Amanda ek

Alla inlägg under mars 2013

Av Amanda - 26 mars 2013 22:28

Bara för att Facebook köpte Instagram och Fb har ju 13-års gräns och så upptäckte dem att jag inte fyllt 13 så då stänges mitt facebook konto + instagram konto ner. Jag har väntat och sett om mitt fb konto ska öppnas igen när jag väl fyller 13, vilket är om typ 40 dagar, men jag orkar typ inte vänta längre. Mitt konto är typ borttaget så varför skulle det komma tillbaks? 

Instagram däremot skapade jag nytt dagen efter, och det har gått MYCKET bättre för det än för mitt gamla. På 2 veckor hade jag lika många som den och nu, efter typ en och en halv månad har jag nästan 200 :) (Y). Där ser man ;). Men facebook det ska jag skapa nytt konto på nu. Säger inte mitt fb konto här, men på insta heter jag: Amandiis_pandiis . Så följ mig! ;) :P

 

Och detta är mitt första inlägg från MIN dator på  väldigt lång tid. :) *Känner mig väldigt nöjd*.

Av Amanda - 26 mars 2013 17:34

Jag och pappa ska hämta den i affären nu. Woho! Och sen på kvällen/eftermiddagen åker jag o mamma ut till Torns och kvällsfodrar. Men innan det ska jag rida Frodo. Och jag ska tvinga mamma att filma :p.

BTW det blev bara Acora, Dino och Pluto på lektionen Idag. Vi red ute i paddocken och jag red utan halsförlängaren. Min rygg värkte, och axlarna skakade och resten av kroppen svettades av ansträngning. Men jag kämpade på och Acora med. Jag har helt tappat allt när jag ridit med hjälptygel. Liksom helt tappat hur man gör. Acora var liksom helt.. Över tygel hela tiden. Men i galoppen slappnade hon av väldigt mycket tycler jag. Vi red utan stigbyglar.
Efter ett svettigt dressyrpass var vi glada över att galoppera på galoppspåret med Pluto. Acora var jättepigg men hon galopperade på i ett jämt och inte hetsigt tempo. Lille Pluto var lite trött däremot, Acora passerade honom. Acora skuggade lite för ett terränghinder men annars var det helt lugnt. Härligt att kunna rida ute asså.

Nu är jag och pappa på väg till en affär där min dator är. Nu jävlar Acer dator nu får du med mig att göra ;D ska lolla på alla bilder först och främst. Saknar dem haha! Sen alla videos och sen ska jag väl blogga lite och bara njuta över att ha fått tbx mim dator. Så får pappa ha sin ifred, samt Alexander och mamma :p. Och mim surf i mobilen håller mer än 15 dagar. Skönt. Allt blir bättre med en dator hahaha. Juste för första gången ska jag ladda över alla bilder från iphonen i Datorn så får jag med minne i mobilen. Som sagt allt blir lättare med en dator. ;)

Av Amanda - 26 mars 2013 09:59

Ja nu råkade jag vara vaken redan. Tittar på tv nu. Jag ska till stallet typ 1. Men det har jag redan sagt. ;)

Av Amanda - 25 mars 2013 23:03

Fina ponnyn hoppar upp till 80 cm på sista bilden <3 (om det nt blev feluppladdning..

Av Amanda - 25 mars 2013 22:09

Tjaa! Tips: smörj inte in händerna i handkräm innan du håller på med mobilen! Det gjorde jag och skärmen blev inte så fin!
Men nu till saken. I stallet red jag med Sandra. Vi skrittade först ett varv runt galoppspåret och sen red vi i paddocken. Det är nästan första gången för året jag rider i paddocken. Nästan! Det blev bara mörkare o mörkare, scary haha ;) Acora o Frodo tyckte iaf lite saker på galoppspåret var lite märkliga, men jag. tror de fejkade :p. Acora var jättejättepigg men hon ville inte alls gå samlat utan mer "om jag inte springer fort kommer jag att dö" Style. Inte så bra. I galoppen ville hon antingen gasa enormt mycket eller studsa, om jag håller in henne. Nej det var inget bra ridpass det här. Mycket jobbigare utan hjälptygeln, känns verkligen som en annan häst utan den asså.. Stark i munnen var hon med, vägrade stå stilla i halten. Hon var liksom otålig och när Jag o Sandra skrittade bredvid varandra försökte hon hela tiden gå om Frodo som om det var en tävling. Jag hoppas det går bättre imorgon, men då är det lektion så kanske kan få ngt tips eller något om förbättring.. Ska rida med hjälptygel, så slipper jag känna mig "som den enda som inte kan få hästen på tygeln i gruppen"..

En ny dag väntar i morgon.. Och nu tror jag att jag bestämt mig för att jag vill ha en Nikon kamera, Sandra sa något om att man kan ändra filter i såna, mammas kamera kan det och det är jättesmidigt! Sandra visade också några bilder hennes kompis Nikon kamera tagit och det var riktigt fina bilder!
Knepet till fina bilder kan ju också bero på fotografen, men kameran gör ändå stor skillnad! :p
E astrött nu, ska ligga o läsa lite tror jag. Godnatt! ;)

Av Amanda - 25 mars 2013 21:51

Ska berätta om imorgon nudå: (även fast jag gjorde det i förra inlägget hehe).
Först tänker jag ha sovmorgon men ändå inte, ska vakna tidigt o läsa länge. Så va kvar i sängen dvs ;). Sen ska jag nog bara chilla vid tvn eller datorn och städa lite i rummet eller om jag kommer på något. Sen vid typ 1 ska jag till Torns. Kvart över 2 rider jag tisdagsdressyr. Mockar Till både Acora och Frodo och gör andra nödvändiga saker. Sen åker jag hem, chillar lite till ända tills kvällen/eftermiddagen då jag och mamma ska Kvällsfodra. Men vi åker till stallet tidigare för jag ska rida Frodo :D (Y). Det ska bli jätteroligt, Han är så snäll haha ;).
Sen är den dagen slut. Jepp.

Önskar det inte var lektion. Jag har faktiskt en Bra anledning! Jo jag har sagt till Katja att om jag någon gång får passa en häst kan hon få rida Acora, så vi kan rida tillsammans. Sist vi gjorde det var typ i september. Med Beauty och Lukas. Det var tider det!

Aja hoppas det dyker upp ett nytt tillfälle snart. ;)

Av Amanda - 25 mars 2013 17:51

Asså nu ska jag göra nödvändiga saker. Jag ska cykla till stallet. Mamma skulle komma till stallet om typ en halvtimme/40 min. Jag vill/tänker/ska rida utomhus bara för vädret är såå fint! Galoppspåret och paddocken hoppas jag kunna rida på.
Men först ska jag mocka, fylla på burkar och ta fram allt. Ska nog inte rida med halsförlängaren/inspänningstygeln för omväxlingens skull.

Imorgon händer detta: på morgonen vet jag inte vad jag ska göra, kanske städa rummet lite om jag har lust, eller sätta mig framför tvn som Idag. Näe imorgon tänker jag ta vara på dagen Liite mer haha ;). Städa rummet, städa någon annanstans (det ända jag kommer på nu) eller bara chilla på ett bra sätt :p. Sen på kvällen ska jag iaf ha lektion. Det blir tisdagsdressyr då det blev inställt förra veckan.

På onsdag är det rykttävling, woho! Jag och Katja har världens bästa idé, vi har grejerna, vi har hästen, vi behöver bara vinsten! ;) vi är taggade iaf. Jag vill ställa Acora lite undan från alla andra. Något som händer är att ngn annan ser vad man gör och "nu ska jag göra något liknande". Och sen blev det bättre, men baserad på min idé. Det låter såå egoistiskt men det är ju en tävling och man vill ju vinna.

Ska cykla till stallet nu så byebye! Kommer update från stallet. Kommer kanske inte några bilder då mitt internet är slut för månaden och jag jag 3G i stallet, och då blir det bara feluppladdning. Så är det! :/

Av Amanda - 25 mars 2013 17:09

Sitter och tittar på tv, det är typ det ända jag gjort idag. Jag vet att jag slösar bort ledig tid, jag skulle kunna galoppera Acora ute i solen just nu eller hoppa studsmatta eller vara med en kompis... Idag har jag läst en hel bok och kollat på flera tv program. Jag och Alexander har hoppat studsmatta lite lite men det var för kallt.
Jag satt vid datorn lite innan också men det hittade inget jag kunde göra där. Nu har jag ätit pizza och ser på Jessie på Disney Channel. Haha.
Till stallet ska jag. Men vet inte när. Antingen nu snart eller när mamma kommit hem från jobbet.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards