Amanda ek

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Amanda - 23 mars 2013 23:23

Fotade mig i alla mina mössor som är i hallen:3 ;D
Och det är nt säkert att bilden kommer upp men hoppas det.
Börjar längst upp till vänster.
1: mössa Från Pennygirl som är typ oanvänd :8
2: en sån sak man kan ha när man cyklar (fin förklaring vet) även den är från Pennygirl.
3: mössa jag köpte på typ Ica för 25kr haha.. Också oanvänd.
4: min mest använda typ. "Mongomössan" som vissa kallar den hahaha;) det är bara för att den är så stor att det blir som ett spetsigt berg ovanför huvudet och även detta en vacker förklaring. Not. Den är från Stadium.
5. Min också mycket använda halsduk också från Stadium.
6. Mössan jag haft längst av alla jag har. Den är för stor :p :3 och den är från typ Stadium.
7. Stallhalsduk jag fått av min farmor. Hon jag gjort den själv, tror jag.
8. Min vanliga mössa i stallet. Den är skön att ha på vintern sen blir det bara såå varm! Den är från Horze (Y).
9. Min andra stallmössa. Den är trasig längst upp och den har jag bara när jag cyklar till stallet för den kan man ha under hjälmen :p. Den är från Flädie.

Siket liv man har. Hoppning imorgon. Taggad. Tänker hoppa bana på 70 cm och säga åt mamma att filma, gärna vara tyst när hon filma och framför allt: filma på rätt håll!! :p så ska det va mamma! ;)
Aa godnatt på er. Ska läsa lite nu. Spännande bok haha :p.

Av Amanda - 23 mars 2013 23:07

Av Amanda - 23 mars 2013 23:05

Sorry för otydlig bild!
Köpte detta:
*cykelhjälm från Intersport
*tuchvantar från Intersport
*schleichhäst, shire, från BR
*3-pack strumpor från Kappahl
*en rosa o en lila T-shirt att rida i från Lindex
*svart kofta från Lindex
*nån tidning med mobilskal och sånt i, den var gratis :p
*byxor från Kappahl
*fleecekofta från Intersport

Yes och hoppas bilden inte krånglar i uppladdningen annars är bilden här:

Av Amanda - 23 mars 2013 22:59

Försökte typ ha en kreativ rubrik men insåg att det inte går.. XD
Idag när jag red gick det superbra. Acora var jättepigg, tränade massor tempoväxlingar och ett och annat gsloppombyte. Hon var inte speciellt duktig på att byta precis när jag ville men hon bytte iaf till slut. Jag red även LC:2 två ggr, en gång i skritt som framskrittning (rekomenderas) och en gång som det ska va. Jag red med halsflängaren. Och nu undrar jag en sak: heter det halsförlängare, gummisnodd, gummitygel eller inspänningstygel??? Kommentera här :p har hört alla möjliga saker om vad det heter. Så nu vill jag veta. Kanske alla är rätt? :p

Ska också tillägga att alla på Torns TYP har grönt kort nu för det var en kurs idag och förra veckan. Alla utan.. Hmm kanske jag? Japp jag har inget -.- Men jag tänker inte låta mamma ta något för det känns bara dumt då jag fyller 13 om typ 40 dagar och då måste jag typ ta om. Nä tycker det är bättre om jag väntar. Jag ska ta det på AW ridlägret. Det kostar 500 kr mer men jag tycker det är värt det! :)

Av Amanda - 23 mars 2013 14:06

Efter att jag surat för att jag inte får göra något snyggt med mitt hår gick jag ut till mamma och hjälpte henne att städa hallen. Hon var less på att hallen luktar häst så vi la in mina hästkläder i en låda:p. Och vi rensade + rengjorde också. Jag fotade mig med alla mina mössor (no life) och vantar :p. Har fler i en byrolåda :p ;).
Jag tog mina schabrak som är hemma (alla utan det Acora har på sig nu som är turkost) och la i en klädkammare påvervåningen. Snyggt resultat i hallen blev det :). Vi ska köpa lite korgar att ha mössor o vantar i och en hängare till jackor. Det kommer bli bra tror jag.
Har också ändrat lite i min garderob så hästkläder får en hel hylla ist för en halv. Har lagt dit enfärgade T-shirts och nån långärmad tröja som jag endast ska rida i. Sen är där också ridbyxor och ridstrumor. Bild kommer ;).
Jag har också fotat mina schabrak med min sadel (Plutos förrförra som ingen ville köpa så den är min nu). Hehe ;) kommer nån bildbomb senare tror jag.
Imorgon ska min kusin ha kalas så vi ska köpa present idag. Hoppas på Nova ;p. Då vill jag köpa fler långärmade tröjor ;). Som är enfärgade så jag kan rida med dem. Eller iaf inget som kan va obekvämt.
Ja.. Sen ska jag ju rida med. Venne när antagligen efter allt detta ;). Ganska sent typ... Hoppas jag kan rida med ngn så jag slipper rida ensam :p.
/AmAnDa.

Av Amanda - 23 mars 2013 11:34

Nu känner jag för att hata något så jag hatar jag mitt hår. Det är så tråkigt! Helt rakt och inte långt. Wow det går typ 1,5 dm nedanför slutet av halsen. Och vissa i min klass färgar, slingar och har hår ända ner till midjan. Och I hela mitt liv har jag velat ha långt hår men jag kan inte få det och det dampar jag asmycket på! Säg inte att vissa inte har något hår alls för det vet jag, Och "jag har kortare" för då kanske man valt det?
Jag tänker iaf få långt hår på något sätt... -.- skulle kunna ha peruk, eller hårfärlängning... Eller ett riktigt dumt val; låta håret växa helt vilt och inte klippa det på flera år. Då vet jag att jag blir tvungen till att klippa av asmycket.
Hårfärlängning, fine, skulle vilja ha slingor och hårfärlängning i samma färg som slingorna!. Eller färga det helt och hållet i samma färg. Problemet är: jag får inte något av det jag vill! Och det är så jävla trist! Mitt hår är astråkigt, rakt och kort och helt vanligt. Wow det blir typ blont på sommaren, jag bryr mig inte! Jag har sagt det och säger det igen: astrött på mitt trista hår! :( har försökt locka det men efter 2 dagar är allt helt väck! Och platta går inte, det är typ helt platt och det blir inga såna assnygga flätor som är jättelånga, nä det blir en kort fläta som knappt nuddar ryggen. Inte för att jag inte tycker det är snyggt men vill ha såna jättelånga flätor! Åååähhhh :(((

På de sista bilderna är det min peruk jag hade på Halloweenhoppningen, 50 kr kostade den och den är från BR en leksaksaffär asså den är asjobbig och tovig men med mössa ser det nästan ut som äkta hår. Men det är inte godkänt. Av mig. Den längden är såå braa men nej jag vill inte ha svart hår, jag vill ha samma färg som nu typ fast LÄNGRE.

Av Amanda - 23 mars 2013 11:04

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards