Amanda ek

Alla inlägg under februari 2013

Av Amanda - 22 februari 2013 20:55

Det var chill i stallet idag. Jag trodde jag skulle få rida ensam när Sandra sa att hon inte heller hade ridit så vi kunde rida tillsammans :D. 

Jag gjorde i ordning Acora och sen gick jag och Sandra in i först mellan, men där var ganska många så vi gick till stora ridhuset där vi var själva! Vi pratade medans hästarna skrittades fram. Frodo verkade gilla Acora tror jag, han spanade ganska mycket haha och Acora verkade inte ha något emot det. Vi red ganska nära varandra också men de började inte bråka eller något. Det är bra! ;).

Sen kom det däremot 2 andra in i ridhuset. Vi travade hästarna och sen galopperade. Acora var PIGG! Men mina fötter dog nog rättså mycket :p Sandra frös också så vi red inte så länge. 

Uppe på läktaren var det en hund som gjorde något så hästarna blev lite rädda. Men Acora vände bara och typ travade, fast jag hade långa tyglar och inga stigbyglar hehe ;). Men det gick bra.

 

Efter att vi ridit ryktade jag av Acoris. Sen satte jag på hennes täcke, lämnade grejer, bytte schabrak, bytte pannband, la fram huva, pälsglans och hästolja till imorgon och sedan kom mamma. Vi mockade och tömde tunnor. Satte en EJ UT lapp på boxdörren, ska ju hoppa en Clear round imorgon och jag startar strax efter 10 så hon hinner inte ut. Passade på att sätta på henne stalltäcke, men insåg att det var för kallt med bara ett så hon fick ha 2, ett svart hon kom med och mitt egna turkosa. 

 

Nu står Acora förmodligen och tuggar på kvällshöet <3. Hon taggar nog inför hoppningen också. Haha hoppas kan man ju ;) Hoppas hon tänker typ "imorgon ska jag vara jätteduktig och hoppa felfria rundor så Amanda blir glad och så jag får en rosett i mitt träns!". 

 

Yepp det var allt jag hade att säga. :) Imorgon måste jag gå upp typ halv 8. Va i stallet ca 8 elr halv 9. Rida fram ca halv 10 och sen tävla strax över 10 första rundan och typ 10 över andra omgången. För er som inte vet det hoppar jag först 40 och sedan 50. Lite chillhöjd så hon inte stannar. ;) Nånstans får man väl börja... 

Sen efter tävlingen ska jag hem och duscha, sen på eftermiddagen åker vi hem till min moster och passar 2 hundar och 2 barn. Jag ska passa Piraya, Alexander Pirayas mamma Tuchi och mamma o pappa barnen, de är typ 1 och 3 eller något sånt. Vi ska se melodifestivalen där. Sen åker vi hem.

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 22 februari 2013 20:51

Jahapp då var bloggen rosa ;). Nöjd. Ändrat tysnitt och allt det där. Nöjd med det med.

Fast texten blev lite liten nu så måste ändra till detta eller något sånt så man ser vad jag skriver ;) :D. 

Det som är bra med detta typsnitt är att det är enkelt, alltså tydligt, och att man kan skriva å,ä och ö med det. :) (Y)

 

Skriver snart ett inlägg om stallet! :) Hejdå!

           

Av Amanda - 22 februari 2013 20:43


 
 

Av Amanda - 22 februari 2013 16:43

Katja kunde inte följa med och Jag vill inte rida FA! :o men måste typ det om inte ngn kan rida med mig typ kl 18:00..

Av Amanda - 22 februari 2013 16:30

Att rösta! :-)


För nu måste jag till stallet, hejdå! 

Av Amanda - 22 februari 2013 16:29

1. 

 

 

och 2.

 

 

Kommentera 1 eller 2 ! :D :)

Tycker nog 2... Men 1 också! :p Behöver hjälp här! ;)

?

Av Amanda - 22 februari 2013 16:16

 

Som bakgrund?



 

Som header?

Av Amanda - 22 februari 2013 16:04

 


Är detta en bra bakgrund eller ska det vara en rosa nyans istället? KOMMENTERA HÄR TAR EMOT ALLA FöRSLAG!!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards