Amanda ek

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Amanda - 6 februari 2013 21:13

Såg på när Karja red sin lektion på Livius. Det var hoppning, jag fick hjälpa till med hindren m.m ;)
Filmade o fotade med mobilen, men hade Inte mkt batteri. :/
Lilla söta Musslan var med också, man såg hur kul hon tycke det var <3
Det gick jättebra för Katja. Livius hoppade visserligen lite tidigt ibland, men Katja höll sig kvar ;)
Hälsade på Acoris i boxen innan vi cyklade hem, det var bra med henne.
Kom på att jag borde köpa nya ryktborstar till henne som hon kan ha i ridskolan för de hon har är typ 10 år gamla :p eller iaf 5 :p får se om jag lägger pengar på sånt jag inte kommer använda själv... Hon kanske kan få några av de jag har själv ;) vi får se!
Nästa sak jag vill köpa när jag har pengarna blir nog ett fleecetäcke till manken, för sånt är alltid bra! På Horze finns det billiga :D (Y) men de pengar har jag inte när jag ska med Katja till Horze (nästa fre).

Har rättat mina fel i matteboken också. Och räknade vidare lite så jag bara har 2 tal kvar. De 2 räknar jag imorgon för det ska va klart på fre;)

Imorgon är det nationella prov. Igen. Läskigt! Vet iaf vad det handlar om nu ;)

Av Amanda - 6 februari 2013 09:26

Innerast äger :D det är den enda rast i veckan vi får va inne. Var på bibliotekråd innan. Skittråkigt haha .. Missade ju saker när jag gick iväg :/
När jag kom tillbaka satt vi 2 och 2 och läste högt för varandra. :| pinsamt!

Av Amanda - 6 februari 2013 07:09

Trött :p här är lite bilder:

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards