hahah XD.

 

Jag har inte mer att skriva, men orkar ändå inte publicera, så här är några ovisade bilder på mig och Acora:

 

Och jag saknar Acora, saknar att cykla till stallet, saknar hur hon alltid är så glad och framåt, saknar hur vi flög över hinder, hur jag övertalade henne att hoppa och inte stanna, hur vi galopperade fram över galoppspåret, hur vi kämpade med dressyren, och hur det till slut löste sig ganska bra.

ALLT är borta, förbi, förblir minnen. Det är inte Acora som backar ut ur lastbilen i aug, det är Marcolio. Nu när jag hört att Acora är blockhalt känns det bara ännu sämre att inte kunna träffa henne :(.

 


       

       


I need your time, i need your love,

When everything wrong, you make it right.




Och så en till bild på Katja och Katinka:

 

 

Mer på Katinka:

  

 

Söt som hon är ;)

 

Och en på Lilla Liv och Katja:

 

 

Random bild:

 

 

Katja och Darwin:

 

 

 

Darwin:

     

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 25 juni 2013 14:43

ÄGANDE
(x ) Ridstövlar
() Ridskor
(x) Skyddsväst
(x) Helskodda ridbyxor
(x) Vita ridbyxor
() Chaps
(x) Ridhjälm
(x) Ridspö
(x) Grimma
(x) Grimskaft
(x) Täcke
(x) Sadel
(x) Vojlock/Scha
brak (schabrak men inte vojlock)
(x) Träns
(x) Ryktlåda
(x) Ryktgrejer

 

TEORETISKT
(x) Vet hur man sätter ihop ett träns
(x) Vet hur man sadlar
(x) Vet hur man sätter av & på grimma
(x) Kan några sjukdomar
(lite) Vet vad man gör när hästen får en sjukdom
(lite men kan inte göra det sj) Vet hur man skor en häst.

(/) Vet hur man broddar av och på en häst: 
(x) Kan olika tecken & färger
(x) Kan några kroppsdelar på hästen 
(x) Kan och förstår hur det fungerar med mankhöjd
(x) Vet vad hästens exteriör är
(x) Kan en del om hästens exteriör
(x) Kan mocka, rykta & fodra
(x) Kan blanda foder med andra mineraler och vitaminer
(x) Kan smörja sadel & träns
(x) Kan lasta en häst samt kontrollera allting i en hästtransport
(x) Vet hur en korrekt sits ser ut

 
RIDERFARENHETER
(x) Ridit barbacka
(x ) Ridit western
(x) Hoppat med häst
(x) Ridit dressyr
(x) Utövat voltige
(x) Åkt på ridläger
(x) Ridit i sandpaddock
(x) Ridit i ridhus
(x) Ridit i skogen
(x) Tävlat
(x) Ramlat av och slagit dig
(x) Ramlat av utan att skada dig
(x) Suttit på en bockande häst
(x) Suttit på en skenande häst,
(x) Suttit bak & fram
(x) Vunnit rosett inom hoppning
(x) Vunnit rosett inom dressyr 
(x) Ridit i över 3 år
(x) Travat barbacka
(x) Galopperat barbacka
(x) Suttit barbacka på en skenande häst
(x) Hoppat barbacka
(x) Ramlat av barbacka
(x) Galopperat över en sommaräng
(/) Galopperat i snö
(x) Ridit i uppförsbacke
(x) Ridit i nedförsbacke
(x) Ridit två på samma häst
(/) Suttit på en stegrande häst

 
ERFARENHET MED HÄST
(/) Har/haft sköthäst
(x) Har/haft egen häst 
(x) Ridit på ridskola
(x) Ridit hos privatperson
(x) Badat med häst
(x) Ryktat en häst
(x) Kört en häst
(/) Ridit/Rider in en häst
(ja fast jag var inte där då och hade redan slutat) Förlorat en häst
(/) Legat inne i en hästs box
(/) Sovit i ett stall
(x) Mockat en hel timme
(typ när man var liten eller?) Låtsats att du var en häst tillsammans med andra hästar
(/) Har en favorithäst

 
JAG HAR RIDIT
(x) En stor häst
(x) En liten häst
(?) En kittlig häst
(x) En busig häst
(x) En nyfiken häst
(?) En rädd häst
(/) En sjuk häst
(x) En lat häst
(x) En pigg häst
(  -Hur ska man veta det? x)) En ledsen häst
(x) En glad häst
(x) En connemara  
(x) En fjording 
(/) En Haflinger 
(x) En arab 
(/) Ett fullblod 
(x) Ett russ  
(/) En nordsvensk  
(/) En ardenner  
(x) En shettis 
(/) En tinker 
(/) En shire 
(x) En korsning 
(x) En New Forest 

 
Hur högt har du hoppat?
90 cm
Vad är de högsta du hoppat med A ponny?
55-60 typ
Hur högt har du har du hoppat med B ponny?
80 cm
Vad är det högsta du har hoppat med C ponny?
80 cm
Vad är det högsta du har hoppat med D ponny?
90 cm
Vad är de högsta du hoppat med häst?
Har inte hoppat storhäst
Vad är de högsta du hoppat barbacka?
55-60 kanske
Vad är det högsta du har hoppat utan stigbyglar?
Aldrig hoppat utan stigbyglar..
 
 
 
Ramlat av en häst/ponny: Jaa
Ramlat av en häst/ponny på ett hinder: Ja
Ramlat av en häst/ponny mer en 5 gånger:
kanske
Gått omkull med en häst: 
Nej
Gått omkull och sedan blivit trampad av en häst:
Nej
Brutit någonting i samband med du har trillat av en häst/ponny: 
Nej
Ridit ut ensam: 
Vet inte
Tävlat hoppning:
Om P&J räknas: ja
Tävlat dressyr: Jepp

Vad väljer du?
Hoppning eller dressyr?
Båda 
Rida ut två eller i grupp?
Två eller 3
Gymkhana eller en hopplektion?
Gymkhana
A/B ponny eller C/D ponny?
C/D ponny

Har du...
Ridit i skogen; Ja
Hoppat; Ja
Stegrat med häst;
Bockat; Ja
Blivit sparkad; Ja
Blivit trampat; Jopp
Gått omkull med häst; nejj
Hoppat en oxer; Ja
Hoppat en trippelbarr; nej
Tävlat i dressyr; japp
Tävlat i hoppning; ja om P&J räknas
Tävlat i terräng; Nope
Ridit utomlands; nä
Haft foderhäst, medryttarhäst, sköthäst eller så; Ja, foderhäst & medryttarhäst.
Ridit en häst under 10 år; Ja
Ridit en häst över 25 år; Ja
Hoppat 60 cm; Jepp
Hoppat 80 cm; Ja

Första gången jag ramlade av; När jag var 6 år och red en ny ganska galen ponny som hette Horis typ. Det var vinter och så ramlade det ner istappar från ridhuset så han blev skrämd och började galoppera och sen gjorde han en sån russvändning, fast han nog inte var ett russ, och så ramlade jag på röven hahah. Men skadade mig inte och blev inte rädd.
 
 
/AmAnDa.

Av Amanda - 25 juni 2013 14:28


Kan du…


Knoppa? Ja men jag är nt duktig på det
Göra inbakad svansfläta? nej eller jag vet hur man gör, men har ingen teknik eller skills.
Sadla? ja
Tränsa? ja
Sätta på ett täcke? ja
Kratsa hovarna? ja
Rykta?
 ja
Få en häst att gå i form? ja
Hoppa en bana? ja
Duscha en häst? ja

Har du…

Skrittat? ja
Travat?
 ja
Galopperat? ja 
Hoppat? ja
Fått en häst i form? ja
Haft gymkhana? ja
Lekar till häst? ja
Galopperat barbacka över ett sommarfält? nej
Hoppat barbacka? ja
Stått på en häst? ja
Ramlat av? ja 
Suttit i damsadel? ja
Travat i damsadel? ja
Galopperat i damsadel? nej
Suttit bak och fram på en häst? ja

Suttit på en stegrande häst? nej
Suttit på en bockande häst? ja 
Suttit på en skenande häst? ja
Ridit ut i grupp?
 ja
Ridit ut själv? om inte galoppspåret och ner till Axelgård räknas - nej.
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit?
 Nej, eller jo, en puma, hahahha...
Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst? Ja, julshowen på Torns RF.

 

Har du ridit en…

 

Arab? nej
Shettis? ja
Ardenner? nej
Connemara? ja
Korsning? ja 
Svensk ridponny?
 ja
Gotlandsruss? ja
Falabella?
 nej
A-ponny? ja 
B-ponny?
 ja
C-ponny?
 ja
D-ponny?
 ja
Storhäst? ja

 

Äger du (en/ett/flera)…

 

Pälsglans? ja
Hovolja/hovfett?
 ja
Flätgelé?
 nej
Torrschampo? nej
Hästschampo? ja
Ryktsten?
 nej faktiskt inte, man ska kanske köpa ;)
Rotborste?
 ja
Ryktborste?: ja
Ryktskrapa? ja
Hovkrats? Ja
Mankam? ja

Svansborste? ja, men den gick sönder så den är oanvändbar och ska slängas.
Plastborste?
 ja
Massageborste?
 nej

 

Vad har du för färg på dina ridbyxor? vita, röda, marinblå, svarta (men de är trasiga så ska köpa nya) och jeans (men de är för små så jag ska kanske köpa nya såna med).

 

Har du ridstövlar eller ridskor?: ett par Arezzo ridstövlar från HÖÖKS.

 

Vad är din favorithäst för ras?: Korsning med mycket arab.

Anväder du chaps?: Nej

 

Vad har du för storlek på din hjälm?: 55 eller 56 tror jag..

 

Hur högt har du hoppat?: 90 cm med Beauty.

 

Gillar hästar?: Ja!

 

Har du ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd?: Ja

 

Har du ridit en shettis?: Ja

 

Har du ridit en travare?: nej

 

Du har hoppat högre än 50 cm?: ja

 

Du rider dressyr i bland?: klart.. -.-

 

Du anväder alltid hjälm när du rider?: JA

 

Du kan stallreglerna?: Jag antar och tror det.

 

Du är i stallet 7 dagar i veckan?: Nej, men 6

 

Har du en speciell favorit häst/ponny?: Egentligen inte. 

 

Du rider mer än 4 gånger i veckan?: Nej faktiskt exakt 4, de andra 3 dagarna går hästen i ridskola 2 dagar och en av de dagarna följer jag med min bästa kompis när hon rider och den sista dagen får hästen vila.

 

Du bor nära ett eller flera stall?: ja

 

Har du ridit ute i skogen på en häst?: nej, eller jag vet inte..

 

Du har ridit ute i skogen på en ponny?: Ja

 

Har du haft sommarhäst?: nej

 

Har du ridit mer än 1 år på ridskola?: Ja

 

Tycker du om att hoppa?: Ja!

 

Tycker du om att rida dressyr?: Ja! 

 

Har du ridit in en häst/ponny?: Nej den yngsta häst jag ridit är en 5:åring.


Vad är det högsta du har hoppat med ponny?: 90 cm

 

Vad är det högsta du har hoppat med häst?: Tror aldrig jag hoppat med storhäst, kanske på min första ridskola för där hade de en del.. Aja vet inte.

 

Rider du för någon privattränare?: Ja! Eller jag har gjort och ska nog göra till hösten då Marcolio kommer.

 

Hur länge har du ridit?: Sen jag var 4,5 och nu är jag 13, så 8,5 år.

 

Har du tävlat?: Ja, i dressyr 4-5 gånger och hoppning är det bara P&J, men jag ska ta Grönt kort nu i sommar!

 

Vilken gren gillar du mest?: Jag vet inte, dressyr & hoppning..

 

Vilket ridläger är bäst?: Jag har bara varit på AKKA ridcenter förut, och några dagridlägren. Men jag ska till AW på ett Camp där så jag säger AW.


Dessa frågor hittade jag: http://ponnyjeff.bloggplatsen.se/2012/07/25/8313216-hastfragor/


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards