Amanda ek

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Amanda - 27 mars 2013 20:14

Tror jag ska testa mitt "nya" Sims 3 spel nu. Jag fick det i julas men då var min dator på lagning så jag har inte kunnat spela det. Men nu ska jag nog testa det! Hade varit toppen om man kunde blanda alla expansioner så man kan ha hästar hela tiden! :D Åtminstone djur ;).

Jaja nu ska jag spela innan jag kommer på något annat. Bye! ;)

Av Amanda - 27 mars 2013 20:04

1. Jag har haft en egen häst när jag var 9-11.

2. Jag har haft hästarna: Colette, Pluto, Flower, Florens, Musslan, Beauty och nu har jag Acora.

3. Jag hatar bananer och ketchup.

4. Jag har fobi för spyor.

5. Jag vill inte börja på Lerbäckskolan i 7:an.

6. Jag fick bäst betyg i slöjd, men det är inte mitt favvoämne.

7. Jag började blogga 1 dag innan min födelsedag och jag fyller år om 33 dagar. 

8. Jag är galen i att matcha och i outfits.

9. Min bästa vän heter Katja.

10. Jag har en iphone 5.

11. Jag samlar på: Schleichhästar, har över 80 st, och på grimmor, schabrak och ridspön.

12. Jag har 17 rosetter, men har aldrig varit med i en "riktig" tävling.

13. Jag ska ta grönt kort i sommar på AW ridläger.

14. Jag älskar att va social på mobilen, svarar alltid nästan direkt på ett kikmeddelande.

15. Jag vill ha en Nikon systemkamera när jag fyller 13.

 

Hoppas det var bra fakta om mig hahaha d:

 

Av Amanda - 27 mars 2013 20:00

Av Amanda - 27 mars 2013 18:55

Sitter vid min dator nu så har tid att berätta om rykttävlingen mer i detalj. 

Det var så här.. Katja kom till mig vid 10 tror jag, eller halv. Hur som helst kollade vi på lite Pewdiepie videos för att bli rädda, men det typ lyckades inte så vi gick ner o åt en pizza istället :p. 

Vi var i stallet vid 12 tror jag. Först satte vi påskfjädrar på grimman, en mörkblå, oanvänd grimma. Sen gick vi ner till hagen för att prova ut den på henne. Acora låg ner så vi fotade som bara den innan hon reste sig. Det är så mysigt när hästen ligger ner haha (L). Sen så tog vi fram saker, "paxade" platsen i gången och sen var det bara att vänta och vänta tills klockan blev halv 2 då vi ställde upp Acora med gosse stalltäcke och sen lyssnade på instruktioner innan vi började rykta. Jag och Katja ryktade först vars en sida med piggborstar, sen med rotborstar, sen med ryktborste och skrapa och sist med en mjuk borste. Sen satte Katja igång med hovarna och jag satte igång med manen. Jag flätade hela manen och satte ett färgglatt silikonband ganska långt upp. När jag var klar var Katja också det så då bytte vi områden så jag gjorde svansen och Katja flätade vidare efter silikonbandet (jag fäste dem ganska långt upp). Hon flätade ända tills det typ inte gick mer och sen satte dit ett svart och neutralt silikonband. 

Vi fick lov att ta några påskliljor från mammas blommor så vi tog 5 och jag använde 4 i svansen och den sista i pannluggen. Det blev supersnyggt! När vi flätat klart allt satte vi fjädrar i olika färger i manen som en manförlängning och sen kom vi på att vi kunde sätta en till i den första, färgglada silikonbandet. 

När tiden nästan var slut hade vi tagit pälsglans, glitterspray, hovolja, hästolja och borstat med alla möjliga borstar på alla möjliga ställen. Då kom jag på en superidé, jag tog ståltråd som satt i en liten bunt med påskfjädrarna och satte fast mellan två påskfjädrar så det blev som ett band. Sen satte jag det runt ovanför hoven (glömt vad det heter, kanske karleder haha) och satte ett silikonband som höll fast det. Gjorde så på alla fyra hovar. Hann precis klart hehe..

När det var prisutdelning stod vi typ halvdöda med Acora som var helt uppspelt för hon fått stå still så länge, över 2 timmar. När dem typ ropade upp dem som inte blev placerade trodde jag jag skulle döö :P. Liksom "inte Acora, inte Acora". Men det blev inte Acora. Däremot var hon den första som ropades upp bland dem placerade. Ja vi fick ju en rosett ;). Min första gula också haha, och första gången jag blir placerad i en rykttävling. så jag är jättenöjd, och det är nog Katja med, hon fick sin första rosett, grattis bästis! ;) :D

 

Efter tävlingen tog vi ut allt, släppte ut henne i hagen och sen skulle Katja gå. Sen mockade jag innan min farmor och farfar + Alexander kom och hämtade mig och så åkte vi till MC Donald's och åt, jag åt en Big Mac company haha.. Men fanta exotic XD och sen fick jag MC flurry brownie. Mmm den var SUPERGOD :D :D

Som ni nog förstått vilar Acora idag. Imorgon vet jag inte vad jag ska göra över huvud taget, mer än att rida. Jag kanske ska rida lektion för Jessica, jag vet inte :P. 

 

Nu direkt kommer en typ bildbomb från idag. Bilder på Acora i hagen, bilder på henne innan, under och efter rykttävlingen och nån bild på rosetten ;p. Lite stolt är man ju ;).

 

/AmAnDa.

       

Av Amanda - 27 mars 2013 16:52

Ska bara säga att jag o Katja blev trea i rykttävlingen idag! Vi fick vars en gul rosett. Ingen annan gjorde som vi, bilder kommer senare. Väntar på att bli hämtad nu. Katja gick för en stund sen. Hejdå så länge!

Av Amanda - 27 mars 2013 08:09

Åh mina ögon dör av ljuset av mobilen helt.. Men det är update så jag ignorerar det! ;) :p.
Katja skulle smsa när hon var på väg hit. Har det hänt då? Nej hon har nt smsat så jag chillar i sängen ;). Funderar på om jag ska göra detta:
1. Gå upp
2. Läsa
3. Sätta mig vid datorn :p

Hmm hmm hmm ;). Ska nog va kvar här lite. :p hehe.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards