Amanda ek

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Amanda - 4 juni 2013 21:58

Att berätta om vad jag gjorde mer än såg kattungarna i måndags! o.O


Så jag ska göra det nu! ;)


Efter att ha granskat kattungarna gick vi ut med Katjas hund Molly. Vi tog med borstar och borstade henne, vilket hon typ hatar. En gång råkade hon smita så då sprang hon över en gräsmatta till ett gäng pensionärer, men hon kom snällt tillbaka sen ;).

Efter det gick vi tillbaka och typ gjorde något, kommer inte exakt ihåg vad. Sen blev vi arga på något slags runt ring som är Mollys, den har typ samma effekt som ett hundben om jag inte är helt fel på det. Vi blev arga på det för Molly inte kunde ta sönder det/ äta upp det. Så vi tog med det ut och kastade i marken och på allt möjligt. Jag råkade kasta det i marken så den stutsade rakt in i ett busksnår fullt av brännässlor och taggar. Men så hittade vi en pinne som var perfekt att sticka in och så fick vi upp hundgodiset. 

Vi lyckades inte ta sönder det, inte ens när vi kastade det på en spetsig sten XD. Lycka till att äta det, Molly!

Helt galet vad starkt sånna är.


Efter det gick vi tillbaka igen och gjorde något mer innan vi gick ut igen för att köpa godis till onsdag. Vi köpte lösgodis och så hade vi pyttelite pengar över men det räckte till en godispåse också. Sen gick vi hem till Katja igen och åt middag innan jag bleb hämtad.


Sen hände inget mer speciellt, fotade kattungarna, tyvärr ställde kameran in sig på världens sämsta inställning så en hel del blev skitdåliga. Men det blev några jättebra. Asså kattungarna är helt galet söta, bilder kommer! Men vi hann inte fota så mycket jag hade hoppats på, först tänkte vi ta en i taget och fota, men så hann vi inte. 


/AmAnDa.


Av Amanda - 4 juni 2013 21:00

hej! idag när jag red red jag ensam, eller det var fler i paddocken men jag hade inte bestämt med någon.

först red jag ett varv runt galoppspåret helt forever alone Xd

Sen red jag i paddocken samtidigt som typ 2-3 andra. Men Acora var jättejobbig, hon var tung i handen och ville inte riktigt som jag då hon började galoppera iväg några gånger bara för jag höjde händerna till en bra position (lite ovanför manken).

 

Så jag bestämde mig för att "flängrida" runt galoppspåret istället, galopperade över ett hinder som är exakt som en vanlig bom. Det gillade Acora! Men så kom mamma så jag red bort till stallet igen. Vet inte varför men jag började rida runt på en liten volt nära stallet och då började Acora bli mer uppmärksam och blev liksom inte lika tung i handen längre. När jag ridit några varv där i skritt gick jag in i mellanridhuset där jag var helt ensam och tränade vidare.

Därinne gick det mycket bättre, Acora gick så fint i vänster varv, inte lika fint i höger, men det är det svåra varvet, right ;).

 

Riktigt skönt och bra att det gått så bra idag, det är trots allt näst sista gången jag får rida henne, om jag inte får rida henne på ridlägret eller någon annan gång av ngn anledning. Åtminstone för denna termin.

 

Imorgon ska jag: Först gå i skolan, vi ska till Skrylle och gå, det gör vi en gång om året, förra året var i Lomma. Och det var tråkigt. Tror jag bloggat om det en gång i tiden.. 

Men efter Skrylle slutar vi kl 1 och är hemma kanske kvart i 2 eller nått. Kl 3 är mitt utvecklingsamtal och det är slut halv 4. Då ska jag hem och sen kommer Katja till mig så ska vi göra något kul innan vi ska till stallet. Hon ska rida sin sista lektion för terminen med.

Sen hem till mig igen och se på film och äta godis. Sen sover vi över.

Kulkul.

 

BTW min "nya" cykel provade jag idag, eller det är mammas men jag ska få den för hon använder den inte. Det är en svart damcykel som är typ ny, eller åtminstone lite använd.

Den funkade bra, men sjukt ostadig om man jämför med mig 26 tum som är mer av en terrängcykel med tjockare hjul och fler växlar (7 faktiskt). Men den är helt trasig den cykeln, eller ringklockan är trasig och handbromsen med XP. I don't care.

 

/AmAnDa.

 

 

 

Av Amanda - 4 juni 2013 15:33

Försökte komma på en rubrik, men kom inte på en så det fick bli en "rubrik saknas".
Nu är jag på väg hem, sitter FA på skolbussen. Haha men Katja ska inte med ;).
Hemma ska jag chilla och kanske blogga sen typ 5 kanske ska jag till stallet och rida för näst sista gången på Acora.
Imorgon efter skolan ska jag ha utvecklingsamtal, läskigt :| sen ska jag hem och så kommer Katja. Hon ska rida sista gången på ridskolan med och sen ska vi hem till mig, köpte godis igår och det ligger orört. Vi ska se Scary Movie 2, kanske 3. Stor rekommendation, efter att ha skrattat ihjäl sig efter 1:an som är en komedi för "Scream".

Jo, sen på tors ska jag och Katja duscha Acora, och.. Haha lite pinsamt.. Men min svettskrapa har under konstiga omständigheter gått sönder i botten av min ryktväska. Det ligger skruvar och sånt också.
Och jag har liksom bara den.. Och Katja snackade om att hon kanske har en, men helst behöver vi två. Så har du en svettskrapa som du skulle kunna låna ut till mig? ;) haha.. Annars kanske jag får ta mitt skohorn som jag trodde var en svettskrapa för länge sen.. Den funkade men, inte världens bästa.
Men har du en som du kan låna ut, samma sak med lädergrimma till fre, kommentera här, snälla!
/AmAnDa.

Av Amanda - 4 juni 2013 10:00

Bilder på Acora:

           

Av Amanda - 4 juni 2013 08:01

Hejhej! Sitter på bussen nu, daily challenge: ha iPhone utan skal en hel dag, jag har skärmskydd. Men jag har ett skal i väskan så jag kan bara sätta på det om jag ångrar mig ;).
Helt sjukt hur tunn iPhone 5 är utan skal :o :)

Nu är bussen snart framme, hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards