Amanda ek

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Amanda - 28 mars 2013 23:28

Nä skoja bara jag ska inte göra någon haul video :P. Men nästa gång jag har shoppat saker ska jag KANSKE göra en haul video. Vad är det nu då? Jo en video där man visar vad man köpt. Kulikul. Roligare än en bild som jag alltid gör hehe ;). 

Anledningen till att jag skriver om haul är för att jag kollade på några på Youtube precis, sök på "haul Hööks" och så kommer det upp mycket från Hööks! Nice.. 

 

Nu borde jag inte blogga såhär sent, men jag måste XP 

 

Imorgon händer detta: Jag ska till stallet redan vid typ halv 12. Jag rider Acora, kanske ute om det inte blåser. Sen vid halv 3 ska jag till Katja. Är hos henne tills typ halv 8 då mamma hämtar mig. =) Vet inte vad vi ska göra, Kanske spela sims 3 eller nått ;). Kanske gå ut med Katjas hund Molly. Nått ska vi iaf hitta på.

 

BTW på söndag är det Pay 'n jump eller Pay and jump eller Pay & Jump på Torns och jag ska va med. Mamma anmälde mig i först 50 cm och sen 70 cm. Ett jättesmart tips: Ska du hoppa en höjd du aldrig hoppat förut eller som du känner dig liite osäker på? Hoppa först en lägre höjd så hästen får kolla in hindren. På så sätt vet du när du ska driva lite extra på den högre höjden. Jag är smart, i know :P. 

Hur som helst är det pris för snyggast utklädnad, temat är påsk. Och jag tänker försöka bli placerad, kanske blir trea igen som i rykttävlingen haha? ;) Trea är åtminstone bättre än tvåa, då är man liksom näst bäst, inte tillräckligt bra för att vara bäst. Asså det är ju ganska jobbigt om man tänker så ;).

Etta är såklart bäst haha... Jag tänker iaf åka in till stan/Nova Lund och leta efter något man kan vinna med mohahah ;) Hoppas också få gå o kolla på lite olika systemkameror och så ska vi köpa en ny sladd till mammas kamera, den är borta och jag kan ha slarvat bort den.. Men jag letade efter den idag lite varstans och hittade inget, som vanligt. Så vi tänker köpa en ny sladd. 

 

Juste, idag när jag red red jag i mellanridhuset, och jag var ensam pyttelite. Först var Frodo där, sen Gunnar och Humle och Robin och sist var det Robin och Bello. Och Acora ;). Ja men Acora kändes ovanligt stel och hon var lite seg också, hade inget spö då inget matchade HAHA XDD

Hon kändes också lite springig och inte så samlad som en dressyrhäst. Måste erkänna att jag inte tycker det ser bra ut när jag kollar i ridhusspegeln när jag rider Acora. Vi liksom passar inte lika bra ihop som jag o Beauty gjorde... Acora är mer "häst med underhals och ingen dressyrhäst" och Beauty är/var typ "häst som är outlärd men som nog kan bli både hopp och dressyrhäst". Detta är ENDAST mina egna tankar, och jag har jättehöga krav på mig själv, haha. 

Acoras sadel är också typ hoppsadel men ändå inte, hur som helst sätts jag i stolsits ofrivilligt och då ser det helt flängit ut när jag kollar mig själv i spegeln :/.Jaoo.. Jag försöker sluta titta på mig själv i spegeln för det gör mig liite okoncentrerad. Kan se på så många videos hur jag vänder på huvudet för att titta mig i spegeln. GÖR DU OCKSÅ SÅ? ;P

 

/AmAnDa.

    Men visst är hon söt ? ;)

 

 

 

Av Amanda - 28 mars 2013 21:15

1. Detta helt underbara ridtäcke blir 1:a 



2. Fint schabrak som jag vill tävla i:

Med matchande huva: 

 

3.Äkta swarovski :DDDDD

Looove iiittt

 

4. Snyggt träns från JH Collection



5. Önskar att Acora kan få detta, jag har ju grimman så världens finaste häst blir hon!



6. Jätte super duper snyggt schabrak (mycket grönt och rött här)



7.Assnyggt ridtäcke 



8.Ridtäcket passar för bra med:



9. Jättefint fleecetäcke



10.Grimma med text - precious



/AmAnDa.



Av Amanda - 28 mars 2013 20:56

Det är lika bra att sätta igång!

 

1. Funktionströja, såååå snygg!!!! Älskar i både turkos och röd.



2. Snygga bruna ridbyxor



3.Dessa snygga ridstövlar vill jag ha när jag vuxit ur mina. Antingen svart eller brun.


4. Ridstrumpor som matchar ridbyxorna ;)



5. Riktigt fina ridstrumpor från HV Polo.

 

5. En ny tävlingsskjorta hade passat bra då min är för liten.



6. Ett fint och nödvändigt hoppspö, svart passar till allt ;)



7. Ett jättefint skärp jag verkligen behöver eftersom mina ridbyxor, nästan alla, glider ner ibland.



8. Snygga ridhandskar som jag helst vill ha i båda färger, hehe.



9. Galet fin jacka som har fin färg ;)



10. Enkla t-shirts i fina färger.



/AmAnDa.

Av Amanda - 28 mars 2013 20:07

Alla kommer inte förstå mitt problem, jag är som sagt en person som ääälskar att matcha! Och om något är omatchande typ skäms jag hahah... Som sagt alla förstår inte detta, typ tänker "världens I-landsproblem". Men för MIG är det ett problem ;). Till exempel när mina svarta ridbyxor var i tvätten och jag hade rosa outfit, och så hade jag röda, vita och jeansridbyxor i garderoben. Och så valde jag röda och jag typ skämdes XD. 

Just nu ligger det till såhär: Jag har 2 röda schabrak. Innan hade jag 3. Ett Lami-cell schabrak som är så fint att jag bara tävlar i det, ett väldigt litet med blå och vit passpoal och ett helrött Jacson som Beauty åkte med. Idag tog jag med det som jag anade var för litet och red med det. Det var för litet, alltså ganska mycket för litet till och med.

Så nu vill jag ha röd outfit eftersom jag har lagt fram allt rött m.m Men jag har ju inget rött schabrak!! ;(

Haha och jag är paaank, nä jag har snart 200 kr men de ska jag använda till plaststigbyglar från Horze där jag kan köpa till en gummiplatta i valfri färg, och jag ska köpa i röd :D. Det är väl bara o spara direkt efter det. Eller kanske jag kan få en för tidig födelsedag-Hööks-beställning haha :p (Y) Tror jag inte men ändå ;)

Tänker på detta schabrak:


Eller kanske detta:

Detta har lite starkare färger o så men det högst upp har blå kant.. Men denna är billigare ;).


Hur som helst så ska jag sätta i gång med önskelistorna nu. För de är inte lite försenade, men vi hade problem med internetuppkopplingen som sagt, var tvungen att koppla från mobilen från vårt nätverk så den hade 3G och jag har ju slut på surf så det gick skitlångsamt. Bra va :P.


/AmAnDa.


Av Amanda - 28 mars 2013 13:14

Detta har har gjort än så länge:
Spelat Sims 3 årstider. Dampade jättemycket på en Jätteduktig galopphäst jag har som i en hel dag gick in i huset (fattar nr hur det gick till) och vägrade göra ALLT! Den ville inte ta ett enda steg. Till slut dampade jag på den o sa "då får du väl dö då!!" För den var hungrig, törstig, behövde röra på sig och behövde kissa. Det typ regnade en hel dag och den hästen gillar typ inte regn.. :/
Efter det försökte jag komma in på internet på datorn (Internetet funkar inte hemma) men det var lönlöst så jag satte på ett plastskydd eller vad deg heter på mobilen istället. Det är ett skärmskydd fast det är bättre för det blir inga fingeravtryck på skärmen med detta! Fast det blev några bubblor när jag satte på det :| och det känns lite konstigt också.
När jag gjort det rensade jag bilder i datorn, jag har aassmånga ;). Sen upptäckte jag att man kunde redigares bilderna i Windows Live Photo Gallery så jag beskärde, la in filter och fixade med 9 album med väldigt mycket bilder i varje.
Och nu är klockan över 1. Jaha.. Trött på att redigera bilder, arg på Sims, Internet funkar inte så jag kan inte göra dem önskelistorna, använder mobilen nu ;) så jag vet inte vad jag ska göra. Det negativa med lov.. Nu vill jag dessutom verkligen ha en systemkamera ännu mer när jag tänker på alla foton jag kan ta. BTW försökte jag ladda över bilderna i mobilen till datorn men det funkade inte och pappa hann inte hjälpa mig och nu är han typ på jobbet :(.
Någon idé på vad jag kan göra? Torns tror jag att jag tar tag i ikväll. Mamma jobbar också, men hemma.
/AmAnDa.

Av Amanda - 28 mars 2013 13:01

Heej nu får ni hålla koll för jag ska göra en önskelista från Hööks, INTE mer än 10 produkter!;) ja jag utmanar mig själv haha.. Fast det klarar jag inte så det blir en för ryttare o en för häst, det är roligare! ;) :p
Om jag jag lust: kanske från Horze med. Kanske!

Anledningen till detta är att jag fyller år om: 32 dagar och detta är lite för att komma på vad jag ska önska mig, från släkten. Men åh nu kom jag på ännu en idé: önskelista över allt utan hästsaker! Då blir det väl en till då:p.
Jo jag vet son vanligt Inte vad jag ska önska mig av släkten. Antingen bidrag till en dyrare systemkamera eller saker.. Äsch ska nog komma på något ;).

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards