Amanda ek

Alla inlägg under juli 2013

Av Amanda - 16 juli 2013 15:22

Det blir ikea för min del idag. Kuul! Hela morgonen har jag haft ont i magen, bra start på dagen. Men det gick över, och tur är väl det!
Hörde att de har hästsaker på City Gross i HÖÖR, tack du som sa det!
Letat jättemkt på internet utan att komma fram till något.
Men det kommer väl update under dagen om inget händer :).

Göttade mig lite igår ;) :p

Ett random "meddelande" vi hittade i Alexanders rum.. De som bodde här förut ville verkligen ha en laptop ;).
Det står: "jag vill ha en laptop! Jag får utbrott fatta!!"
Så har dem målat om hela rummet och nu hade en bokhylla skärt bort färg så det dykt upp.. Haha fail!

AW om 12 dagar!!!

Det var ett tag sen.. Acora kom o Bea åkte.. Alltför länge sen!

Har jag verkligen bara varit ifrån stallet o det jag älskar i 39 dagar??? Omöjligt..

Har varit en trogen bloggare i (om man räknar med min förra blogg) över 400 dagar! Utan pauser, bra uppdatering om man jämför med andra bloggar m.m

Av Amanda - 15 juli 2013 23:03

Lite bilder från sommaren 2012:

                     

Av Amanda - 15 juli 2013 22:44

Nu för ETT år sedan satt jag och oroade Jag mig om jag skulle ha en häst i höst, nu ett år senare känner jag fler som är i samma situation som jag var i. Det är bland det jobbigaste som finns typ, I know!

 

Men ungefär 3 veckor efter att AW hästarna kommit till Torns (till sådär alla utom mig) kom ju en ponny till mig med, till slut kom Beauty! Och ni kunde ju märka hur glad jag blev ;). Vad jag försöker säga är att det ordnar sig, det gör det! Tack vare Beauty fick jag ju Acora, se hur bra det också blev!

Det kanske tar någon vecka eller två extra men det ordnar sig! :) Ge aldrig upp hoppet!

 

Egentligen vet jag inte varför jag började skriva om detta, jag hade egentligen tänk visa min förökning av hästgrejer på ett år (hahahha så faiiil).

 

För ett år sedan:

 

Detta var allt utan schabraken (hade 4 st tror jag, men nu har jag 9-10)..

 

Nu efter ett år (då jag behövde saker jag inte behövde med foderponny, som täcken, träns m.m) har jag detta: (täckena är INTE med! och det är några saker till som inte är med tror jag).

 

Nu efter Falsterbo är det ju mer också.. Hah. Se där ;).

 

Detta var ganska skrytigt egentligen, så det är inte menat som det! Det är till för att jag ska intala mig själv att jag en gång kommer kunna ha allt på mina outfits, om det går upp såhär fort alltså ;).

Så ta inte åt er, snälla! :) o:)

 

/AmAnDa.

 


Av Amanda - 15 juli 2013 20:34

Hööks premiär i Lund är framflyttat! Först av allt (iaf först när jag upptäckte det) var det den 13 juni. Sen blev det den 13 aug. Så igår såg Katja att det stod 14 aug (hon var där affären ska vara) på dörren typ, sen nu såg jag att det står "premiär i Lund den 15:onde augusti!". Alltså är det framflyttat igen.

Det är så jobbigt att det är så lång tid kvar.. :( Vill liksom att det ska öppna typ NU!

 

Av Amanda - 15 juli 2013 19:24

Om dem har hästgrejer på City Gross i Höör??? Eller är det bara i Falun? Mamma sa att det var jäättestort där och då borde det väl finnas hästsaker? Eller?


Snälla kommentera om du VET!

Av Amanda - 15 juli 2013 18:48

Med tanke på att Biltema faktiskt också säljer hästsaker ska jag nu göra en liten vill ha lista därifrån :).

 

Pannband Exklusiv, 3 st.3 st pannband för 115 kr!

Grimma med grimskaftGrimma + grimskaft, 39 kr.

Bandageunderlägg, 4 st.Bandageunderlägg, 4 st för 89 kr.

RyktstenRyktsten, 15 kr.

Flexiborste, 25 mmFlexiborste, 29 kr.

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 15 juli 2013 18:40

Hahah omg såg det precis, dock finns inget hästsortiment i min närmaste (finns bara i några) men i HÖÖR finns det, vilket inte är långt bort så mamma sa att vi kan åka dit! :D Yeeeeeeey!

Har sett massor av bilder och kollat upp det ordentligt, haha men vadå jag har inget annat att göra ;).

 

Men läste att de har flera av HÖÖKS grejer, fast billigare!! Så hej City Gross :D. 

 

 

Av Amanda - 15 juli 2013 18:33

Det var jättejobbigt att flytta det, men det var värt det.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards