Amanda ek

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Amanda - 9 februari 2013 21:53

Precis som alla såg jag och min familj melodifestivalen ikväll. Tyckte Sean Banan och nr 1 var bäst. Som ni nog vet gick Sean banan till finalen och han som var nr 1 (har glömt namnet) kom till andra chansen. Var rättså säker på att han skulle gå till final. Men så blev det inte ;)

Inorgon är det en ganska viktig dag. Kommer tävla Acora, i hoppning denna gång. Acora är ju en hopphäst så det går nog bra. Hon har bara en tendens att vägra lätt om man kommer fel, och så blir nog pigg och stark i hoppningen, jag har ju hoppat bana med henne förut och då kändes det jättekul och bra kändes det. Hindren var då på ca 50cm så 40 det klarar hon nog galant. Hoppas jag. Får nog en rosett i vilket fall för att jag deltagit i minst 2/3 serietävlingar i hoppning. Förra året blev det en vit, kanske det blir igen. Sen fick jag en liten pokal också förra året.

Jaja långt inlägg som vanligt:p ska läsa en hel del nu, innan jag ska sova. Hejdå ses imorgon! :D

Av Amanda - 9 februari 2013 15:30

Skrev ett ASLÅNGT inlägg om tävlingen och så försvann HELA INLÄGGET!! Jävla... Skit....

Förkortad förkortning: dåligt gick det. Fick bara 55% dvs sämre än i tisdags. Acora trodde det var hopp/galopptävling samtidigt som jag fick driva på henne asmycket ibland. Hon ville inte ställa sig och inte heller gå i form. Fick från 4-6 på protokollet :( man bara seriöst! På vartenda kommentar på protokollet stod det "för hög i formen" inte mitt fel att Acora har underhals eller? Hon gick faktiskt jättefint ibland på framridningen.
Dessutom visste nog Inte domaren att jag haft henne i 2 veckor och att det är en hopphäst egentligen. Hur många ggr har hon startat i dressyr? Nog inte så jättemånga. För hon verkade ovan och förvirrad.
Fick ändå en rosett för jag deltagit i minst 2/3 seriedressyrer. En vanlig Clear round rosett. Men bättre än inget.
Hoppas inte hon skämmer ut oss med att stanna på 40 cm imorgon. Visst är jag positiv? Önskar jag hade kvar Beauty, det hade ju kunnat gå bättre med henne än det gjorde med Acora. Beauty kom tillbaka! :'(

Värsta bildbomben:

/AmAnDa.

Av Amanda - 9 februari 2013 08:35

Så småningom cyklar jag o Katja till stallet. Startar lite över 12, men hon ska knoppas så det kommer ta en tid.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards