Amanda ek

Alla inlägg under juni 2013

Av Amanda - 27 juni 2013 12:59

Hej! Det var jättekallt hos mig, inatt. Gizmo var hos mig och så, men det var ändå apsvårt att somna. Och nu är det också kallt. Så jag har tjocka strumpor men det är ÄNDÅ KALLT! Bara om fötterna.. Konstigt..
Idag ska jag inte göra något. Kanske ngn video men annars bara chilla, blogga, vlogga och göra en sak med mina outfitsar, de på väggen i mitt rum.
Men det får ni veta mer om sen, för jag måste äta nu!
/AmAnDa.

Av Amanda - 26 juni 2013 22:49

Katja och Flower:

     

Flower:

 


Grim:

   


Och Stora Liv: (Lilla Liv)

 



Alla bilder är tagna med min systemkamera från Nikon :).


/AmAnDa.

Av Amanda - 26 juni 2013 22:19

Okej, kan säga att brun outfit är i stort sett inte påbörjat ALLS, utan det har varit liite av en slump att jag köpt bruna saker faktiskt. Sen har jag assvårt att hitta en typ brun T-shirt, vanlig, finns liksom inte.

 

Ryttare:

 

Brun T-shirt [ ] ev svart el vit..

 

Brun långärmad ev svart [ ]

 

[ ]

 [ ]

 [ ]

[ ]

[ ]

[x]

[ ]

Som sagt, inget påbörjat ALLS haha ett kryss XDD

 

Hästen:

 

[x]

Tävlingsschabrak: [ ]

Tävlingshuva: [ ]

 

Ridtäcke: [ ]

 

[x]

[x]

[ ]

[ ]

[ ]

[ ]

[ ]

[ ]

[ ]

 

De mesta är inte exakt utan mer "ett brunt täcke" än "JUST DET TÄCKET!!!".

Och ja, nästan inget ikryssat - i know.

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 26 juni 2013 21:43

Hej! Tänkte göra alla mina outfitsar, som jag har dem på väggen :). Börjar med turkos..

 

Ryttare:

[x]

[x]

 

fleecekofta (bild från Horze saknas) [x]

 

[x]

[x]

[x]

(dressyrspö) [ ]

[x]

(annan modell) [x]

 

Häst:

 


  Det schabraket [x]

Tävlingsschabrak [ ]

Tävlingshuva [ ]

[ ]

Bakbenskydd: [ ]

 

 [ ]

 [x]

  Det  tränset [x]

[x]

  Det täcket [x]

[x] (JH Collection lädergrimman ist)

[x]

(symboliserar ryktset) [ ]

 

Som ni ser är det faktiskt inte alls mycket kvar. Jag har satsat stenhårt på denna färgen, älskar turkost. På turkost och grönt, och rött ocf, har jag satsat mest på nu. Eftersom Marcolio är en vallack och rosa och lila skulle förstöra hans manlighet ska jag pausa dem 2 helt och hållet :). Rött är okej på en vallack, killar kan ju ha rött liksom ;) i och för sig kan de ha rosa o lila med men.. En helt rosa vallack, då kan man undra, iaf jag.

 

Ja men kommer fler snart..

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 26 juni 2013 20:30

Några bilder på mig och Pluto:

       

Min favorit: sista bilden.

 

2 bilder på Pluto:

   

Söt ponni ;).

 

Och en på Bellos öga:

 

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 26 juni 2013 18:46

Hej! Här är några saker jag kanske ska/vill köpa under HÖÖKS premiären 13 aug i Lund

Om de finns kvar ;). Sen kommer det nog finnas nyheter för höst/vinter 2013. Och mitt hjärta kommer nog halvt stanna när jag ser dem, hahaa..

 

Några saker nudå:

 

Kombinerat med: 15 kr.29 kr. En outfit jag kommit på helt själv och verkligen vill förverkliga.

Nu är också täcket på rea, men det var ganska dyrt, eller ja 164, inte såå mycket, men vad behöver jag med ett täcke på sommaren? Premiären, eller till vintern.

 

 

Sen är jag också ganska nördig om att lädret ska va rent, sadeln, tränset och ridstövlarna. Ett sadelskydd hade passat perfekt, jag fick ett i namnsdagspresent, och så försvann det under ridskolan, så lite osäker är jag för det kan bara försvinna igen.. Asså så är det, tyvärr. Men skulle jag köpa ett skulle jag antingen bara ha det när det är jag som rider dagen efter, kanske på helgen, eller bara efter att jag putsat sadeln, innan tävling m.m Marcolios sadel kommer glänsa, all time, and night <3.

59 kr.



Sen är också mina benskydd, mina bruna, vääldigt slitna efter ett år, det var ett sånt 4-pack + stop pris, alla 4 för 299 kr. Ja men jag skulle behöva nya, bruna denna gång igen. Hans sadel är brun.

En av dessa hade jag tänkt:

189kr159kr.

259kr. Kanske dessa, men de är damasker, är det samma som benskydd? Kommentera om du vet! Kan användas både fram och bak.. Good!


239kr.169kr.

 

 

Benskydd till Marcolio, klart inköp :). Någon av dessa snyggingar, eller ett par nya. Bruna iaf. 

 

Bruna ridbyxor, klart. 299 kr. 

Skärpet tänker jag också helt klart köpa, eftersom jag inte kunde idag. 

 

Nu är jag uppe i ganska mycket, så jag avslutar här, haha ;).

 

Hejdå! Nu är det middag!

 

/AmAnDa.

 

 

 


 

Av Amanda - 26 juni 2013 18:31

Detta var alltså det jag köpte idag vid Jägersro (bild längre ner).Sista gången jag handlar på den Hööks, snart blir det nog bara på Hööks i Lund ;). Men iaf var det jättemycket rea 50%, typ alla träns och massor till hunden. Typ en tredjedel av alla schabrak och typ 4 huvor, 6-8 grimmor och ja Hööks is da shit. 

 

Som sagt hittade jag inte skärp, eller jag hittade det i stl 90 och 95, liite stort ju ;). Så jag köpte en annan lite YOLO sak ist. Sen kunde jag inte hitta detta sorts hårnät i vaken Hööks eller Horze:

Det var liksom helt borta typ. Så där var bara o ge upp. 

Sen provade jag denna tävlingsskjortan:

Men den satt så dåligt (stl S) och det fanns ingen annan som hade kunnat passa. Beslöt mig för att spara pengarna och köpa en bättre på Falsterbo, mer att välja på.

 

Detta köpte jag:

 

Älskar allt <3 noga utprovat, haha ;D.

 

*Funktionströja, turkos, Hööks, 50% rea så den kostade 149 i stl S.

*T-shirt, marinblå, Hööks, 79 kr i stl 158/164.

*Lädergrimma från JH Collection, brun, Hööks, 50% rea så den kostade 165kr i stl Cob. Förr kostade den 529, erkänn, bra köp ;). Det var ist för skärpet, YOLO sak.

*Horze Summer 2013 katalog, gratis ocf från Horze ;).

*T-shirt, röd, Hööks, 79 kr i stl 158/164.

*Svettskrapa, blå, Hööks, 25 kr.

*Hoppspö, silvergrå (tänkte köpa ett svart men fanns inte), Hööks, 69 kr.

*Ridbyxor, svarta, Hööks, 50% rea så de kostade 149 kr. 499 egentligen, bra köp ;).

*Hästgodis, äpple smak, Horze, 39 kr för ett kg.

*Horze katalog 2013, ocf från Horze, gratis.

*Rotviska, blå, Horze, 39 kr.

 

Tillsammans fick jag betala 740 kr. Haha ganska mycket, men tänk hur mycket jag fick för det, om man räknar bort ridbyxorna, för de betalade ju inte jag. BTW köpte inte det 3-packet med strumpor pga att de inte verkade vara på rea, och kom på att "vad ska jag med 3 ridstrumpor med mitt i sommaren?" finns de kvar under premiären i Lund, ska jag köpa de då ist ;).

 

Kommer ett inlägg med saker jag kanske ska/vill köpa under premiären, har frt lite pengar kvar, sen har jag inte fått min månadspeng för juli, eller augusti, det kommer ju va aug då. Så fick jag en 500-lapp när jag fyllde år som är till just det tillfället. Lycklig haha ;). Marcolio kommer bli såå bortskämd när han kommer några dagar efter!

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 26 juni 2013 16:19

Sitter i bilen nöjd över alla inköp.
Var lite YOLO men det mesta var saker jag tänk köpa. Det blev typ 750 eller något sånt, men pappa betalade ett par svarta ridbyxor eftersom jag behöver det. Saker jag nt hittade: skärp i min stl :(, hårnät man typ har under det riktiga, tävlingsskjorta (ska jag köpa på Falsterbo). Det var allt, sen hoppspöt fanns nt så jag tog ett annat som är 10 kr billigare, Chill ju.

Ja kommer bilder när jag är hemma, haul på vfm.

Det var allt för mig haha!
/AmAnDa.

[Bild]

Hööks påsen är i baksätet!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards