Amanda ek

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Amanda - 11 juni 2013 20:01

Hellu!   

Jag har inte bloggat speciellt mycket idag, enligt mig XP   . Men jag var med Kattis, och sen hade min dator frt inte internet ;(. Såå trist!     

Vi har haft kul, vad annars?   Vi försökte först få internet i datorn med hjälp av min mobil.      Gick inte   

Är det kul med smilysarna? Kul, men nu dampar datorn upp sig totalt, så nu tar det flera min för alla att komma upp ;) :P

 

Vi har också stekt i solen, på studsmattan  VARMT var det. Och så målade vi naglarna till skolavslutningen imorgon, nagellacket jag använde var rosa och kom från en JULIA tidning, så det var jättedåligt och vägrade torka. Så det är försört på två naglar, venne om jag pallar måla om dem.. Kanske ;). 

 

Vi följde med mamma och handlade, vi har ju knutkalas imorgon i klassen och alla ska ha med ngt att bjuda på. Men vi bestämde oss för att baka istället. Men följde ändå med. Så snälla vi är, haha.

Handlade dricka och mat. Sen åkte vi hem och gjorde sockerkakan. Vi råkade hälla i smöret för tidigt, men det verkade inte göra något eftersom smeten varken såg eller smakade konstig.

 

Nu har Katja åkt hek, home sweet home XD. Ska typ göra något 10 saker du inte visste om Acora. Eller något. Kanske om mig med, och om Gizmooo. Tidsinställda, till imorgon morgon typ. Ska nog göra så ett kommer upp klockan 3 på natten eller nått, YOLO (you only live once = du lever bara en gång, om det är någon som inte fattar XP).

 

Men hejdå! Och glöm inte min omröstning; Vad vill ni ha mer av på bloggen?

Nu leder: Filmbomb/bildbomb och vill ha-listor. Så det blir förhoppningsvis mer av det! :)

Bildbombar kommer ju typ hela tiden, med ovisade bilder från min systemkamera, den gamla uppladdningen är långt ifrån klar och snart kommer den andra, med bilder på Gizmo, Aprikos, blommor i trädgården, Katja som rider Esther, Jag som rider Acora och såklart provridningen.

 

Längtar ni? :P ;)

 

Men nu skulle jag sluta, haha hejdå! :*

 

 

Av Amanda - 11 juni 2013 17:25

Hej!
Jag Ska åka med Katja o mamma och handla. Sen ska vi baka sockerkaka till imorgon, det är knutkalas så alla ska ha med sig ngt att bjuda på.

Men vi ses bloggen! Sommarlov imorgon, yeey! Startat "sommarlov" på nig Day för ett tag sedan och då var det över 50 dagar kvar. Nu är det 1 :O

Av Amanda - 11 juni 2013 12:18

Har fler på kameran, många fler.

Av Amanda - 11 juni 2013 12:16

Är Marcolio! :D

Av Amanda - 11 juni 2013 10:36

Hej! Ska berätta om provridningen på AW sporthorses. Katja följde med och vi hade kul i bilen, det tog typ en timme, eller mer. På AW gjorde jag i ordning Marcolio, en C-ponny som är 14 år, brun. Och en som typ hjälpte till eller så, ungdomsledare, gjorde i ordning Detleffe.
Först red jag Marcolio, och jag gillar honom jättemycket! Han gick så fint, och trots att ha gått rätt mycket var han ändå pigg! Han genade lite men det gör ju jättemånga hästar! Inget man inte kan träna bort liksom.
Jag fick också prova att hoppa honom, och han hoppade väldigt stort över hindret, men gjorde inget dumt eller så. Och bedömde avstånden jättefint med. Så det gör verkligen ingenting.


Sen fick jag rida Detleffe. Hon är ett D-ponnysto som är jättekänslig, speciellt o munnen. Jag gillade henne men förstod att hon var för mycket tävlingsponny för att kunna gå med i ridskolan. Jag fick veta att hon kräver mjuk hand och så. Så henne kan jag alltså inte hyra. Men hoppas hon hamnar hos en rutinerad ryttare! :)

Efter det fick jag rida Beauty igen! Det var kul, hon var fin. Lite otålig på något sätt. Fattade galopp på första försöket faktiskt! Och det var jättekul att hoppa henne, hon var så duktig, hoppade Inte för tidigt eller sent :D.
Video finns, kommer när den kommer.

Vi snackade lite med Anna innan vi åkte hem. Kom hem prick halv 11.
Somnade halv 12. Astrött idag.
Vi ska se film på eftermiddagen, In time. Nice!

Men hejdå!
Det gick bäst med Marcolio igår. :) så Honom hyr jag gärna :).

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards