Amanda ek

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Amanda - 18 juni 2013 23:30

Har fått en fråga om hur man gör, alla bilderna är klara, men jag gör det ändå. Så snäll är jag o:) XP.

Steg för steg då: (önskar jag hade haft bilder som när jag lärde mig det, men gör mitt bästa för att förklara).

 

1. Gå in på: http://www.cursors-4u.com/

 

2. Leta upp den muspekare du vill ha.

 

3. Logga in på din blogg (kan bara bloggplatsen dock) och gå in på inställningar, menyavdelningar och sedan "skapa avdelning". 

 

4. Fyll i HTML-kod där det står "Typ av avdelning:". Där det står namn kan du bara fylla i vad du vill, jag döpte min till muspekare iaf.

 

5. Gå in på http://www.cursors-4u.com/ igen och ha uppe den du valt. Nedanför den står det två texter man kan kopiera (glömt vad det heter). Den första, där det står "Alternativ 1 - Universal CSS/HTML-kod". Den kopierar du.

 

6. Gå tillbaka till Bloggplatsen och klistra in den där det står "HTML-kod:". om du vill att det inte ska synas på bloggen (rekommenderas och såklart syns muspekaren) klickar du ur den. Sen "skapa avledning" och om allt gått rätt till är du klar! :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 18 juni 2013 23:15

Det där programmet som omvandlar filer till JPG jobbar för fullt, 784 av 900 något. Det går framåt rättså fort. När jag skrev senaste inlägget var det bara på 400 något ;). Den går typ en bild/5sek. Typ XD.


Iaf nu måste jag vänta in programmet. Blä ;P. Ensam uppe snart också. För att fördröja tiden är Spotify och sen ska jag byta musen. Till något mer somrigt. 

Kanske kommer instruktioner om hur man gör med. Aa vi får se ;).


Hejdå tills vidare! :) 
/AmAnDa.


 

Amanda & Marcolio, 10/6-13. Bestämdes att jag skulle hyra hnm: 11/6-13 <3


Av Amanda - 18 juni 2013 22:17

Problemet med datorn var inte Picasas fel tror jag. Jag såg att det stod JPG på de som funkade och NEF på de som nt funkade. Så jag googlade det och läste att det kunde förekomma med Nikon kameror och fick länkat ett nerladdningsprogram som som tur var är gratis där man kan omvandla NEF till JPG. Det hette då "NEF to JPG". Laddade ner det och nu laddar det för fullt. 219 av 700.. På typ 15 min. Ska jag sova med datorn på? Nä, inte som den låter! :| det är väl bara att vänta..
Fattar frt nt hur alla bilder utan varannan inte funkade och så funkade INGEN som var på Marcolio.
Riktigt knäppt. Samma sak med MovieMaker som framför vad bilderna visar, säger och betyder.
Det var en bild på Pluto när han stod uppbunden och såg jätteglad ut o i samma SEK som jag la upp den skrev datorn en egen kommentar; "men hallå? Släpp mig!" Och jag blev skitträdd. Det var igårkväll. Sen idag hände liknande, också en bild på Pluto. Så skrev datorn typ att Pluto betyder mkt för mig och så (bild längst ner). Det konstigaste var att den kunde hans namn.. Och jag lovar att det inte var jag! Gjorde ett experiment och märkte att vid var fjärde bild gör den så.
Samma sak med den där filmen jag inte har något att göra med.
WTF??

Nu är datorn iaf på 272.
Det går framåt! Långsamt med säkert..



/AmAnDa.

Av Amanda - 18 juni 2013 20:24

Anledningen till att jag knappt bloggat idag är: jag var sur.
För jag laddade ner ett program på datorn som heter Picasa. Det blev jobbigt att ha i längden. Men aa sen laddade jag ju över bilderna från kameran när programmet fanns. Det blev nått konstigt så hälften av bilderna funkar inte i något annat program än Picasa. Varannan överallt, förutom alla med Marcolio. ALLA bilder på Marcolio vägrade funka med Windows live photo gallery eller något annat än Picasa! Tänkte att det kanske skulle lösas om jag tog bort det, men tvärtom! Det funkar inte på ngt sätt nu ;(. VARFÖR just de på Marcolio??? Varför dampar varannan överallt förutom där?? Varför??
Det är anledningen. När jag försökte ladda upp på Facebook försvann de helt. Man såg att det fanns ett stort hopp på numren, en bild där det stod 645 typ och sen nästa var på Detleffe och så stod det 710 typ. Däremellan ska de på Marcolio vara. Sjukt arg blir jag.
Idag har jag bara hållt på med MovieMaker. Laddat ner musik, klistrat in nya filmer o bilder till Pluto och Flowers filmer, eftersom jag precis laddat ner från mammas förra dator. Hoppat lite studsmatta, chillat. Vart allmänt arg men hållit det för mig själv.

Ska äta jordgubbar med grädde nu, hejdå! :)
/AmAnDa.

Av Amanda - 18 juni 2013 13:36


 

Denna videon hittade jag i mitt videoarkiv för feb. Det är typ tatueringar.. HAR ALDRIG SETT VIDEON FÖRUT!!!

Någon måste ha hackat in sig eller så bara är det bloggplatsen som är lite dampigt,. Det var en till som vägrar spelas upp. NÅGON SOM VET NÅGOT OM DETTA? 


/AmAnDa.

Av Amanda - 18 juni 2013 12:21

Laddat upp jättemånga filmer på bloggen, och filmer på videofyme,
Måste lägga upp några därifrån med!

Riktigt dålig update denna veckan, mycket o göra..
Ska också dampa på idag.
Men ja.. Hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards