Amanda ek

Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Amanda - 11 juli 2013 22:40

Ingen ordning..

 

1. Bruna benskydd



2. Svart lädergrimma



3. Rött grimskaft


4. Turkosa lindor


5. Sadelskydd


6. Schabrak


7. Träns


8. Neutralt pannband


9. Svettäcke


10. Reflexridtäcke




Så det var 10 saker från HÖÖKS häst också. Kommer kanske Horze imorgon, vi får se om jag pallar ;). 
AW om: 17 dagar.

Av Amanda - 11 juli 2013 22:29

Nu är det jättemycket utsålt på HÖÖKS, då de typ kommer få nyheter snart. KUL!

Då blir det lättare o välja ;).

 

Ingen ordning!

 

1.Röd Funktionströja

 Har ju den turkosa, såå sköna är dem!:)

 

2. Jeansridbyxor

Mina gamla är slängda, o vill så gärna ha nya.

 

3. Bruna ridbyxor

Skulle kännas helrätt att rida dressyr med bruna ridbyxor o mina nyta vita lindor ;). Marcolio skulle va så snygg!

 

4. Snygga sporrar

Sjukt snyggt med såna här sporrar, som inte är metall heller.

5. Bruna ridstrumpor

Fint o ha samtidigt som ridbyxorna!

 

6.Bruna ridhandskar

Har aldrig haft bruna ridhandskar, kul o testa på (och så matchar det det bruna med ;)).

 

7. Rött hoppspö

Hade varit fint o avsluta tävlingsoutfiten med detta spöt!

 

8. Skärp



Som jag behöver, på riktigt.

 

9. Blå tävlingskavaj

En ny blå tävlingskavaj hade inte varit fel, min blå är jätteliten ;).

 

10. Kortärmad tävlingstopp

Skulle vara skönt o ha denna sista dagen på AW ridlägret. Typ inte lika varmt som min nuvarande, som är långärmad. Fast den är typ till armbågen nästan, så liten är den.

 

Detta var 10 saker från hööks ryttare. Kommer häst :).


Av Amanda - 11 juli 2013 22:24

Haha veet, sämst update idag. Jag var upptagen med att spamma Videofyme. Följ mig: Amanda_ek

Hållt på med "10 saker du kanske inte visste om.." och så mig, Gizmo och Acora. Marcolio vet jag ju själv typ så nada om ;).

 

Men det kommer kanske bättre updattering imorgon, gör det det får vi se då;).

Nu är det iaf kväll och jag har inte gjort något spec förutom varit inne på mobilen, smörjt mina lädersaker och gjort videos. Ätit rabarbersmulpaj har jag också, men jag gjorde den inte.

 

Nu kommer iaf 5 saker jag skulle vilja ha från HÖÖKS, i ett annat inlägg. Bara för att ni ville ha vill ha listor och det är ganska kul också ;).

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 11 juli 2013 16:46

Jag har varit duktig idag, hahah, jag har smörjt ridstövlar, träns, tyglar, lädergrimma och sadel (Plutos förrförra som är hemma men nt används). Sadeln var verkligen skitig! Ridstövlarna med, blev det av 4 ridturer i skogen. Haha wow. Lädergrimman var inte alls smutsig, men plockade isär den och försökte få lädret mjukare :p.
Saknar att rida så otroligt mycket, vet hur "ur form" jag är, och att jag inte kan göra något åt det. Kommer dö av värk o så på AW, kommer inte va så jätteproigt.
Något tips på hur man kan träna ridkondition UTAN att rida? XP
Känns liite så omöjligt. Roar mig med videofyme, MovieMaker, bloggen och IG (instagram). Bloglovin dampar frt.
Orkar inte ta tag i min nya blogg, orkar inte rensa bilder. Orkar överhuvudtaget inte sätta på datorn.

Ja detta har mitt tråkiga liv o typ sommar. Känner iaf att jag gjort lite nytta med hästsakerna.

Av Amanda - 11 juli 2013 13:28

En månad sedan Acora åkte. Tänk ändå så fort tiden går, även om man har tråkigt.

Acora och Katinka i täten, Lilla Liv efter och Alma typ bredvid Liv. Sen är det Beauty, Dekkina kanske och kanske Bond eller någon. Kan va Armina, den vita.

Av Amanda - 11 juli 2013 12:58

Skulle bara säga hej typ, ingen speciellt. Sitter inne på toan för det finns internet här. Så min haul från fhs kan ladda upp (var tvungen att göra om den).

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards