Amanda ek

Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Amanda - 14 juli 2013 23:53

Jag är fångad.

Nej skoja, jag SER på Fångad på svt play, gjort det typ större delen av dagen. Sett en film tidigare också, "The Dark horse". Den var helt seg, orkade inte se de sista min så vet inte hur den slutade riktigt. Huvudpersonen var en balettlärare som åkte till sina föräldrars gård och så hade den glömt att betala räkningarna så gården vräktes om 3 veckor och de vägrade sälja gården så de tänkte sälja en av deras hästar, och huvudpersonen tänkte typ vinna årets största dressyrtävling för att folk skulle bli intresserade av hästen, det var bara konstigt. Tror hästen blev såld iaf.
Men nu så säger jag hejdå;)

Av Amanda - 14 juli 2013 15:02

                                 

Av Amanda - 14 juli 2013 14:53

Det blir som min lilla "hall of fame".

Dessa 11 bilder kommer vara där + som redan är framkallade och sitter i tavlorna redan. En på mig och Pluto med snyggaste ramen och en på Colette, ramen är ett litet hjärta och glaset är trasigt så den är fastklistrad med tejp XP orkar inte göra om det, så har den alltid varit där.

 

Dessa bilder iaf:

                     

 

Av Amanda - 14 juli 2013 14:37

Idag ska jag framkalla bilder, det blir 16 till en tavla som jag ska ha på väggen och i glasskåpet kommer det att stå tavlor och till dem ska jag framkalla ytterligare 11 bilder. Blir det någon över klipper jag den till ett hemmagjort iphoneskal, haha ;).

Så har jag även en lite mindre tavla som också ska sitta på väggen, och jag har valt att framkalla denna bilden i större format så den passar:

 

 

Foto: Emma Tegler.

 

Tycker den är såå fin (har den även som header). 

 

Sen kommer det fler bilder, måste äta nu ;)

Hejdå!

 


Av Amanda - 14 juli 2013 12:39

Nu är jag ganska deppig för typ alla jag känner såg att Telenor (precis vid ingången på fhs) hade att man kunde välja en bild och få ett eget iphoneskal :( MEN JAG MISSADE DET!

Så jag har god lust att åka dit NU bara för att få ett sånt där.

 

Idag är det en sval o typ kall dag, passar att åka till IKEA, men tror inte det går ;). Inga planer idag alls, imorgon ska Katja komma över så ska vi rengöra ryktsaker o grimmor och sånt. Måste också borsta av allt hår från alla schabrak innan de åker in i tvättmaskinen -.- Jaja ;).

 

Lite bilder från systemkamera 1:

   

Mitt rum efter att jag ändrat ;).

 

 

Random bild på Andy..

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 14 juli 2013 00:27

Åkte runt på just exakt denna (eller det var Alexanders, min var röd och är slängd) för ca 6-7 år sedan.
Haha försökte åka på den, gick typ sådär, nu är det mina kusiners tur att åka runt på den XP.

Typ sådär sek innan jag föll bakåt..

Av Amanda - 14 juli 2013 00:25

Ny Fantasmak med mango och passionfrukt!
God haha ;)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards