Amanda ek

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Amanda - 13 juni 2013 22:10

Det beror på att Katja ju kom hit och sen när hon åkt hem åkte jag med mamma o Alexander och handlade och hämtade täcken på torns som nu har tvättats.
Jag och Katja gjorde en amatörskräckfilm som väl kanske läggs upp här med. Den är på VideoFyMe. Se den där! Amanda_ek
Heter jag där. Följ!
Men sen ville vi göra Chubby bunny men hade inga marsmellows så vi cyklade o köpte det XD sen var det helt äckligt också, att proppa i sig, jag klarade 4, eller gav upp efter 4 för det var så äckligt, men Katja klarade 6, king ju! :p

Och sen började vi se Dreamer innan Chubby bunny. Den är bra! Se den!!

Efter Torns och Willys åkte vi till MC Donalds och beställde mat, gott!

Nu har jag ätit glass, det är ju asgott! Med chokladsås o strössel.
Och fick mina betyg, jag är nöjd då jag höjt i stort sett alla :).

Men imorogn ska jag sova över med Katja, Kul! Vi ska cykla o handla igen tror jag. Känner att mitt rum blivit jättevarmt igen, tror jag ska öppna fönstret och sen rensa lite bilder, ska Inte bryta mitt löfte om att rensa ett album/ per dag. Hah.
Imorgon hoppas jag kunna sätta igång den stora rengöringen med Katja, våra ryktborstar m.m men då måste vi till Torns och hämta det sista.
Inget mig emot!
Igår tog jag Alla hästsaker och ställde upp på trädäcket eller hur man ska säga. Och fotade med.
Här är bild:
Men hejdå!

Av Amanda - 13 juni 2013 22:07

Det beror på att Katja ju kom hit och sen när hon åkt hem åkte jag med mamma o Alexander och handlade och hämtade täcken på torns som nu har tvättats.
Jag och Katja gjorde en amatörskräckfilm som väl kanske läggs upp här med. Den är på VideoFyMe. Se den där! Amanda_ek
Heter jag där. Följ!
Men sen ville vi göra Chubby bunny men hade inga marsmellows så vi cyklade o köpte det XD sen var det helt äckligt också, att proppa i sig, jag klarade 4, eller gav upp efter 4 för det var så äckligt, men Katja klarade 6, king ju! :p

Och sen började vi se Dreamer innan Chubby bunny. Den är bra! Se den!!

Efter Torns och Willys åkte vi till MC Donalds och beställde mat, gott!

Nu har jag ätit glass, det är ju asgott! Med chokladsås o strössel.
Och fick mina betyg, jag är nöjd då jag höjt i stort sett alla :).

Men imorogn ska jag sova över med Katja, Kul! Vi ska cykla o handla igen tror jag. Känner att mitt rum blivit jättevarmt igen, tror jag ska öppna fönstret och sen rensa lite bilder, ska Inte bryta mitt löfte om att rensa ett album/ per dag. Hah.
Imorgon hoppas jag kunna sätta igång den stora rengöringen med Katja, våra ryktborstar m.m men då måste vi till Torns och hämta det sista.
Inget mig emot!
Igår tog jag Alla hästsaker och ställde upp på trädäcket eller hur man ska säga. Och fotade med.
Här är bild:
Men hejdå!

Av Amanda - 13 juni 2013 13:20

Hej! Snart kommer Kattisfnattis hit, vi ska göra videos, typ chubby bunny (men ingen hade marsmelllows så med andra saker). Och lite andra kuliga saker.

Jag har ju inte gjort något idag, trots att jag var uppe redan vid klockan 9.

 

Känner att jag tar vara på sommarlovets första dag

 

Nejmen det regnar faktiskt fortfarande. Respekt! XP


/AmAnDa.


 

Bild på mig och Flower sommaren 2011 i albumet med äldst bilder.


 

Damp som liten.

Av Amanda - 13 juni 2013 12:30

                   

Mitt rum innan det ändrades..

Av Amanda - 13 juni 2013 12:30

Hej! Ska bara köra en liten tävlingskalender nu.


Från början:

Eslövs ridklubb, Blåbärshoppning 2006 typ, 4 fel, med Diana. fick ändå en Röd rosett :P. Typ 30 cm..


Torns (alla är från Torns från och med nu), Clear Round 2011 (maj), Flower, 30 cm, rosett för felfri runda.


Clear Round 2011 (maj, samma dag som ovanstående), Flower, 40 cm, rosett för felfri runda.


Seriehoppning 1 2011 dec, Musslan, 30 cm, rosett för felfri runda.


Seriehoppning 2 2011 dec el jan, Musslan, 40 cm, rosett för felfri runda.


Seriehoppning 3 2011 jan, Musslan, 50 cm, utvägring + avramling på framhoppningen XD. 


Clear Round 2011 maj (samma som med Flower fast ett år senare), Musslan, 40 cm, rosett för felfri runda.


Halloweenhoppning 2012 sept, Beauty, 40 cm, 4 fel för ren slarvig vägring.


Klubbmästerskapen 2012, dressyr, Beauty, LC:2, sista plats på typ 43% XPP (Beautys första dressyrtävling ever)


Klubbmästerskapen 2012, hoppning, Beauty, 50 & 60 cm, 8 el 12 fel (2 vägringar och ev tidsfel) i 50, felfritt i 60. Rosett för 60 alltså.


Seriedressyr 1 2012 dec, Beauty, LC:2, delad sista plats typ, 51%


Seriehoppning 1 2012 dec, Beauty, 60 cm, felfritt.


Seriedressyr 3 2013 (hoppade över 2 då Acora kom), Acora, LB:1, typ sista plats, 53%.. :I


Seriehoppning 2 2013 (det blev inställt en gång), Acora, 40 cm, 4 fel för vägran.


Pay And Jump 2013, Acora, 40 + 50 cm, 2 felfria rundor.


Seriehoppning 3 2013, Acora, 50 + 60 cm, 2 felfria rundor.


Påskhoppning 2013, Acora, 50 + 70 cm, 1 stopp/ per runda :/


Pay And Jump 2013 maj (samma som med Flower och Musslan fast 2 år senare), Acora, 50 + 60, 2 felfria rundor.


Jag har då inte Grönt kort eftersom jag inte varit 13. Och inte tyckt det var lönt att låta mamma ta det (mamma ville inte heller) eftersom jag ändå måste ta om det när jag är 13. 


Så på AW Camp ska jag passa på att ta Grönt Kort :) Så jag och Marcolio kan komma ut på tävlingsbanan, som jag längtat! I serietävlingarna då jävlar :) Nejmen.. ;) Marcolio har gått LA som för C-ponny är 1 m. Och han har också tävlat dressyr, och det är ju alltid bra! :) Fälttävlan med, men det kommer jag aldrig tävla i ;).


Heja på Amanda med Marcolio nudå ;).





Av Amanda - 13 juni 2013 11:18

Men vänsterklicken är frt helt seg och konstig. Tur att jag har en datormus!

Idag har jag inte gjort mycket alls. Spelat in med mobilen på VideoFyMe.. Följ mig: Amanda_Ek.

31 följare, haha ;p. Inte såå mycket ju.

 

Idag ska jag inte göra något alls, rensa bilder, spela Sims 3, om jag orkar, och nörda Spofity. Kanske spela in någon video. Väderrapport: Regn.. Blä X(


  Beauty i aug eller sept, fotograf: Moa Dahlberg.


/AmAnDa.


Av Amanda - 13 juni 2013 09:01

Uppe 09:00. Dag 1 på sommarlovet jag börjat!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards