Amanda ek

Alla inlägg under mars 2013

Av Amanda - 20 mars 2013 19:20

Alla rätt på spanskan, alltså när jag tränade ;) XD Happy me! ;)

Okey nu har jag tråkigt så nu ska jag ha en bildbomb med 2 bilder per mån. Från och med juni 2012 till mars 2013. Snart firar bloggen 1 år! Min första blogg startades: 28 april 2012 eller så var det den 29, iaf bara ngn dag innan jag fyllde 12. Fyller år 30/4 :) Alltså snart, om 41 dagar faktiskt! Önskar mig en kamera, en systemkamera hehehe hoppas jag får en ;) min kamera är trasig så jag BEHÖVER en ny! 

 

Bildbomben kommer i nästa inlägg, nu kommer chill bilder ist! ;D

                         

 

Ska bara tillägga att jag alltid sväller av stolthet när jag ser den sista bilden. Lycklig jag är som får hyra Acora, hon är en underhäst som jag kommit så otroligt långt med på så otroligt kort tid! Tack för att du finns <3 

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 20 mars 2013 15:32

Ska se Ullared nu. Kom hem från skolan för inte länge sen. Hade munigt nationellt prov i engelska. Det gick bra men fick hjärnsläpp nån gång :/

Av Amanda - 19 mars 2013 22:52

Mamma kom vid typ halv 10, då hade jag redan fodrat alla hästar med ensilage och höll på med havre m.m
När det var gjort + allt annat åkte vi hem och nu har jag ätit middag, lite sen middag ;) :p.
Godnatt! Imorgon skulle jag ha följt med till stallet men Katja är sjuk + jag har spanska så jag hoppar över det. För en gångs skull.

BTW när jag red var det några som föreslog att jag skulle sätta inspänningstygeln under magen på henne istället för längs sidorna och då testade jag det och Gud vilken skillnad! Hon gick som Briar själv:D tjej Briar liksom ;).
Det låg några cavalettibommar på ena sidan och en bom på andra så jag travade över cavaletti och sen galopperade jag över den ensamma bommen vilket Acora tyckte var superkul och jag lät henne öka lite på långsidorna. Jag galopperade också över ensambommen och sen svängde snett igenom och bytte galopp med henne. Allt satt perfekt. Jättelyckat ridpass och jag är glad att Jag testade att ha den under magen. Hon gick verkligen konstant på tygeln och om jag ville ha henne mer i form kunde jag enkelt göra det. Fick beröm för att hon lyfte svansen mycket och verkligen trampade under sig och sköt upp ryggen.. Hon hade faktiskt kunnat bli en underbar dressyrponny, om någon Hade tagit tag i det hade hon väl inte fått en underhals och tro att allt går ut på att göra det så snabbt som möjligt haha ;) <3
Men vad säger man? Nobodys perfect, och det gäller även hästar.

Dags att sova nudå, kommer göra muntliga nationella prov i engelska så ska drömma på engelska hahaha :p inte För att sånt hjälper så mycket.. Eller har aldrig ens hänt mig :p

/AmAnDa.

Av Amanda - 19 mars 2013 20:12

Sitter i klubban på Torns helt ensam och väntar på att mamma ska komma, vilket känns lönlöst för hon kommer kl 9, för vi ska Kvällsfodra, och jag upptäckte att ensilaget är slut så jag kan inte väga upp Hö till morgonen. Bajs på det ;). Skulle Kunna börja fodra för det går men jag har aldrig gjort det ensam och jag vill inte göra fel, fast jag brukar fodra hästarna på egen hand men ändå !

Får väl sitta här tills typ klockan är halv 9, då kan jag börja så kommer mamma sen :) (Y)

BTW idag i skolan var Katja sjuk så det blev bara jag och Fanny. Vi har bokat klassresa nu, till Bornholm i maj.
På syslöjden blev jag nästan klar med min sittdyna, jag och Katja har lika mycket kvar, och sen har jag skrivit vidare på en berättelse, och så har vi haft typ repetition om jordens yta, vi hade genomgång om det igår. Visste inte att magma och lava är precis samma sak fast när det är i vulkanen är det magma och när det är utanför vulkanen är det lava. Sjukt lol ändå ;D

Nä nu måste jag spela vidare i Hay Day, min farm heter Rainbowfarm och jag kom på namnet själv :p
På Gamecenter heter jag: Amandalovebeauty
ADDA MIG
och när vi väl håller på: min instagram heter: Amandiis_pandiis jag har 196 följare kan jag få 2000? Snälla snälla snällaaa, jag Ber dig snälla snälla snällaaa! Ojj.. jag hatar låten ;o en bra låt att tigga till sig följare iaf ;) :p

/AmAnDa.

Av Amanda - 18 mars 2013 17:55

Idag i skolan har vi fått kakor :p för min lärare fyller år. Vi överraskade henne och hon blev jätteglad :).
Sista lektionen hade vi idrott för henne och då körde vi generalen, det är en lek.
Jag och Katja kom i samma lag först och få vann vi 2 ggr sen bytte vi lag och då kom jag med henne igen + Fanny och sen vann vi. Vi "råkade" gömma oss i en plint ganska länge utan att ngn märkte oss;D
Väntade på Katjas tåg med henne ofc och sen gick jag hem och nu är jag klar med Mina outfitsar. :D blev nöjd och Bilder kommer! Ska bara lägga till lite saker från Horze också som jag inte "hittade" på Hööks :). Den nya katalogen från Horze är jätteliten :/
Den Visar inte så mycket.. Så kanske får ta från den "gamla".

/AmAnDa.

?

Av Amanda - 17 mars 2013 22:00

Av Amanda - 17 mars 2013 21:58

Hejsan! Är väldigt nöjd med Acora idag med, fast det gick bättre igår faktiskt. Men igår hade jag ridhuset för mig själv men idag fick jag anpassa mig för lektioner m.m ;).
Acora kändes stel i högervarvet, mina armar dog av ansträngning i höger varv men alla säger Att det inte ska va så så vad gör jag fel? X(
Mamma sa att det såg jättebra ut, Acora gick super i vänster varv. Oj vad skrytigt detta låter då, men jag är jätteglad att jag kan få henne i form, till skillnad från när jag fick henne ;). Kaos säger jag bara. Med andra ord tycker jag att jag förtjänar Liite skryt :p

Testade nån snett igenom med gsloppombyte och jag svällde av stolthet då hon bytte galopp precis när jag gav hjälperna. Riktigt duktig ponny! ?:D

Imorgon är det skola.. Blä blä blä och sen ska jag va FA hemma och göra spanskan antar jag. Ska göra klart mina outfits, kommer bild, ja jag jag lagt ner dem på det sättet men hade redan påbörjat så tänker ha det som en önskelista i färger istället ;).

/AmAnDa.
BTW jag är blandlåtskrivare. Jag tycker You var bäst i melodifestivalen men Katja och Fanny tycker Begging så jag blandade låtarna. :D *tycker jag varit ganska duktig :p

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards