Amanda ek

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Amanda - 1 februari 2013 21:08

Lördag: sovmorgon! Sen Lite senare på dagen ska vi till Torns och rida dressyr med Acoris. Ska öva på det Jessica tipsade om, träna på en volt och göra avsaktningar om och om igen. Ska också träna på öka och minska i olika gångarter, allt för att få Acora mjuk och fin tills på söndag. I slutet av ridpasset är hon nog så pass mjuk att jag kan träna henne på tygeln. Ska öva serpentiner som uppvärmning. :)
Sen ska jag o mamma fodra på kvällen. Ska göra det fort så vi hinner hem för att se Melodifestivalen.

Söndag: Börjar hoppträningen kl 10:00 så då ska Acora vara klar och uppvärmd. I gruppen är vi 3, Acora, Gunnar och Dino. Vi hjälps åt att bygga en bana i stora. Bokar stora så vi är ensama. Det är en provomgång!
11:00 slutar träningen så ungefär 12:00 är jag hemma som tidigast. Mamma ska skjutsa mig till Katja och sen ska jag följa med henne till Horze för att prova ut ett koppel till Katjas söta hund Molly. :) jag är visserligen pank, men jag tycker det är jättekul att bara titta! Och så får jag träffa Molly som jag aldrig gjort förut. Inte 100% säkert att det går, det beror på om alla är friska och sånt. ;) tex är ju Katja sjuk.. Men hon är på bättringsvägen! :D

Det var min helg! Ska försöka låna en msrtingal till hoppningen eftersom jag fått höra, och känna på, att hon kan bli väldigt stark i hoppningen. Men det går nog bra, hoppas det iaf! ;) :D

Nu ska jag snart gå och duscha, känner mig en aning ofräsch :p

/AmAnDa.

Av Amanda - 1 februari 2013 19:45

Idag när jag var i stallet var det så fint väder att jag ställde henne ute o ryktade. Men sen började det snöa lite så fick ställa in henne haha ;D det första jag gjorde var att antyda att ryktväskan som är försvunnen fortfarande är det. Sen hämtade jag grejer. Stod och ryktade på täcket för att få bort all torkad lera som satt fast på HELA täcket! Det bara regnade ner smuts så boxen blev dammig :/ skulle ha gjort det utomhus.. Men gjort är gjort :p
Efter rykten rengjorde jag benskydden med vatten, sköljde och rengjorde hennes vattenhink och satte mig i klubban för att sedan mållöst vara där och göra absolut ingenting. :p eller ingenting kan man inte säga - jag kikade med Julia och Katja, satte på nosluddet "expensive" på en av mina grimmor, putsade mina ridstövlar och tömde mina fickor :p. Intressant va? XP ringde pappa o bad honom komma och hämta mig. Satt och kollade på ridskolan när pappa kom. Hann tyvärr inte se när de hoppade, bara när förra gruppen skrittade av och ryttarbytet :( hade velat se när de hoppade en kombination.. Aja! Hemma åt jag middag och sen kollade i Horzekatalogen. Ska se till att jag får glass nu så hejdå :p

Av Amanda - 1 februari 2013 19:24

Hej! Tänkte på Beauty och kom på att imorgon är det en vecka sen hon åkte. Imorgon var det en vecka sen Acora kom. Idag är det en vecka sen jag fick reda på den hemska nyheten.
Saknar henne så, speciellt när jag såg lite videos som filmades första gången jag red henne. Tyckte om henne från första början. Och nu ljuger jag inte!

Saknar min bäbis, ska hälsa på henne på nästa lov, om jag får för mamma.

Nu är det iaf helg. Skönt. Tycker jag förtjänar lite ledigt. Hum hum.. Ledigt och ledigt.. Har helgen full med planer! Men det kommer i nästa inlägg. Ses så länge! Nu blir det glass som fredagsmys.

Av Amanda - 1 februari 2013 11:29

I en kvart, men det är bättre än ingenting. Så chill att sitta i soffan men några i klassen. Har gått igenom nationella prov. I svenska. Har på tis och tors, OMG läskigt! ;)

Av Amanda - 1 februari 2013 08:18

Idag är vi bara 13 i klassen. Vi skulle ju ha musik i halvklass men eftersom vi bara var 13, 5 i en grupp, så slog vi ihop. Är på väg dit nu, eller bussen körde precis :p
Kommer nog inte mer uppdatering över skoldagen. :/ på det sättet vill jag börja på Lerbäckskolan så man kan ha mobil!
BTW idag skulle jag gå var det en tupp i trädgården:p

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards