Amanda ek

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Amanda - 12 juni 2013 23:30

Märkt att Internetet funkar på fel sida av rummet, ist för där den står vid sängen. Bra att det funkar överhuvudtaget antar jag..
Men det är bara på mobilen, har nt kollat på datorn än. Det som är bra med att nt ha internet är att jag börjar rensa datorns bilder, typ ett album sen tröttnar jag och går iväg typ. Har som mål att rensa ett album/dag på sommarlovet. Då är snart alla färdiga!
Men just nu är jag på iphoneuppladdning 2 (den senaste grön iphonen) och den har typ 2-3 tusen bilder, man bara "yes".. Men där blir undantag, ett sånt album/vecka.
Sen finns det iphoneuppladdning 1 med, den har fler bilder än två!

Men nogsnackat om det. DET ÄR SOMMAR!
Imorgon ska jag: chilla som in i helvete. Blogga jättemycket, om det går åka och hämta det sista från Torns, i mitt skåp.
Och så ska jag rensa lite i iphoneuppladdning 2, som jag redan berättat överdetaljerat om.
Klockan är mycket och jag kan strunta i det, men jag är tröött så ska sova nu!

Bye bye! BTW har jag råd med sakerna jag ska köpa inför AW, kommer till och med få över 100 kr över jag kan spendera på tex iphoneskal :D

/AmAnDa.

Av Amanda - 12 juni 2013 13:11

                         


Min dator dampa upp sig totalt, vänsterklicken är jääättetrög, man måste trycka jättehårt för att den ska reagera, sjukt mysko för så har den aldrig gjort förut! Och musen är ju på mitt rum där internetet pajat. Så jävla dåligt!

Hela datorn är också helt trög och konstig, men den har mycket batteri kvar! Och så finns ju laddaren i mitt rum.. :I


Så det blir inga fler bilder! Men lite har ni ju.


/AmAnDa.

Av Amanda - 12 juni 2013 12:49

Nu är jag hemma och det är sommarlov, asså så skönt! Men tråkigt att börja på Lerbäck.. Men i min klass kom iaf Katja och 3, kanske 4 tjejer till + 2 killar från min klass. Sen är det 20 helt totalt okända från Lerbäck med. Liksom okejj.. Jag är åtminstone glad att jag hamnade med Katja! :D

Ni har väl förmodligen sett mina sommarplaner va? Om en vecka ska jag till Danmark och typ 2 veckor eller en efter det till Gotland. Tror jag. 

Jag tänkte klippa in lite bilder från förra sommaren, liten bildbomb, som ni ville :). Jag har gjort TOP 5 ju, och ska kanske göra någon vill-ha lista som ni också önskade.


Men jag ska berätta om skolavslutningen. Först samlades vi i klassrummet, städade rent lite och sen kom några föräldrar och släkt och sånt. Vi hade knutkalas och det blev typ mycket över från min sockerkaka, så jag fick ta hem det :P. Klagar inte. Den smakade bra! :D

 

Typ 11 gick vi ut där hela skolan var och så sjöng alla klasser. Vi var sist. Först sjöng vi då den omskrivna texten till "Let Her Go" med Passergers. Sen gjorde vi någon klapplek (kanske kommer någon video när jag och Katja gör den, kanske..) och sen höll vi upp lappar där det stod "We Love.." och så vår lärares namn. Jag fick hålla utropstecknet.

Sist höll rektorn ett tal och sen blev alla sexorna uppropade en och en och så fick man en present och så. Jag var 4:e sist för de gick efter klasslistan baklänges. Det var pinsamt eftersom alla tittade.

Alla fick en typ bok med dikter :P.

 

Efter det gick vi tillbaka till klassrummet och sa hejdå, ingen grät vad jag vet. Vi ska ju splittras och det är dååligt. Finns typ inget bra med det tyvärr. Sen gick vi, jag tog bussen hem med typ 5 andra. Jag fick VIP-plats längst fram i bussen vid dörren (det är en ensamplats där) bara för det var sista gången jag åkte med bussen ;). 

 

Nu kom jag hem för en stund sen och har ingen aning om vad jag ska göra, Katja skulle till Lomma strand och bada, men mina föräldrar har inte tid att åka iväg då de har ett jobb :P. 

Jag och Alexander sitter uppe i tvrummet och han ser på Transformers typ och jag är här endast för internetet slutat fungera i mitt rum, vilket är riktigt dåligt, för jag gillar att sitta i mitt rum och att va ensam. Tyst och ensam. Haha. 

 

Synd att inte HÖÖKS öppnar i Lund imorgon, de flyttade ju fram det till 13 aug ist, så om 2 mån och en dag öppnar det :D jag och mamma skaffade VIP något så vi får mail om erbjudanden m.m Och extraerbjudanden, jag vet inte hur det går till på premiären men det stod "skynda dig att skaffa VIP biljett typ". Tänk om man inte får komma in annars? :O Annars får jag väl skaffa biljett ;).

 

Men nu tänkte jag nog göra en bildbomb, byee! 

 

SOMMARLOV, SOLEN LYSER KLART

SOMMARLOV, GRÄSET ÄR SÅ GRÖNT

HIMLEN BLÅ, VILL JAG NÅ

NÄR JAG FÅNGAS UTAV VINDEN

SOMMARLOV, SKÖNA SOMMARLOV

 

(jag har säkert skrivit fel text, om jag har det, är det min egna låt B))

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 12 juni 2013 12:00

Hej alla glada! Nu är det snart sommarlov! Eller har du redan fått det? Detta är tidsinställt så jag har ingen aning om jag har slutat eller om jag sitter ute på sommaravslutningen! 

Jag skriver detta inlägg för att jag vill berätta om mina sommarplaner! Har längtat efter att få skriva detta inlägg jättelänge, för ni har ju ingen aning om vad jag ska hitta på, kommer blir roligaste sommaren ever, lovar :D.


Resor: Vi ska bort till Danmark, Mön, där min mormor och morfar har ett sommarhus. Vi är där varje sommar i en vecka.

Vi ska också till Gotland, samma ställe som vi var på 2008. Det är en gård med massor av hästar, över 100, och massor av andra djur. Kaniner springer lösa och det är strutsar och minigrisar och hönor m.m Vi har hyrt samma hus/stuga som förra gången. Man kan rida turrindning och man kan hyra en häst för ridtur. Tycker det är jättebra!!

Vi kanske ska åka till ett annat land också, mindre glad över det.. Vet inte vart tyvärr. Jag gillar inte att resa, inom Sverige och Danmark, helt okej, men till andra sidan jorden, snälla det är överdrivet!

 

Hästar: Jag ska antagligen rida turridning på islandshästar med mamma och mina två mostrar. Det gjorde vi förra sommaren och det var jättekul! Min häst hette Hokos-Pokos och var en C-ponny, skäck. Han var snäll men med mycket power!

Jag ska också, som sagt, rida på Gotland och sen ska jag ju på ridläger i juli. På AW med Katja, mamma mejlade mina mål igår, och att jag ville ta grönt kort, och att jag gärna ville rida Acora.

Hoppas hoppas! ;)

 

Shopping: Jag ska till Falsterbo Horse Show med Katja och sen ska jag till Ullared i början av juli tror jag, vi har inget bestämt datum men någon gång i juli sa mamma, innan AW. Har aldrig varit där så det ska bli SÅ kul! :D

 

Hööks premiär den 13 augisti: Jag och Katja tänker vara där då, och det kommer bli skitkul!

 

Ordentligheter: Jag hade tänkt rensa ordentligt i mitt rum. Jag vill ha en ny säng, en "låg" säng, köpa ett glasskåp som jag kan ha tavlor med bilder i m.m alltså framkalla foton. Jag tänker också rensa bilderna på datorn. Och sätta upp mina rosetter på väggen, som typ alla andra har. Man måste också ta hem alla grejer från skåpet på Torns. Så allt åker på storrengöring, och eftersom Katja också har borstar och grimmor ska vi rengöra allt tillsammans. Det ska bli kul! Och det kommer mycket outfitsbilder när jag har allt hemma! ;)

 

Bloggen: Det kommer bli mycket, mycket och mycket tid åt bloggen. Eftersom jag inte går i skolan, har läxor eller rider har jag mycket tid åt att blogga. Jag och Katja kommer förmodligen vara mycket. Så sommaren kommer bli jättekul!

 

Jag hoppas ha bestämt vilken häst jag ska ha i början av sommaren så jag slipper oroa mig hela sommaren, det blir lätt så.

Jag hoppas ganska mycket på att kunna fortsätta med Acora. Hon är sån superhäst och jag skulle verkligen vilja tävla lokal med henne! Det kommer jag ju kunna till hösten, i serietävlingarna tänker jag satsa på LD!

 

Det kommer säkert hända mer än detta jag skrivit, men detta är det som redan är bestämt!

 

Se yaa! ;) <3

 

/AmAnDa.

PS! DET ÄR SOMMAR OMG OMG OMG OMG OMG OMG!!!!!!!!!!!!!!1 o,O :OOOO

 

 

 

Av Amanda - 12 juni 2013 10:15

Från Hööks. Och 5 till från Horze. BARA FÖR ATT GRIMMOR ÄR SÅ SNYGGA!

Och det är ingen speciell ordning faktiskt, utan jag bara tar från ordningen på hemsidan.

Hööks:

 

1. Grimset Neon



2. Grimma


3. Lädergrimma


4. Grimma


5. Grimma Disco


HORZE:

 


1.Horze Brighton grimma, fleece



2. Diamond grimma


3. Horze Neal Grimma


4. Amerikansk grimma m/ justerbar


5.B Vertiga KENSO grimma (assnygg och kostar över 1000kr)

Av Amanda - 12 juni 2013 08:21

Hej! Klockan är halv 9, vi får sommarlov 12 :D tror jag.
Men nu ska jag Inte blogga iaf. Hejdå :)

Av Amanda - 12 juni 2013 03:00

.... 1: MIG

 

1. Jag ska hyra Marcolio (vet ni väl redan..?)

 

2. Jag fullkomligt HATAR bananer och spyor!

 

3. Jag har ridit sen jag var 4 år (nästan 5) och fick min första medryttarhäst när jag var 8 år, men när jag tänker efter var det tidigare, men de hade jag inte alls länge/ per häst.

 

4. Jag har haft sammanlagt 7 hästar, 8 med Marcolio.

 

5. Min bästis heter Katja.

 

6. Jag är emot ASK.FM

 

7. Jag läser 16 bloggar på Bloglovin för tillfället.

 

8. Jag älskar att matcha (men visste ni säkert redan)

 

9. Mina favoritfärger är turkos, äpplegrön och cerice.

 

10. Jag hamnade i samma klass som Katja på Lerbäck :D.

 

...... Acora!

 

1. Acora har underhals. Ingen stor numera.

 

2. Acora vill vara en galoppör i sitt nästa liv (jag o Katja är säkra på det!)

 

3. Jag vet egentligen inte hur gammal hon är, det jag skrev om 24 är inte sant! Hon är född 1996 tror jag det står på Torns hemsida. 

 

4. Hatar kombinationer, studs och löshoppning.

 

5. Lämnade ofta kvar lucernen i krubban för att äta lite när hon har lust.

 

6. Kan stanna på hinder ibland utan att vara tittig. Det är upp till ryttaren om hon hoppar eller inte. Speciellt på hinder över 75-80 cm!

 

7. Älskar att tävla! I hoppning ;) hon blir riktigt taggad och svår att få stopp på! Love it!

 

8. Best friend forever med Katinka, och Lilla Liv + Alma är också good friends!

 

9. Njuter av maten ist för att glufsa i sig det.

 

10. Duktig på att svänga snävt, får oslagbar tid i banhoppning! ;D 

 

.... Gizmo

 

1. Jag hittade henne på ett fält år 2005.

 

2. Vi fick henne gratis

 

3. Gizmo ÄR en hona!

 

4. Hon är Norsk Skogskatt, sköldpaddsfärg som bara honor kan vara.

 

5. Är men samtidigt inte kompis med Aprikos, grannkatten.

 

6. Gizmo är ett ensamdjur, som är rädd för hundar och aggresiv mot katter, ibland iaf ;).

 

7. Hon hatar att åka iväg, till kattpensionat eller veterinären. Så blir hon åksjuk lätt med :/.

 

8. Gizmo har aldrig varit skadad, men hon har typ problem med tänderna så hon äter veterinärmat som är anpassad för gamla katter med just det problemet XP. Hon är 13 år. Lika gammal som jag alltså.

 

9. Ibland kommer Gizmo stolt hem med döda möss och äter dem framför oss. Haha så gulligt av henne att bära hem den <3.

 

10. Älskar min säng, verkligen älskar. Vi har tom satt en kattställning (jag har loftsäng) bredvid sängen så hon enkelt ska kunna hoppa upp. 

 

/AmAnDa.



Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards