Amanda ek

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Amanda - 10 juli 2013 23:02

http://www.gekas.se/categories/hastsport


Nejnej, det är ingen mordsak eller läskigt. Det är läskigt mycket, hahah. Det är massor bilder och sånt från Ullareds hästavdelning! 

Smakprov:

b2ap3_thumbnail_hast6_jui13.jpg


Hoppas min familj ska dit nästa sommar eller något, mamma o pappa, om ni läser detta: SNÄLLA!

Isf ska jag spara lite pengar dit :). Har hört tillräckligt mycket för att veta att det är billigt! Typ HÖÖKS produkter för halva priset och sånt. Galet! Typ schabrak för 50 kr och grimmor för 30. Ett ord: SJUKT.


Av Amanda - 10 juli 2013 23:00

På inte ens en min gick det från typ 330 till 413!! Och från 30 till 34!! TACK SÅ MYCKET!

Är det såhär man får mkt statistik? Sitta bänkad framför datorn? ;) Hoppas iaf ni som är inne nu fortsätter läsa! Då blir jag jätteglad, typ mer glad än nu ;).

 

Av Amanda - 10 juli 2013 22:57

Undrar om denna fästingplockare är bra. 29 kr är ganska lite, men den är ju liten i sig ;). Står att man kan sätta den på en nyckelring. Undrar om Gizmo hade gillat den ;). Hon HATAR att få fästingar, kommer till familjen och är extra kelig o så, då vet man att det är något hon vill. Ibland är hon bara vääldigt gosig, ibland är det något som stör henne, tovor, fästingar eller något som fastnat i pälsen. 


Här har ni länken iaf ;) http://www.hooks.se/product.aspx?productid=720310


Av Amanda - 10 juli 2013 22:54

Detta schabrak tycker jag är en riktig like på! Alla färger (3) är snygga och kanterna är fina o så.

Kostar 249, BRA pris för sånt schabrak! Det är från HÖÖKS, länk: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=400623

 



Min favorit är nog det längst till höger =).

Vilken är er?

Av Amanda - 10 juli 2013 22:49

149 kr. Finns i stl XS och L.

 Tyvärr finns denna bara i stl ponny. 124 kr.

239 kr, finns i typ alla stl, BARA i beige.

274 kr. BARA i stl 130..




330

Av Amanda - 10 juli 2013 22:47

SIDVISNINGAR IDAG!

30 unika.

KAN JAG FÅ 400 SIDVISNINGAR och 35 unika?

 

Rekord:

Sidvisningar: 550 typ

Unika: 51

Det var för snart ett år sen, kom igen, nu slår vi 2012 ;).

 

 

 

 

Av Amanda - 10 juli 2013 21:49

 

 

   

 

Ett par rosa frambenskydd som inte finns att köpa längre.

  Florens matchar;)

 

 

 

OANVÄND

   

Utan luddet och påskfjädrarna ;).

 

JH Collection lädergrimma

 

 

Superstargrimma

 

*finns inte att köpa längre*

 

Röd randig grimma finns ej längre

 

 

Grön grimma från Katja ;) finns typ inte längre

 

 

Detta är bara konstigt, men jag kommer inte ihåg fler grimmor (det är fler, det vet jag..).

 

 

 

 

 DET BLÅ 


Men med äpple och kanel smak

Har den vita.

  

x2

x2    

Svarta, vita och turkosa.

I blått   

 

 


   

Huvan till det:

     


Marinblått med rosa kant:

     


Rosa schabrak:

 


Rött schabrak med blå kant (ingen bild).


Vet inte om min är från HÖÖKS men kanske;)

    Liknar på pricken ;).

Ljusblått/turkost träns:

   


Ljusblå/turkosa tyglar:

   

Fast i GRÖNT

     


Stalltäcke:

 


Fleecetäcke Starbucks (ingen bild).



Det är mer egentligen, betskivor och sånt litet. Men jag orkar inte ;).


Av Amanda - 10 juli 2013 21:00

Hööks är typ bästa affären, går före alla! Det är DÄRFÖR det blir 2 delar XD.

 

Min BACK ON TRACK hjälm är köpt där, av en dum anledning säljs den nt mer där ;p.

       Klicka för större bild!

 

 

Mina regnbyxor är också därifrån, men de är inte till salu längre ;).

 

 

Funktionströja (längtat efter att kalla en min XD)

   Sorry, bara denna bilden (bara ridit i den EN gång).

 

Ingen egen bild.

  (NY BILD=D)

Ingen egen bild

Ingen egen bild.

 

En grön kofta, fleecekofta, ej till salu längre typ.

        

 

En likadan, fast rosa.

     

 

Racesafe väst, min är MARINBLÅ men hittade ingen bild;).

      BÄST är den!

 

     

 

 

(det var en annan modell irl)    (bara ridit i en gång)

 

(är annan modell irl )   

 

ÄLSKAR DEM!!!!!!!!     

 

Nu har visst mina stallskor försvunnit..

 

Här är dem iaf.

 


(syns på bilden med stallskorna)

(syns också på den bilden)

(syns på den bilden)

FAST RÖDA   

Långt till vänster, högt uppe.

 

 

 

 

   

 

  (kan inte riktigt se men tror det är ett spö där XD)

 OANVÄNT

Ett blått dressyrspö (Fattar inte varför de inte har dressyrspön på hemsidan? Samma med Horze, och i Hööks katalog.. Vad är grejen?)

   


Ett rosa dressyrspö

 

Ser ni det lila spöt också ;).


 

  


/AmAnDa.




 


 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards