Amanda ek

Alla inlägg den 8 juni 2013

35

Av Amanda - 8 juni 2013 22:11

Hej! Slagit mitt månadsrekord, 35 unika besökare och typ 300 sidvisningar! :) Inte så mycket om man jämför med andra, men för mig är det det! :)

 

Rekord unika: 51 (aug el juli 2012)

Rekord sidvisningar: 500 något (typ sept 2012).

 

Jag hade 4 tusen sidvisningar i augusti, vilket är rekord, augusti 2012 var min bästa bloggmånad.

Jag älskade livet, åtminstone efter att Beauty kom ;). Hon kom den 29 augusti och åkte 29 jan tror jag.

Som sagt så gick det bäst för bloggen med då. 

 

5 bilder från arkivet från augusti:

            

 

Men det var bara det jag skulle säga. Gillar ni den nya headern? Och la ni märke att jag bytt typsnitt också? Till Arial, gillar originalet, som känns vara Arial. Den är inte alls komplicerad att läsa, inte tjock så bokstäverna klumpar ihop sig, som jag kan tycka Arial Black gör när det är långa texter utan styckesindelning.

Sen är den inte heller skrivstil som då hela ordet flyter ihop till något som kan likna gjdkshgh (mobbar skrivstil eftersom jag inte kan skriva det själv XD). Men tror alla fattar lite vad jag menar.

Och så går det att skriva Å, Ä och Ö som jag verkligen dampar på när det inte går. Man kan ju inte skriva hästar då, och det är ett viktigt ord jue ;).

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 8 juni 2013 20:57

Emma mejlade ett förslag till header, och jag älskar det! :D
Tack igen Emma! ;)

Header och bild: Emmategler.stinaq.se

Av Amanda - 8 juni 2013 20:55

Photo by: Emmategler.stinaq.se

Älskar bilderna, tack Emma! :D

Av Amanda - 8 juni 2013 19:12

Hej! Jag har kommit hem från stallet, för ganska länge sen faktiskt.

Först suddade jag ut foderstaten på boxen, sen den med kontaktuppgifter.
Sen tömde jag boxen på halm och sopade den med.
Efter det fotade jag Esther och Fighten lite innan jag gick ner till hagarna och fotade lite, bla Flowers, Florens, Casper, Findus, Livius och Thor. Det var bara några fler ute, men sen tog batteriet slut.
Sist av allt hämtade jag lite saker från skåpet och lämnade i bilen. Så nu är det typ hälften kvar i skåpet.

Sen åkte vi hem och nu är jag på väg till affären för att handla godis.

/AmAnDa.

Av Amanda - 8 juni 2013 15:56

Jag gjorde klart den, och sen åt jag. Nu ska jag bara sätta in den, och sen sticka till stallet med mamma, som inte åkte :P.

 

Av Amanda - 8 juni 2013 14:56

Nu när jag ändå har tid kan jag lika bra göra ny header. Så jag försöker på Picasa, men det går inte så bra.
Asså det är komplicerat och jag fattar inte:p. Nu har allt hängt sig också.

Av Amanda - 8 juni 2013 14:12

Hej! Igår hände ju så mycket att jag inte hann blogga överhuvudtaget.

Men nu ska ni få veta allt ;)

 

Först i skolan var det ju fotbollsturnering. Mitt lag hette FC Bieber, jag valde inte namnet. Vi spelade 3 matcher + min klass mot lärarna i fotboll och flaggan (en typ lek :p).

Första matchen vann vi. Jag känner mig faktiskt jätteduktig för jag var bara några cm från att göra mål typ precis i början, och sedan gjorde jag mål (Y). Tredje försöket gick riktigt galet så jag råkade skjuta i fel mål, det var bollens fel säger vi ;).

Känner mig iaf jättenöjd. Vi vann med 4-0 tror jag. De andra 3 målen gjorde samma kille. Tror jag.

Den andra matchen gick dåligt, vi förlorade med 2-3 tror jag. Då, om jag inte är helt fel på det, höll jag på att göra mål.. Jo så var det nog.

Den sista kom vi lika på, 0-0 typ. Haha XD. Där var jag SÅ trött att jag typ inte orkade något, det var nog de andra också.

 

När vi spelade mot lärarna i fotboll blev det lika. Men först sa det nästa mål vinner men så gick tiden ut. Det blev typ 4-4 tror jag. Det var en tjej som skjöt bollen i värsta lopen över halva planen, över alla lärarna, och gjorde mål. Det var riktigt snyggt! :)

I flaggan vann vi med, men där var jag inte med och spelade eftersom jag valde fotboll ;).

 

 

När denna skoldag tagit slut gick jag hem och bytte om och så. Sen cyklade jag till stallet. Pratade lite där och så sen hämtade jag Acora. Katinka var ovanligt sällskapsam, och vägrade lämna Acora så hon följde med hela vägen till grinden och innan jag hunnit stänga grinden travade hon ut. Jag bara "och nu då?". Jag var helt ensam. KAtinka travade längs hela allén upp till stallet och vägrade bli fångad. Acora var orolig för sin kompis för hon gnäggade. Och Katinka svarade. 

Katinka travade in i Ekelin där hon bor, men istället för att gå in i sin box gick hon ut vid gödselstacken och fortsatte till nästa stall. Jag stängde in Acora i sin box och gick efter, men som tur var hade en tjej upptäckt henne, hon hade stannat vid en havrehink XP Så då lät hon sig bli fångad. Sen fick hon stå i sin box och skämmas XD nä men alla hästar i hagen var inne så jag ville inte att hon skulle vara där själv.

 

Jag ryktade Acora i typ en och en halv timme, flätade svansen, sprayade på pälsglans, redde ut svansen och tog på hästolja i huvudet. Sist av allt pänslade jag på hovolja. Transportskydden var konstigt nog för stora så hon slapp dem. Jag ledde runt henne ganske länge innan Emma Tegler (emmategler.stinaq.se) frågade om vi ville bli fotade. Man tackar inte nej till det, sen har hon en riktigt proffslig kamera med ;). Acora ville inte ha öronen framåt så Emma provade att sätta igång en gnäggande hästapp, och det funkade sådär. Så då kastades det morötter och det funkade ! Acora ville verkligen ha den där moroten, men glad såg hon ut ;). Det blev säkert bra bilder, än så länge har jag ju fått 2, och de har redan lagts upp, men här är de igen:

     Visst är de SNYGGA? Jag ska få fler via mejl :).

 

Sen kom lastbilen och Acora lastades utan problem tillsammans med de andra. Acora gnäggade jättemycket efter Katinka när hon gått på, men de fick stå bredvid varandra så de blev glada.

När lastbilen kört följde vi efter i en bil, vi fick åka med några ;). Det var en sån stor bil med 7 säten i. Och man kunde fälla ut taket, det var coolt :P.

Efter typ en timme och 15 min var vi framme på AW.

 

Shit vilket ställe asså, hagarna var jäättestora och många, och paddocken ska ju vara (tror jag) Sveriges bästa med bästa underlaget och så. Tänk att jag kommer rida där i sommar.. :D

Vi kikade också in lite i stallet, och den hade jättebred stallgång! Sen var det en typ lada med uppbindning och några boxar till.

Vi släppte ut stona i deras hage först av allt. Acora var jättestark och vägrade stå still. När alla hästar var släppta galopperade alla iväg och verkade så lyckliga, och det gladde mig jättemycket. Och gissa vad? BEAUTY var där :D. Så fin och verkade så glad. Hon stod vid grinden men jag kunde inte gå in och hälsa. 

När de galopperade var Acora och Katinka i täten tätt följd av en väldigt glad och upplivad Lilla Liv, hahah hon bockade och så XD. Sen kom Beauty och två fuxar typ. Vet inte vilka de var, kanske Dekkina och en till, och sen såg jag en brun som kanske var Miss Bond.


När vi tittat runt lite åkte vi hem och det tog exakt en timme. Jag och mamma blev då avsläppta på Torns där vi lämnade min hjälm och min ryktlåda, som jag lämnat kvar på Torns.

Sen märkte vi att hästarna var ovanligt högljudda, att betforen inte var blandad och att det hängde 4 kg på Acora (som är kvällsmat) och inte 2 (som är morgon).

Så då bara antog vi att det inte var kvällsfodrat. Juste, kvällsburkarna var kvar också. Då var klockan 10 på kvällen.

Så vi kvällsfodrade snabbt, och eftersom det inte var vår sak att göra, sopade vi inte. Men respekt, klockan var 11 när vi var klara. Och ändå var vi hemma typ kvart över 11. Efter att jag ätit var klockan halv 12.

 

Sen nu har jag inte hunnit med NÅGOT alls. Så är det när det är helg och man inte har någon häst att rida.

Snart ska jag iaf med mamma till stallet, eller vänta.. Var det hon som tog bilen precis, utan mig och allt? o.O 

Då får jag väl cykla dit då. Med min gamla cykel. Bajs också XP.

 

Men vi ses! Kommer bilder från AW snart från mobben! ;)

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards