Amanda ek

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Amanda - 6 mars 2013 20:54

Drygt att sitta och plugga spanska när mamma o Alexander skrattar och har kul däruppe.

Tänk ändå hur mycket tid skolan tar! om vi nt hade gått i skolan hade jag inte behövt sitta hemma de dagar jag måste plugga på, då hade jag o Katja kunnat va mkt mer!! Men nu finns skolan och skolan <3 läxor = sant!


Idag smet jag från läxorna :p, jag åkte med Katja till stallet.. ;) De löshoppade och i Katjas grupp hade den Livius och Esther. Livius hoppade typ 1 m och Esther typ 70. Men det var för att hon var vädligt spänd. Hon blev också väldigt upphetsad oh hoppade allt på fel håll. Båda var duktiga tycker jag! Misstänker att Acora fick vila från ridskolan idag, Katinka gick lektionen hon brukar gå, och mellansvåra lektioner hade löshoppning och eftersom Hanna sa vilka hon hade löshoppat innan och inte nämnde Acora så har hon antingen vilat, ellet gått en lektion innan jag kom eller så gick hon en efter jag åkt. Så kan det förståss ha varit. Gav Acora massor av morötter :D :D


Men nu måste jag verkligen träna spanska så hejdå!


BTW pappa har lämnat in min dator på sån riktig reparatör och det ska ta ungefär en vecka att laga den :D så snart är den tillbaka där den ska va, i mitt rum!! :D :D (Y)


/AmAnDa.

Av Amanda - 6 mars 2013 15:03

Skönt! Solen skiner, ser katten som brukar inkräkta på Gizmos revir (trädgården + huset). Känner en stooor längtan efter att blogga på min dator... Vi skickade tbx den från reparationen, den reparerades aldrig :/. Den har typ kommit till affären så pappa ska hämta den o skicka in till en annan reparatör. HOPPAS den är klar snart! Då kan jag blogga från dator och mobil, lägga över mina 2000 bilder och spela Sims!
Snart hemma nu. :p

Av Amanda - 6 mars 2013 13:55

Det är mars för er som inte visste det och sommar är ju typ i juni. Och ändå är det jättevarmt! Jag och Katja sitter i ett träd nu och pratar och så. Vi har inte ens jacka. Ingen på skolan har typ jacka.
Nice!!
Efter skolan kommer jag inte göra mycket intressant, jag ska görs spanska, matte, engelska o förbereda redovisningar. Men Gud va skoj! :/

Mer update senare byee!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards