Amanda ek

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Amanda - 16 mars 2013 22:02

Wow Acora gick otroligt idag. Kan bero på inspänningstygeln. Hon hade positiv inställning på allt och förstod snabbt hur hjälptygeln funkade. Kan inte säga att hon gick på tygeln så mycket om jag gjorde ingenting utan jag fick väl göra lika mycket som en "vanlig" häst utan underhals eller andra "svårigheter".
Har aldrig ridit en häst som gick så mycket i form på ett och samma ridpass. Eller jo Frodo ;) och Exo.. Men aldrig av de jag haft på foder eller så ;).
En hiss från Hööks är dressyrhandskar. Jessica tipsade mig och de funkar toppen! :)
Acoras lusern är förresten i ströform, påminner om Hö. Acora fick smaka lite och det tyckte hon om! :D

Imorgon kommer jag rida henne igen med hjälptygeln. Försöka få henne ännu med mjuk även i höger varv, det är inget lätt varv precis, både Beauty och Acora har svårare för det. Men alla hästar har ett varv som är svårare.

Provade 2 ridstövlar på Flädie men den första var superlånga och de andra var jättesmå i själva foten :p men jag hade 2 strumpor.. Aja mamma sa åt mig att vi skulle till typ Dalby för där mätte de foten och gav en några exemplar i rätt stl. Har aldrig varit i Dalby hästaffär eller vad det heter ;D

/AmAnDa.


...

Av Amanda - 16 mars 2013 21:51

Av Amanda - 16 mars 2013 15:29

Av Amanda - 16 mars 2013 15:12

Hejhej! Har varit på Flädie nu. Kom hem med med en gummisnodd (hjälptygel) och en påse lusern. Det är mat Acora behöver.
Sen åkte vi och handlade mat och godis (Y). Handlade burkar som lusernen ska va i. Hon ska få typ en full burk varje kväll. Eftersom jag bara har 2 burkar får jag fylla på varannan dag. Måste se till så det inte blir att jag måste fylla på på ngn ridskoledag bara för då är jag inte där. Förutom på ons ibland.

Jag ska åka till stallet snart så hejdå! :*

Av Amanda - 16 mars 2013 11:49

God morgon på alla ;)

Idag har jag inte alls gjort mycket än så länge. Väl medveten om att det pågår en "Knock-out" tävling på Torns nu, men orkar inte komma ;). Imorgon är det i hoppning o idag i dressyr. Kanske tittar imorgon. Om jag orkar dvs haha! :p

Det lilla jag varit vaken idag har jag gjort detta: läst, spelat på mobilen och städat pytte lite i mitt rum. Ska börja använda min tuchpenna mer, för jag har inga tuchvantar och mitt finger typ domnade av efter onsdagen när jag fotade när Katja red. 

BTW jag vaknade typ 10 ;)

 

Men guud va kul att läsa om vad jag gjort på morgonen, det är typ ingenting, roligare att läsa om vad jag SKA göra. Idag ska jag till Flädie Landmannahandel eller vad det nu heter. Acora ska få lusern. Och jag ska kolla överallt (Y). Haha det finns massor av märkessaker där som är kul o titta på. Juste vi ska köpa en gummisnodd också. En sån hjälptygel till Acora. Jag har själv 100 kr som jag kanske ska ta med, men bara för att jag ska kolla efter en hovkrats där, hade en likadan men den försvann :'(. Flädie har också jättejättefina ryktborstar så kanske kommer hem med nån borste ;).

 Efter flädie och tävlingen på Torns är slut ska jag såklart rida Acora. Om det fortfarande är fint väder kanske jag kan rida i paddocken för det har jag sett många som gör :D. Och så kan jag skritta o trava lite på galoppspåret för det tycker Acora är kuuul! Tänker nog rida med gummisnodden för att testa den. Gör nog detsamma imorgon innan hon har den i ridskolan på måndag. Måste kolla av att den funkar ;).

 

Jepp det är vad jag kommer att göra idag. Pappa åkte iväg med bilen precis och Flädie stänger kl 2, imorgon är det helt stängt ;(. Så vi MÅSTE hinna!!! :O

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards