Amanda ek

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Amanda - 19 juli 2013 23:04

jaaaa

Äntligen blir den där tävlingskavajen min! Hur länge som helst har jag, Amanda Ek, velat ha en röd tävlingskavaj, men alla jag sett har priset varit över 1000kr.. Men tack vare den på Horze för bara 659kr kan jag köpa en :D. Glaaaad tjej!
Sen ska jag också köpa ett skärp. Kollat så de finns i lager :).
Ska kolla på skorna, men tack vare en kommentar som sa att det kanske inte behövs med stålhätta behöver jag inte anstränga mig såå mycket ;).
Ska kolla kortärmad tävlingsskjorta till AW med, sen har jag ALLT jag behöver till AW :). Om jag hittar allt alltså ;)

Av Amanda - 19 juli 2013 19:25

Hej! Innan tidigare idag frågade mamma om jag kunde hjälpa henne med hela trädäcket (som ska oljas in också). Först var man tvungen att ta bort all skit i springorna och sen tvätta o skrubba hela för att SEN olja in, och sen ska det torka i 2 dagar typ.
Jag rensade i springorna idag och mamma typ sopade ner skitet jag fick upp med min lilla skruvmejsel XP.
Vi skulle spola allt också. Men då skulle pappa ha grillen igång så då fick vi vänta. Har inte gjorts ännu. Hahah jag gör inte detta utan att få pengar ;) det var skiitvarmt och jättejobbigt. Ska ni veta;).
Så har jag bara 1album kvar o rensa nu :D. Håller på att redigera lite från systemkameran, nu är det Katja o Lukas som redigeras ;).
Ska skicka bilder hej vilt när jag är helt klar.

Men hörs sen!
/AmAnDa.

Av Amanda - 19 juli 2013 13:06

1.

Svettäcke

 

2.

Regntäcke

 

3.

Ridtäcke/ländtäcke.

 

Det var alla :).


Av Amanda - 19 juli 2013 13:04

1.

Äkta swarovskistenar, stora också.

2.

Dålig kvalité, så fint att ha ibland.

3.

Coolt :).

 

Av Amanda - 19 juli 2013 12:58

1.

Och ja, det är äkta swarovskistenar :D

2.

Kanske ska köpa detta i aug, eller det ovan :D.

 

3.

Sjukt fint, men bara om man har ett sånt bett ;).

Av Amanda - 19 juli 2013 12:56

1.

Haha mitt tävlingsschabrak XP

2.

Nytt från Hööks

3.

 Med matchande huva 

 

Av Amanda - 19 juli 2013 12:53

1.

Magic brush!! Klart B)

2.

Ryktborste

 

3.

Man och svansborste;)

 

 

Av Amanda - 19 juli 2013 12:51

1.

Kombinationsbandage

 

2.

Fleecebandage



3.

Elastiska lindor

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards