Amanda ek

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Amanda - 16 juni 2013 21:26


Av Amanda - 16 juni 2013 20:41

Veckans...

 

Bok: Cindys ökenäventyr

Betyg: 3/5 (har knappt läst något ur den)

 

Bästa lektion: Rider ju inte för tillfället, haha vad ska jag säga? Jag får helt enkelt stryka den för tillfället.

 

Händelse: Kalaset/festen/partyt igår.

 

Hiss/tips: Bli VIP medlem på HÖÖKS! Så får man specialerbjudanden, information om premiären i Lund (men bara om du väljer den som butik, man ska ange den närmaste typ) m.m Jag gjorde ett konto åt mamma hehe (hon gick typ med på det).

Bli det här: http://www.hooks.se/Lund

 

Foto: Amanda & Detleffe 

 


D-ponny, 13 el 14 år. Kräver mjuk och lugn hand. Fin och pigg.

 

Låt: Everything has change, Taylor Swift

 

Produkt: Detta apsnygga schabrak som nu är på rea, och som jag vill/ska köpa ist för Allroundschabrak Silver Showmaster. Det som är på rea kostar 99 och Silver 189.


Sen finns det i blått med,



Köp: Flätat svart skärp från Joy, som jag verkligen älskar och behövt länge.

 

NY film: Scary Movie 2 eftersom jag o Katja såg bla den i fredags.


Asså den där katten är alltför underbar säger jag bara XDDDDD. Se den!

Betyg: 4/5

 

NY Veckans youtubeklipp:


Den är så himla bra, hittade den precis. VAR STOLT ÖVER ATT VARA RYTTARE!

 

Måste visa denna med:



/AmAnDa.


Av Amanda - 16 juni 2013 20:40

Med albumet :p. 

Försökte göra en bildbomb innan, men det pajade hela internet Xp.

JUST DET! Veckans! Haha, ska göra det nu, adjö ;P

Av Amanda - 16 juni 2013 18:33

                     

Av Amanda - 16 juni 2013 18:21

Det gick bra att städa boxen, konstigt nog kul. Eftersom ridlägerhästarna (Torns hästar) ska stå i Ekelinstallet under ridlägren behöver vi inte städa så noggrant, och sen skulle personalen typ tvätta hela stallet nooga. Sen skulle ingen spola med vattenslangen så det hoppade vi med.

När vi var klara med boxen tömde jag hela skåpet, Katja din ryktlåda står hemma nu ;). Så slipper den vara forever alone. BTW har jag köpt Katjas blå ridtäcke för 25 kr.

  Fynd ju ;). SKulle kosta ca 500 i butik och så hittade Katja det för 50 kr på ett loppis. Och sen för 25 kr till mig.

 

Nu är klockan halv 7. Jag chillar på för fullt, ska fortsätta rensa bilder. Innan vi åkte hann jag rensa typ 300 bilder. Just nu är jag på albumet från mammas förra, typ döda, dator och det albumet hade över 3000 bilder när jag började, nu har den typ 2500 tror jag. Ändå nöjd. Det kommer många bildbombar med bilder från yngre dar ;). Mycket på Pluto o Colette med. Och från mitt förra rum, när jag började blogga hade jag flyttat hit för typ 3 mån sen. Så ni har aldrig fått veta om mitt gamla rum, men jag hittade en perfekt bild på hela :). Man kan inte se garderoben bara..

Sen har jag också laddat över bilderna från min systemkamera på datorn, och det blev typ 700 bilder tror jag. Så jävla nice! Laddade över nu eftersom jag inte kan vänta längre ;). Massor av bilder på Marcoooooolio ;) Också BEAUTY och lite på Detleffe, som jag ju också provade.

Just nu är jag på bilderna från Egypten år 2010. Så ni vet det haha :P.

 

Mer update kommer, ska säga hejdå, men först måste jag bara klaga lite på vädret:

 

Det är SOMMAR, really? Japp, det är det. VARFÖR ÅSKAR, BLIXTRAR OCH ÖSREGNAR DET DÅ???????? VAD är det för VÄDER när det är något som kallas sommar? Vad hände med sommar och sol? En sak säger jag bara, det FÅR inte bli sånt här väder när jag ska till Falsterbo Horse Show, rida Islandshäst, åka någon annanstans som är ute, eller viktigast: AW ridläger!!

 

Bye ;)

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 16 juni 2013 16:51

Hej! Nu ska jag till stallet för att städa ur boxen. Skrubba med vatten och rengöringsmedel, spola med vatten och rengöra krubban, kanske ta loss saltstenen och rengöra vattenkoppen.
Idag har jag städat och ätit. Och rensat bilder på datorn.
Ska inte göra något annat än detta idag, städa, äta och leva :p.

Men vi hörs! /AmAnDa.

Av Amanda - 16 juni 2013 12:24

What händer today då?
Jo, nu förväntar ni er kanske typ "jag ska rida turridning, åka till Ukraina eller åtminstone till stranden, men nejdå. Inget bättre, men något nödvändigare ;). Städa rummet, länge och väl, och sen ska jag rensa dubbelt så mycket bilder jag ska i datorn, eftersom jag inte gjorde några igår. Sitta och drömma mig bort vid outfitsarna kanske med, haha. Måste tänka om när det är en vallack jag ska hyra. Nämligen: inget rosa eller lila! Haha kanske kul att ha typ någon gång, men ingen outfit jag tänker bygga på något tiden jag har Marcolio.
Men det är ok, har tillräckligt mycket redan. Haha.

[Bild]

[Bild]

Outfitsarna ;)
dem är:
Brighton (rosa)
Nödvändigheter (ingen outfit egentligen)
Turkos
Brun
Röd
Dressyr (tävling o träning)
Marinblå
Blå
Rosa
Grön
Lila

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards