Amanda ek

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Amanda - 13 februari 2013 21:14

                   

Av Amanda - 13 februari 2013 20:59

Som jag känner att jag tycker är jättesnyggt.


HUR coolt är det inte att rida i gröna lindor? ;)

Eller lila? :o :D

Ni vet nog om det, att jag ÄLSKAR turkost XD

Acora vill tävla i detta.

Behöver en röd tröja att rida i, och här är den;D

Dessa Verkar vara så sköna och snygga är dem!

 Funktionströja är något jag älskar!

:o :D

Tycker dessa är supersnygga och coola.

Detta ridtäcke är bara såååå snyggt D:

Verkligen snyggt täcke.. 

Detta är bara sååååååå snyggt! To die for!



Jepp det var det jag tycker är snyggast från hööks vårnyheter. Kommer ju inte kunna köpa allt (så länge jag inte blir miljonär:p) så det är bara att drömma på hahaha ;)

Fyller iaf år om typ 2 månader, så jag kan kanske få lite då ;) :)


Nu ska jag sova, mer update imorgon. :) Bye! 

/AmAnDa.




Av Amanda - 13 februari 2013 18:24

Lol

Av Amanda - 13 februari 2013 18:24

Skylt från Tutankhamun utställningen. :p lol!

Av Amanda - 13 februari 2013 17:47

Har lagat pannkakor, den första gräddas nu ;D har varit duktig och gjort spanska och engelska. Tyvärr är spanskan något jag måste upprepa några gånger innan det sitter så jag är inte helt klar med det ;) men har fått alla rätt nån gång på läxor.nu! :) (Y)

BTW på Tutankhamun utställningen idag var det som förra gången jag var där, lite tråkigt men med hjälp av Katja och Fanny blev det roligare. Vi fotade från coola vinklar m.m :)
Bilderna kommer efter texten. De bästa ;)

Imorgon kan jag inte rida Acora. Eller kan kan men Jessica kunde inte, jag är ju inte anmäld till hoppningen och mamma kommer hem kl 9 och jag får inte rida ensam. Så jag hade planerat att låna ut henne och sen va med Katja hos hennes mamma igen.

Kontakta mig på kik, via sms eller på kommentarsfältet om du kan ställa upp och passa henne. Men det måste vara någon jag känner!! ;)

/AmAnDa.

Av Amanda - 13 februari 2013 15:21

Kom hem från skolan typ 15:00. Som vanligt på dåligt humör när jag tänker på alla läxor jag har framför mig. Framförallt spanskan som är till IMORGON! :/ :( har iaf 12 glosor att lära mig så det kommer nog gå fort, jag är seg på glosor men 12 går snabbt. Sen är det engelskan + matten. Och måste nog leta fakta om Marocko till det arbetet också. Det sr ut som att jag får spendera hela dagen framför läxböcker alltså/:
Nu sa pappa att jag kan ta datorn så DET tänker jag göra! :p ses! Skriver mer om Tutankhamun och det söta senare.
Hej svejs!

Av Amanda - 13 februari 2013 08:03

Forever alone i skolan just nu. Katja är hos tandläkaren och Fanny hon har inte kommit än. :p så länge jag har min mobil är jag hel :p haha...
Idag i skolan ska vi till Tutankhamun i Malmö. Har ju redan varit där med familjen så ska inte bli då roligt att åka dit en gång till. Jaja har iaf mina vänner med då;)
Kommer mer update senare, hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards