Amanda ek

Alla inlägg under juli 2013

Av Amanda - 18 juli 2013 18:16

Hade jag 50 unika läsare. TACK! Det är rekord för 2013.

Inte för att klaga, men kunde inte två till gått in så hade jag slagit mitt rekord ;). Haha nä men tack så mycket :).

 

 

Av Amanda - 18 juli 2013 17:57

Detta handlade jag på H&M idag:

BTW är mitt hår typ 4-5 cm kortare än innan :(.
Jag fick en donats (stavning?) gratis :) också. Men den syns inte på bilden.

Vitt linne, 39 kr
Turkost linne, 39 kr
Rosa/vita byxor, 100 kr (rea)
Turkosa byxor, 100 kr (rea)
Mintgröna byxor, 149 kr

Och donatsen, Teknik magazinet tidning och en Ramlösa ;).

Nu idag ska vi försöka få Gizmo att äta något avmaskande tablett, vi har försökt med massor innan, pulver, tablett och typ sånt XP. Bara hon äter det. Men hon är gammal och klok.

/AmAnDa.

Av Amanda - 18 juli 2013 12:16

Ska till stan snart...
Så vi ses sen ;)
Sitter ute o äter frukost. Forever alone. Men det är bara för att köksbänkarna inte torkat (från att jag o mamma oljade in dem). Men i eftermiddag!
BTW jag en 100 lapp av mamma för att jag hjälpt henne med att olja in, tvätta stolarna och lite till :). De pengarna blir också till Hööks i Lund.
Sen såg jag att jag bara har 2 stämplar kvar på ett Hööks kort typ, så då kommer jag få 150kr rabatt så jag kan handla mer :) (Y).

Av Amanda - 17 juli 2013 23:43

Imorgon ska vi till stan, för länge sedan jag var där sist. Nu finns liksom Nova och Éntre och Emporia osv, vad behöver man stan till eller vad? Tycker det är mysigt på stan.

Iaf ska jag klippa mig, försöker få mamma o pappa låta mig slinga aningen ljusare än mitt hår, men jag får inte + de har beställt vanlig klippning. Ska klippa bort så lite som möjligt.
Sen skulle vi köpa lite, inte mycket alls tror jag. Så skulle vi till Expert om de inte har stängt i stan och kolla efter en sladd till mammas kamera som varit borta i evigheter så vi kan ladda över bilderna från den (minnet är fullt sen i vintras typ).
Det är typ allt vi ska göra :).
Sen hem o chilla, köksbänkarna jag o mamma oljade in måste torka i ett dygn så vi köpte pizza o åt ute. Känns som när vi flyttade hit, det är typ tomt.
Men snyggt trä kommer det bli imorgon ;).

Godnatt på er!

Av Amanda - 17 juli 2013 23:01

50% av familjen på cykel 50% som går, det blir 2+2 ;)
Det var väl skönt. Gjorde hela jävla LC:2 och det jag kommer ihåg av LB:1 på cykel.. Det är nu jag blir så desperat att jag sjunker så lågt att jag tränar dressyr på en cykel. Illa ;).
Nu är klockan mycket och skulle bara berätta kort om "promenaden".
BTW vi gick till Kulparkskolan i brist på idéer. Jag har haft musik där.
Men aa skulle bara säga det! :)

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 juli 2013 18:08

Den som blev för liten (på tok för liten) får stå på skrivbordet i en pytteliten ram :).

Fotocollaget som inte kan sättas upp förens jag har låg säng :/.
För jag ska ha tavlan där min outfitsvägg är nu, alltså måste den också flyttas. Eller tas ner helt..

Men jag blev jättenöjd med allting, blev tvungen att klippa till nästan alla så de passade. Men nu är allt klart, det blev 2 bilder över så de sattes upp med häftmassa på garderoben:

Av Amanda - 17 juli 2013 16:41

Det verkar som att fotona blev i olika stl.. Som tur är kan man beskära dem som ska in i den stora tavlan (viktigt st alla är i rätt stl) men i ramarna till de i glasskåpet visade det sig vara de större som passade, de andra (bara 3) får ett litet mellanrum men det gör inte så mycket.

Av Amanda - 17 juli 2013 15:51

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards