Amanda ek

Alla inlägg under mars 2013

80!

Av Amanda - 13 mars 2013 21:09

Idag när jag följde med Katja till stallet o kollade hon red var det höjdhoppning. Hon red Dino. Och det gick super! Alla hoppade upp till 80! Duktigt! Och Katja bara 10 cm till sen år vi på samma höjd ;D :p

Har gjort spanskan o nu ska jag bara chilla. Sea! Vet nt om man säger sea eller Sya duktigt va? :p kommentera här om du vet.. Bättre ;)

Av Amanda - 13 mars 2013 16:22

Hej! nu är jag hos Katja ;). Vi ska till Torns för Katja ska rida, Hon ska hoppa, jag ska låna hennes kamera ??? och fota!
Mer update kommer i stallet! Byee!

Av Amanda - 13 mars 2013 15:30

Hej! nu är jag hos Katja ;). Vi ska till Torns för Katja ska rida, Hon ska hoppa, jag ska låna hennes kamera ??? och fota!
Mer update kommer i stallet! Byee!

Av Amanda - 12 mars 2013 22:26

Idag var Acora Superpigg! Seriöst jättepigg! Vi skrittade runt galoppspåret, och travade, sen mötte vi Fighten, Alma och Dino så vi gjorde sällskap. Vi hann bara rida lite i paddocken innan vi började enligt klockan, med gruppen före var försenad så vi passade på o låtsades att våra hästar var galoppörer ;D "Acora den bästa 1234" och "Fighten Fullblod 123" och "Alma Korweta" eller något sånt ;). Jag hade klart ett ego namn åt Acora;).
Sen fick vi gå in. Först tränade vi serpentiner, och det gick asdåligt :(. Acora var sjukt springig och stel så det blev inget bra alls. När vi skulle galoppera gick det bättre, vi skulle fatta från skritt och sen göra en volt i galopp. Acora fattade serri jättefort och galopperade för fort :p men hon studsade inget.. Fick kämpa ordentligt för en mer stor och jämn galopp, och ännu mer för att få henne på tygeln, typ dog av utmattning utan att hon gick lika fint som de andra.. :s :(
I höger varv bytte hon typ galopp flera ggr för jag ställde henne inåt ( hon är såå stel där). Acora då! ;)
Skrittade av vid galoppspåret.
Sen kvällsfodrade jag o mamma. Gick ganska fort. Kom hem typ 9. Och nu har jag käkat och ska gå o lägga mig nu! Sov gott alla ;D

Av Amanda - 12 mars 2013 17:32

Typ kvart i 6 ska jag va i stallet och kvart i 7 börjar min lektion, men jag måste värma upp i en kvart så då har jag 45 min på mig. Nu berättar jag hela mitt schema ju :p haha!

Förresten i 2 timmar, från 13, har jag suttit och kollat igenom så jag kommer ihåg allt i matten inför NP imorgon.
Jag Kommer få hjärnsläpp så vad hjälper det att plugga?! :p ;)

Sen ska vi Kvällsfodra. På kvällen om ni inte förstod det. :p

/AmAnDa.

Av Amanda - 12 mars 2013 11:48

Verkligen skönt.. Men idag kommer inte bli en speciellt Chill dag, jag måste plugga matte för vi ska ha nationella prov imorgon i skolan :s jag kommer definitivt att dö! :/ vila i frid mig själv.. Nej men Hoppas jag kommer hem levande.. ;)
Sen ska jag också göra spanska, blä ;) jag ska skriva en text om mig själv, ofc på spanska. Tråkigt asså.. Med läxor på studiedagar, men hör själv på namnet ;) är det kanske meningen att man ska studera? ;)

På kvällen kommer jag åka till stallet och rida den vanliga dressyren som är varje tisdag. Hoppas Acora går lika fint i form som hon gjorde förra verkan! ;)

You

Av Amanda - 11 mars 2013 21:14

Heej!
Älskar låten "you". Den är så bäst! Och Robin förtjänar att vinna, hörde att hans mamma tog tidigt :'(
Följ @stjernbergrobin på INSTAGRAM

Blev jätteglad när han vann, röstade flera gånger!
De låtar jag hejat på har kommit tvåa jättemånga gånger, typ i Idol har det alltid blivit så, alltså de år jag sett idol. Inte alls många ggr faktiskt. :p

De gånger rätt låt Vann enligt mig:
Eric Saade - Popular
Loreen - Euphoria (tyckte egentligen Danny men ångrade mig när hon var Eurovision haha)
Och Robin Stjernberg - You

Men denna gång vann verkligen rätt låt!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards