Amanda ek

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Amanda - 8 mars 2013 22:47

Pappa sa att imorgon ska han hem till sina föräldrar och om jag följer med kan vi stanna till på Hööks!! :D tyvärr har jag bara 100 kr:( om jag skulle haft dubbelt så mycket kunde jag köpt dem plaststigbyglarna på Horze.. Hmm.. Om jag får kan jag kanske ta ut min månadspeng i förväg för då skulle jag ha råd och det är faktiskt inte så att jag är på Hööks ofta, på siståne har det det men det har varit att jag följt med andra dit och nån gång var det handla täcke och sadelgjord till Acora i nödfall och ja.. ;)det har blivit så.

Huvudsaken till att jag vill dit är att jag o Katja ska vara med i en rykttävling. Med Acora på påsklovet. Och jag vill köpa hovolja dels för att det är bra för hovarna och dels att det ger finare resultat, bara hovarna är helt rena annars kan hovarna spricka och det vill jag INTE!!
Så Hovolja och så får jag se om det är något som skulle bli användbart i rykttävlingen. Pälsglans har jag och massa ryktborstar i olika sorter och storlekar. Och hästolja som är som smink för hästar, Tobbe Larsson har det på sina hästar inför show. Tycker min häst också kunde få se fin ut ;). Sen har Katja stjärnglans tror jag det heter. Berättar inte om våra planer för de är hemliga. ;)

Av Amanda - 8 mars 2013 22:02

Mina inlägg från sommaren var roligare än de från de senaste månaderna, det märkte jag när jag läste alla inlägg från första inlägget till det när Beauty kom. En blogg är verkligen personlig, jag kunde läsa om allt jag haft för mig i.. Ja från juni till Agusti var det jag läste, om jag vill kan jag läsa vad jag gjort i mer än ett halvår, från juni till mars. Otroligt! Kan komma ihåg just den stund jag skrev ett inlägg och just det ridpasset och just den turen till stan m.m. 

 

Men ska berätta om dagen. I skolan hade vi först musik. Jag och Katja försökte spela låten vi håller på med, "Wonderwall". Katja tränade på gitarr och jag på piano. Överträffade mig själv för jag lärde mig hela versen typ. Ingår bara 4 ackord.. Fast på piano heter det inte ens ackord... :P

Efter musiken hade vi svenska och då kommer jag inte ihåg vad vi gjorde. Nepp inget minne av det. Sen på mattetimmen (blä) skulle man räkna ut area + omkrets på en rektangel och arean på en triangel. råkade göra ett misstag för jag skulle räkna ut 7x8 och då gissade jag på rätt svar, 56. Sen ville jag inte att det skulle va fel så då kontrollräknade jag och fick det till 57 hela tiden och fast det kändes fel skrev jag det och då blev hela uträkningen fel :( Om jag bara kunde ha litat på min instinkt ;) :/.

Vi har också bytt platser. För en gångs skull önskade jag att vi alltid fick ha dem platserna. Jag satt på världens bästa plats! Jag satt: Längst bak, bredvid Katja i sånt 2-bord, ett extra högt bord och vi fick sitta på det om det skulle visas ngt på projektorn. Faktum är att vi skulle ha hamnat bredvid varandra IGEN men det fick vi typ inte :((((. Så jag hamnade på en annan plats ;(. Men den är framför Katjas och eftersom det är ganska trångt så vi kan prata och allt så det är väl chill.. Men tycker frt det är synd att vi inte fick sitta, det var trots allt lottning och om ngn säger typ "får jag byta plats?" blir svaret typ "lottningen gäller" eller något sånt så ser man det på det sättet är min plats bredvid Katja :(. 

Sen på engelskan spelade vi upp pjäser om flygplanskapning. Det gick bra..

 

Sen på Torns satt jag och KAtja i klubban jättelänge, jag tog med ett schabrak, ett blått, så jag kunde byta. Bytte även träns och tyglar, nu är Acora blå! (Y) Då har hon varit: röd (på tävlingar), grön och rosa. Och blå ;).

Vi mockade också och sen kollade vi vad hon gjorde om hon släpptes lös i lilla i nån minut. Faktum är att hon stannade på samma ställe hela tiden, och så åt hon lite hö som låg på marken. Vi busade lite med henne och det tyckte hon var lite skoj! Men man märker att hon är tränad till att inte busa, hon varken bockade eller ens rullade sig. 

Väl hemma fastnade jag framför datorn ;D. 

 

Imorgon är det helg, sen på mån o tis är det studiedagar och då ska jag sova över med Katja hos henne :D :D. på mån ska jag o Alexander in till min mormor och morfar för att va där. Vi ska gå o titta på en jacka jag ska ska köpa. Sen ska jag köpa en typ mintgrön fleecetröja, Katja har en likadan så kan vi matcha :) (Y). Vi har bestämt oss för att matcha så mycket som möjligt.

 

Men nu måste jag sluta! BTW NP i matte på ons! OMG det är en ganska säker död! :/

/AmAnDa.

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards