Amanda ek

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Amanda - 2 juni 2013 20:39

Hade inget att göra (har inte riktigt det nu heller) så jag satte på mitt nya skärmskydd på mobilen. I affären sa dem att det var Media Markts bästa, så vi hoppas på det;).

Det var iaf sjukt komplicerat att sätta på, det var ett spray man skulle spraya på och sen sätta fast den. Nu ska jag torka 12 h innan användning :I kommer jag kunna hejda mig? Haha men det har typ redan torkat.. Men sen är jag inte så händig och teknisk. Så varför skulle jag inte ha fel? Xp.


Förresten har pappa laddat över alla bilder från mammas sega gamla dator till en sak (inte USB, något annat..) och så laddade jag över bilderna till min dator XD så nu har jag alla, och det är 3000. Ännu mer bilder, på mig som liten ^^.

 

Och imorgon ska jag hem till Katja och se hennes kattungar, såå kul ska det bli! Har sett fram emot att få se de, en av dem har till och med fått namn efter Gizmo, hon heter Gizma och nu låter det bara mer som att Gizmo är en hane, hon ÄR en hona XD XD.

Och hon tyckte inte det var en bra idé att adoptera en av ungarna.

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 juni 2013 18:36

Heej! Idag red jag i paddocken, och det började regna, men jag orkade inte bry mig o:).

Acora var superduperjättepigg och lite dampig ibland;P. 

När jag tog in henne från hagen gnäggade Lilla Liv efter henne, och Acora stannade till hela tidne och tittade mot hagen. I stallet var hon ensam och då gnäggade hon jättemycket. När jag red i paddocken gnäggade Lilla Liv flera gånger, men Acora orkade typ inte svara :P.

 

BTW igår när jag skrittade fram Acora fick vi följeslagare, Flower och Grim i hagen bredvid. Lilla Flower var så söt när hon pinnade på bredvid oss. Grim följde efter Flower. När hagen slutade såg Flower helt olycklig ut. Sötis <3.

När jag skrittade där igen, avskrittning, kom hon igen och gnäggade till och med lite. Världens sötaste shettis klart!

 

Men idag så tränade jag typ på öppnor och formen, hon var mycket svårare än igår. Superstel och när jag höll händerna rätt blev hon stel som en pinne och satte iväg i galopp ibland.. Som hon gjorde i påsk, när en upptäckte att bettet satt på fel håll.. Men jag har inte alls mixat med något och vi såg noga till att bettet satt rätt när vi bytte träns. Det var ganska länge sen till och med..

Idag bytte vi endast shabraket, till det blå, det turkosa hade blivit riktigt smutsigt och jag orkar inte byta hela outfiten när hon åker på fre så lät allt förutom schabraket va.

 

Nu är det middag, så hejdå! :)

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 2 juni 2013 11:53

Veckans kommer här! ;)

Veckans...


Bok: Navaho Joe

Betyg: 3/5 (har bara läst några kapitel.


Bästa lektion: I torsdags klart!


Händelse: När jag fick rida Katinka i torsdags!

 

Hiss/tips: Köp skal från Miniinthebox, läskigt billigt! Det är ingen sämre kvalité, man kan se likadana skal i andra affärer - men nästan dubbelt så dyra!

http://www.miniinthebox.com/sv/



Foto:   

Ser sjukt YOLO ut XD

 

Låt: 1:a på¨Spotify; Can't hold us



Produkt: En stor nödvändighet just nu då min tragiskt nog gick sönder igår.. :/ Denna gång från HÖÖKS och inte HORZE (119 kr på Hööks, 39 på Horze, vilken har bäst kvalité?)


NY; köp: Godis (har inte handlat något alls denna vecka).

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 juni 2013 11:41

Heej! En riktigt bra film är Dreamer. Det är en hästfilm som är baserad på en sann historia. Såg den sent igårkväll.

Se den! Eller åtminstone trailern till den:

Se den på NetFlix, som jag. Svensk text där ;).


/AmAnDa.

Av Amanda - 2 juni 2013 11:35

Provade det marinblå ländtäcket på Acora igår, satt jättebra! (Y)

Av Amanda - 2 juni 2013 11:30

Julen 2010 fick jag ett pannband där det stod PLUTO <3. Det har varit borttappat i typ 2 år. Men så låg det i samma väska som våra transportskydd. Lycka! ;)
Här är bilder på det:

Av Amanda - 2 juni 2013 11:12

Måndag: skola, inget spec :p
Tisdag: skola, rider Acora..
Onsdag: skola, sover över med Katja
Torsdag: ledigt! Jag och Katja ska duscha acora och göra henne fin. Jag ska rida henne också.
Fredag: skola sen snabbt till stallet och göra Acoris fin, byta all utrustning till det hon kom med och sen kl 6 åker hon. Jag vet inte men kanske jag och mamma kan åka med.
Lördag: en sjukt tråkig lördag.. Inget alls.. Fan va trist :o
Söndag: inte heller något..
Är det denna helg jag ska passa på att åka och köpa kläder till skolavslutningen? Förmodligen.

Så ska jag ju också hämta hem alla saker i mitt skåp och alla täcken på loftet m.m

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards