Amanda ek

Alla inlägg den 13 juli 2013

Av Amanda - 13 juli 2013 17:25

Ska äta middag där o sen handla godis typ ;).
Tänkte spela Sims 3 idag, men vad händer? En uppdatering som tog jättelång tid såklart. Så jag försökte ladda ner saker gratis till spelet, besökte massa hemsidor o gjorde 2 nya konton. Och såg på youtube videos. Men det bara gick inte. Sen gav jag upp och försökte spela, uppdateringen avbröts typ, klickade fel typ :3. Men då vägrade Sims starta. Tackar, blev sur o gick ut;).

Men nu är jag iaf på väg, i bilen - luftkonditionering som fungerar. Tur att man iaf kan öppna fönstren typ..

Kommer lite bilder nu från idag:

Sämsta reklamen.
"hej jag heter Felix, och min pappa är bäst för han odlar Felix potatis".
Något sånt ;).

Var seriös värmebölja idag, orkade inte vara ute mer än ett par sek..

Lite sådär rosor i trädgården ;)

Av Amanda - 13 juli 2013 13:20

Enligt mig:


Av Amanda - 13 juli 2013 13:09

Började jag blogga här, första dagen hade jag 5 unika, andra 28. Såg precis att det är BÄTTRE statistik förra året i juli månad än denna, varför då? 

 

Jag kommer ihåg att jag satt och bloggade tills jag dog varje dag förra året, ser man på proffsbloggarna, exempelvis Nellie Berntsson uppdaterar hon också jättemycket.

Antar att de kända proffsbloggarna har mer intressant liv än jag och därför har en bra blogg, FÖR DE HAR JU NÅGOT ATT SKRIVA OM!

 

De har en egen gård, full av hästar som de tränar och tävlar, rider andras hästar ibland, modell för ditt och datt och massa kompisar. Inte konstigt att deras blogg blir bättre då liksom.

 

Alltså det behövs ett mirakel för att min blogg ska bli känd om jag inte får ett mycket mer intressant liv ;). Kan man lätt konstatera.

Men jag bloggar inte för att bli känd, inte bara iaf ;). För det är KUL och statistiken har ändå en gång legat på 51 unika på en dag (inte så mycket om man jämför med andra men nu gör jag inte det heller;)).

 

Kommer nog fortsätta blogga om min statistik fortsätter såhär, eller höjs, bara den inte sänks.

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 13 juli 2013 13:05

Blogg.se känns såå främmande, även fast jag bloggade där i ca 2 mån och då fick hjälp med headern o bakgrunden. Det liksom är så seriöst om man jämför med bloggplatsen där man får mixa allt hur man vill, hur mycket färger man vill, blogg.se känns så tråkigt typ ;). 

 

Men vad jag skulle säga var delvis god morgon och delvis jag stannar förmodligen på bloggplatsen, som jag nu bloggat på i över ett år.

 

/AmAnDa.

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards