Amanda ek

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Amanda - 7 juni 2013 23:42

Hej! Har gjort så otroligt mycket Idag, ni fattar inte hur mycket.
Tänker berätta mer imorgon. Här är bara lite kort:
Fotbollsturnering i skolan ju.
Sen Acora, gjorde henne riktigt fin.
Precis innan lastbilen kom typ fotade Emma Tegler mig (Emmategler.stinaq.se) och Acora med (bilden längst ner är en av bilderna).
Jag Och mamma fick åka med i en bil bakom lastbilen hela vägen till AW Sporthorses.
Släppte hästarna, kollade runt och blev avsläppta på Torns.
22:00 var klockan då vi upptäckte en ganska seriös sak, hästarna hade inte fått kvällsmat. De vad Ovanligt högljudda, ingen betfor blandad, alla kvällsburkar kvar och ensilaget var till kvällen (vi använde vågen för att ta reda på det).
Så vi fick Kvällsfodra och jag kom hem ca 23:00.
Åt och nu måste jag sova!

Bye!

Nu har Acoa åkt och jag har ingen ponny att rida på hela sommaren. Men visst är det tragiskt? Xp
Jag ska åtminstone rida på Gotland, på AW och säkert fler gånger.

Och jag kommer sakna dig, men vet hur bra du har det på AW, det är ju D du hör hemma!

Självklart kan jag inte somna förens jag får säga detta. JAG TRÄFFADD BEAUTY!!!!
Hon var precis som jag minns henne, hon var lös i hagen med 1000000 andra hästar så jag kunde inte klappa henne men jag såg henne och det är godis för ögonen!
När Lilla liv, Katinka, Alma och Acora släppts galopperade alla lyckligt runt medan jag fotade som en galning.

Bilder kommer!

Av Amanda - 7 juni 2013 10:00


   

Min egentligen inte första (haft andra men inte alls länge per häst) medryttarhäst, Colette.


     

Min bajskatt <3


 

Stockholm 2009 (tror jag)


   

Töntig på Grönan 2009


 

1:a bild: 8 år, andra bild: 9 år. Töntig på båda.


 

Skylt i Sthl :P


/AmAnDa.


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards