Amanda ek

Alla inlägg den 25 juli 2013

Av Amanda - 25 juli 2013 16:53

Som sagt är jag inte jätteförtjust i nyheterna, min stil är mycket färgglatt...

       


Antar att det bara är till mig o bli lite mer stilren, det är också planen till hösten, köpa vad JAG vill o tycker är fint, det blir lätt så för mig att jag köper saker som jag behöver till en outfit, och kanske inte för att jag tycker är världsfin. Det vill jag ändra på! Jag får liksom månadspeng, ska jag hålla på såhär då försvinner det jag faktiskt tycker är fint från hööks eller var det nu är ifrån. Fattar ni? ;) Ska köpa vad jag tycker om o klippa ihop en fin outfit av det istället :).



Detta tycker jag om från HÖÖKS höstsortiment:

Ryttare:

 

Såg denna i affären också, så fin! :D Såg sjukt skön ut med. För endast 599 kr med. Hade jag inte kört på Tornsjacka hade jag velat ha denna ist ;).

 

Såg också denna i affären, också väldigt fin och ser skön ut, 399 kr.

 

Verkar som om funktionströjan bytt modell lite, samma färger och så, men lite annorlunda. Föredrar den förra modellen, men vill ändå ha en sån här röd ;).

 

Snygg kofta från JH Collection.

 

Även fast jag har nada i denna färgen var det sjukt cool färg på ridbyxor.

 

Ganska fin färg på strumpor :).

Billig mössa (29 kr) som matchar Tornsjackan.

 

Nyheter häst:

 

Sjukt snygga (Y)

Discogrimma i lila :)

Vill man klart ha och hoppa i .. Svarta eller bruna, bruna om hästen är brun hehe ;).

(Är detta en nyhet??)

 

Tror faktiskt jag ska slå till med detta schabraket, det är turkost (samma turkost som mitt) och det finns ju i allround + det kostar bara 189 kr. That's nothing.

 


Ganska fint ändå ;)

Fin färg! :)

Översnyggt träns!

Gillar tränset, det är utan käkrem och det finns knäppen så man enkelt kan ta på bettet, man får med tyglar som också har såna knäppen och det är guldfärgade spännen. Skulle nog köpa till ett sånt guldfärgat bett också, matchar spännena ju ;).

(är detta en nyhet ens?? Känner inte igen det)

Fint pannband med äkta swarovskistenar, en rad.

Inte äkta swarovski, pannband med 6 (!!) rader vita stenar.

Ett ganska coolt vintertäcke.

Gillar täcket rättså mycket, kanske inte bäst på en storhäst då den har så mycket mönster, men å andra sidan finns den bara upp till stl 135.

Fint, men som finast på ett svart sto ;p nej och nej till mig alltså ;).

 

Detta var mina favoriter :).

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 25 juli 2013 15:42

Detta:
Idag på Nova och i några affärer utanför.

Anteckningsblock från Ö&B.
Står på packlistan till AW.

Hänglås som mamma hittade på ?.
Står på packlistan till AW ;).

Långärmad tröja från Cubus, rea så den kostade bara 49kr!
Ska ha o rida i på vardagar och kanske på AW (bara om det blir lite mulet).

Gröna Shorts från KappAhl, 149kr.
Älskar färgen :D.

Baksidan..

Nececär (stavning) från H&M för 69kr (har bara såna små så behövde en stor).

Av Amanda - 25 juli 2013 14:39

Varit på Nova ganska länge nu, hittade allt jag behöver till aw. 3 dagar kvar nu! :D (Y)
Kommer bilder hemma. Pappa handlar nu och vi väntar i bilen.

/AmAnDa.

Av Amanda - 25 juli 2013 12:18

Har du inte fått den i posten kan man kolla i den på hemsidan.
Jag tycker det blivit tristare färger, mycket brun o marinblå, lite "vinröd" också. Hittade faktiskt inte mycket jag ville ha, men skitsamma då är det större chans att jag kan köpa allt.

Här är mina 2 favoriter:

21!

Av Amanda - 25 juli 2013 11:48

Tack vare att jag länkade bloggen till fb igår fick jag 21 igår o nu är det redan 7 idag! Kanske resten hittat hit? ;)

Av Amanda - 25 juli 2013 11:46

Åker till Nova snart.
Hoppas min statistik går upp med tiden, jag hade ungefär 30 unika om dagen o nu har jag bara typ 10 :O

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards