Amanda ek

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Amanda - 1 juni 2013 18:16

Ska åka till stallet så fort jag har bytt om. Om mamma orkar och går med på det och om jag är ensam ska jag nogg hoppa. Isf vill jag ha 3 låga hinder som står lite varstans så jag kan stänga svängar och bra vägar, och göra mina egna banor, älskar det!

Men hejdå, ses sen! Mamma kanske kan filma.

Av Amanda - 1 juni 2013 17:58

Hej! Vi åkte till Lomma idag för att pappa skulle hjälpa en med en sak. Jag, mamma och Alexander handlade godis istället. Så nu äter vi godis och kör hemåt!
Skulle bara säga det, haha!
/AmAnDa.

Av Amanda - 1 juni 2013 15:54

Inget Nova, inget annat förutom stallet.
Jaja. Jag tror jag ångrat mig och tänker inte köpa skalen från kjell och company nu, när jag känner att jag måste ha råd med det jag vill köpa inför AW, vilket är 6 saker och tillsammans blir det 960. Jag fick ju en 500 lapp av mina mostrar på min födelsedag men den är till Hööks premiär så den kan jag inte använda innan dess. Låsta pengar kan man säga ;). Men jag tänker inte klaga! Den gör att jag precis har råd med de 4 saker jag vill köpa då! :D
Det fattas ungefär 200 kr så jag tänker inte gå och köpa saker ;).

Det är en stund kvar tills jag ska till stallet, och jag vet inte vad jag ska göra under tiden.. Ska nog skriva om inköpslistan, den är helt överkladdad XD

Bye!
/AmAnDa.

Av Amanda - 1 juni 2013 15:54

Inget Nova, inget annat förutom stallet.
Jaja. Jag tror jag ångrat mig och tänker inte köpa skalen från kjell och company nu, när jag känner att jag måste ha råd med det jag vill köpa inför AW, vilket är 6 saker och tillsammans blir det 960. Jag fick ju en 500 lapp av mina mostrar på min födelsedag men den är till Hööks premiär så den kan jag inte använda innan dess. Låsta pengar kan man säga ;). Men jag tänker inte klaga! Den gör att jag precis har råd med de 4 saker jag vill köpa då! :D
Det fattas ungefär 200 kr så jag tänker inte gå och köpa saker ;).

Det är en stund kvar tills jag ska till stallet, och jag vet inte vad jag ska göra under tiden.. Ska nog skriva om inköpslistan, den är helt överkladdad XD

Bye!
/AmAnDa.

Av Amanda - 1 juni 2013 14:24

Här satt jag och spelade ice cream jump i lugnan ro och så hör jag världens åska. Några SEK senare bara öser regnet ner. Man bara "vafan hände där?".
Jag skulle varit ute när det var sol och inte ta itu med sista och största lådan med teckningar m.m Men nu är det iaf klart och jag har el hel kartongpåse full av papper som ska slängas. Sparar noga teckningar från när jag var liten.
Sånt ska man spara, säger mamma iaf. En gång i tiden var jag stolt över den liksom.

Väderrapport: det åskar samtidigt som regnet bara öser ner. Och solen är borta. Det är 1 okt och inte 1 juni.
Det är höst och inte sommar.

Om mamma övertalas och regnet lugnar sig ska jag åka till Nova och köpa de där 3 skalen från Kjell och company. Kanske kommer jag ihåg att kolla efter skärp (hittar aldrig bra..) och en silverkedja så jag kan ha bästishalsbandet jag fick av Katja. Bandet som satt på den gick sönder och har ingen kedja jag kan fästa den i. Något jag alltid glömmer att kolla efter.

/AmAnDa.

Av Amanda - 1 juni 2013 12:09

Första juni idag, och sommarvädret levererar! :D
När Acora ska åka till AW vill jag att hon har lädergrimma på sig, skulle va för hemskt om hon lyckades skada sig. Därför, om jag o mamma följer med dvs, ska hon ha transportskydd med, vi har egna :). Men jag har faktiskt ingen lädergrimma, vilket är lite konstigt egentligen, så är det någon snäll person på Torns som hade kunnat låna ut en i ponny eller cob till mig? :)

Jag ska rida Acora ikväll så jag har hela förmiddagen på mig att göra annat, typ städa :3.

Jag ska också förmodligen köpa skalen från miniinthebox, men jag kanske måste betala dem själv.. Om jag måste det ska jag fundera om det verkligen är värt pengarna, alla 5 för prick 150kr.

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards