Amanda ek

Alla inlägg den 17 mars 2013

?

Av Amanda - 17 mars 2013 22:00

Av Amanda - 17 mars 2013 21:58

Hejsan! Är väldigt nöjd med Acora idag med, fast det gick bättre igår faktiskt. Men igår hade jag ridhuset för mig själv men idag fick jag anpassa mig för lektioner m.m ;).
Acora kändes stel i högervarvet, mina armar dog av ansträngning i höger varv men alla säger Att det inte ska va så så vad gör jag fel? X(
Mamma sa att det såg jättebra ut, Acora gick super i vänster varv. Oj vad skrytigt detta låter då, men jag är jätteglad att jag kan få henne i form, till skillnad från när jag fick henne ;). Kaos säger jag bara. Med andra ord tycker jag att jag förtjänar Liite skryt :p

Testade nån snett igenom med gsloppombyte och jag svällde av stolthet då hon bytte galopp precis när jag gav hjälperna. Riktigt duktig ponny! ?:D

Imorgon är det skola.. Blä blä blä och sen ska jag va FA hemma och göra spanskan antar jag. Ska göra klart mina outfits, kommer bild, ja jag jag lagt ner dem på det sättet men hade redan påbörjat så tänker ha det som en önskelista i färger istället ;).

/AmAnDa.
BTW jag är blandlåtskrivare. Jag tycker You var bäst i melodifestivalen men Katja och Fanny tycker Begging så jag blandade låtarna. :D *tycker jag varit ganska duktig :p

Av Amanda - 17 mars 2013 14:55

Mina starter:
1. 6 år, Eslövs ridklubb, 4 fel, Diana, fick en röd rosett ändå :p (den längst till vänster på bild 1)
2. 8 maj 2011, Flower, 30 cm
3. 8 maj 2011, Flower, 40 cm
4. 7 juli 2011, Musslan, ridläger på Torns.
5. 12 jan 2012, Musslan, 30 cm (seriehoppning 1)
6. 29 jan 2012, Musslan, 40 cm (seriehoppning 2)
7. 12 feb 2012, Musslan, pris för deltagande i seriehoppningen 2012
8. 6 maj 2012, Musslan, 40 cm
9. 16 dec 2012, Beauty, 60 cm, KM hopp
10. 13 jan 2013, Beauty, 60 cm, Seriehoppning 1
11. Deltagande för Seriedressyr 2013, Beauty/Acora
12. 23 feb 2013, Acora, 40 cm, Pay And Jump
13. 23 feb 2013, Acora, 50 cm, Pay And Jump
14. 3 mars 2013, Acora, 50 cm, Seriehoppning 2
15. 3 mars 2013, Acora, 60 cm, Seriehoppning 2
16. Seriehoppning deltagande, Beauty/Acora.

Rundor utan rosett:
Musslan, Seriehoppning 3, total fail, ramlade av på framhoppningen, hon vägrade typ 4 ggr på 2 hinder och sen hoppade jag en egen bana :). Omg va skämmigt...

Beauty, halloweenhoppning, 40 cm, 4 fel, hon tyckte det var för lågt så hon rev haha!
Beauty, Seriehoppning 1, 50 cm, 12 fel, 2 vägringar + tidsfel

Acora, clear round, 40 cm, 4 fel för en vägran.

Måste säga att jag är oerhört nöjd med mina och Acoras framsteg. Bra gjort av mig att tävla dressyr med henne även om jag haft henne i en vecka. Och det gick dåligt, hon sprang igenom hela skiten och skyggade lite för domarbordet, hon vägrade gå i form och vi kom delad sista plats, på 51 % men vad gör det? Jag försökte iaf. Och dagen efter tävla henne i 40 cm, och få en vägran och allt kändes såå botten efter helgen.
Men jag kämpade på och är stolt över att bli felfria 60 cm, ska hoppa 70 cm om 2 veckor, och att hon inte stannat på riktigt länge. I dressyren har det också gått bättre och bättre och det var på tiden att hon fick en inspänningstygel. Mycket lättare har det blivit att få henne i form, höger varv är mer kämpigt än vänster.

När jag lämnar tillbaka Acora kommer hon nog va i toppform. Jag Hoppas ha startat en LD (går också bra med clear round på 70) och att jag utan hjälptygel kan rida ett dressyrprogram och ha henne i form hela tiden.

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 mars 2013 00:40

Sov gott, jag får lite sovmorgon imorgon om jag inte vill kolla på tävlingarna. Förresten vann Tornslaget i dressyr mot den andra klubben. Det är bra!! :D (Y)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards