Amanda ek

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Amanda - 15 juni 2013 20:24

Hej! Jag var ju på kalas/fest/party idag, men typ 7 fick jag huvudvärk (sömnbrist) och åkte hem.
Men först åt vi kakor o sånt. BTW köpte jag ett paket på The Body Shop som hade grapefrukt tema eller vad man ska kalla det.
Men sen gick vi tipsrunda två och två och då hamnade jag med en snäll tjej som jag ska gå i samma Klass som på Lerbäck. Vi hade 11/12 rätt svar så vi blev på delad andra plats med 2 andra typ. Man fick ta priser och jag tog en hårborste och tofsar.
Sen badade vi i en pool. Det var skönt, men den blev det kallt. Och så började det åska så vi gick upp precis innan regnet öste ner. Ja sen hade vi en lagtävling, gissa låten typ. Mitt lag hette Alla (det är lätt att ropa ut) och motståndarlaget hette pink.
När jag åkte ledde mitt lag och Katja sa att vi vann. När Grenade spelades kunde vi artisten men inte låten, men Jag kunde låten, men alla trodde jag sa Green Day.. Så vi fick ett poäng ist för två.
Nu sitter jag hemma och tar det så lugnt jag kan, äter godis som jag köpte i tors typ.

/AmAnDa.

Av Amanda - 15 juni 2013 13:27

Hej! Idag har jag ju sovit över med Katja, hon gick hem 10. Sen har jag typ inte gjort nåågot..
Idag ska jag åka till Nova först, eftersom jag ska köpa present till en i min förra klass, och som kommer fortsätta vara det.
Sen börjar hennes kalas/party/fest 3 och slutar 10. Jag o Katja ska gå tsm.
Sen hinns det inte med mer saker eftersom klockan kommer bli över 10.
Så det blir min dag.

/AmAnDa.

Bilden är från Bornholm, det är resten med.

Av Amanda - 15 juni 2013 13:22

ska bara prova en sak ...

Av Amanda - 15 juni 2013 01:17

Man kan ha fet, normal och typ skrivstil när man vill, man kan lägga till bildtext, kategori, typ V, C o H, vet inte vad det betyder och se hur många kommentarer man fått utan att behöva gå in o kolla!
Love it!
Gör du med det? ;)
Har inte kollat mer men finns säkert fler uppdateringar!
Något med inställningar med såg jag.

Av Amanda - 15 juni 2013 01:15

Hela dagen. Faktiskt. fet text så det är därför jag inte uppdaterat. Känns så drygt att sitta o blogga när man är med ngn ju.
Men först gjorde vi något, sen åkte vi o handlade godis, gjorde en haulvideo om det (vi köpte godis, läsk och glass) YOLO ju!
Vi har gjort ganska många videos idag, de läggs upp på VideoFyMe och kanske på bloggen, uppladdningen brukar ta sån tid! Följ mig på videofyme ist; Amanda_ek
Så ser du alla filmer ;).

Ja sen såg vi klart Dreamer och sen Scary Movie 2, som vi redan hade sett typ 20 min av, och sist Till sista hindret, alla är från fet text netflix.
Så åt vi godis o hoppade studsmatta och så. Glassen var riktigt mättande.
Och godiset tog slut lagom fort.
Vi gjorde också en video när vi dissade Skream (Alexander var han) och det blev 2 delar. Också på vfm.
Nu ska vi sitta uppe lite och prata om saker och ting :p.
Och sen får vi väl sova.
Idag har jag inte rensat några bilder men jag satt uppe jättelänge igår och rensade alla Bilder i albumet jag är på på datorn och det var över tusen bilder så tog ledigt idag :p.

Nu ska jag avsluta, men först en bild:

Det sista godiset som var kvar i samma färger :p

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards