Amanda ek

Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Amanda - 24 juli 2013 22:49

Hej! Ska läsa nu, sen försöka sova, det är tidigt men jag måste verkligen försöka "vrida" tillbaka till det vanliga. Det funkar inte att somna halv 2 o vakna 12 varje dag. På aw kan Man inte göra så.
Idag gick jag iaf upp ca halv 11 tror jag. Jag var typ jättetrött :o. Imorgon blir det 10. Sen halv 10, ja ni fattaR. Samtidigt lägger jag mig en halvtimme tidigare. Tycker det är en bra plan hehe ;).

/AmAnDa.

Jag och Acora <3

Dubbelt upp ;D

Kameran runt halsen med ;) I'm home..

Av Amanda - 24 juli 2013 17:14

Hej! Rebecka o jag ska ses på Vensville och sen ska vi gå till stallet, ska visa henne vägen till torns för hon kanske ha ha en häst där. Om inte torns typ. Men sen när vi är i stallet ska hon rida Humle och jag ska fota henne. Kul! :) över en mån sen jag var på torns.. :I
Sen kommer förmodligen Katja med sin kamera med :).
Men Rebecka skulle smsa när hon är i närheten, kan ju komma ett sms nu :o ;).
/AmAnDa.

Av Amanda - 24 juli 2013 13:19

Haft Alexander o hans kompis i mitt rum ganska länge nu, rotar/spelar på mobilen och "förolämpar" mig. På skoj. Tror jag :o. Men nu är klockan över 1 o jag har nu rensat klart ALLA bilder i datorn. Grymt nöjd :p. Skickade ett mejl med bilder också, till Katja. vsg :p.
Rebecca ska kika mig när jag ska cykla till stallet, ska ju fota henne och Humle. Kommer kanske en länk med Humles annons på hästnet. Och lite text om honom eller nåt. Hafe varit ganska coolt om ngn ser det o faktiskt är intresserad. Han står på torns RF så ni vet.

/AmAnDa.

Av Amanda - 24 juli 2013 00:10

Hej! Denna veckan är ganska viktig.
Här är veckoplaneringen av det som är kvar av vecka 30 ;).

Onsdag: ska cykla till stallet för första gången sen typ en mån tillbaka ungefär. Snart var det 50 dagar sen Acora Åkte. Men iaf ska fota Rebecka och Humle som tyvärr (?) är till salu. Kan länka någon gång. Han är en toppenponny, liten C men jättefin hoppteknik och fin i dressyren med.

Torsdag: jag ska typ till Nova, Alexander ville köpa något och eftersom jag ändå behöver ett anteckningsblock kan jag lika gärna följa med. Inte mycket och göra typ :p

Fredag: jag vet inte, kanske va med Katja om hon kan eller har lust ;). Inga planer.

Lördag: då måste jag packa till AW typ, spendera dagen hemma med resväskor o bara tagga typ. Chattat med flera som ska till AW också och alla än så länge verkar alla jättesnälla och alla har bra hästvana, på ungefär samma nivå som jag och vi är nu 3 som ska ta grönt kort, vad jag vet, så jag blir nt ensam ;).

Söndag: DÅ BÄR DET AV TILL AW! Ridläger! Jump camp C vecka 31! Ska bli najs asså. Tror man ska va där typ kl 3 men inte säker. Hoppas såklart på Marcolio, men vilken C eller D som helst hade blivit bra med, tror jag! Finns ju möjlighet att byta om man vill, det är bra.
Men ja resten av veckan spenderas på AW, jag kommer köpa mer surf så att jag kan uppdatera med bilder och vlogga o så, som vanligt :).

Men nu måste jag sova! Man går upp tidigt på AW ;).
/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards