Amanda ek

Alla inlägg under februari 2013

Av Amanda - 19 februari 2013 13:14

Tror min ena iphonehögtalare är trasig, den till vänster. För när jag håller för på den högra försvinner allt ljud! Är det dyrt att laga en högtalare? Går det ens? :/ :3 *lite panik*

Av Amanda - 19 februari 2013 11:52

Gjorde om outfitsarna. De gamla var så små och kladdiga. Har hunnit göra turkos, grön och lila. Idag ska jag sätta igång med röd och så vidare. :) tycker de blev mycket bättre än de förra. Har med grimma, täcke och grimskaft nu i bild istället för att skriva det inom parentes (såna här).
Nu har jag också lagt till ett tävlingschabrak och matchande huva.

Så nu är det detta som ska finnas med på pappren:
T-shirt
Funktionströja/långärmad tröja
Kofta/tjocktröja
Ridhandskar
Ridstrupmor
Allroundspö
Dressyrspö (förmodligen ett vanligt svart till nästan alla outfitsar)
Hoppspö (förmodligen ett vanligt svart till nästan alla outfitsar)
Ridbyxor

Schabrak till träning
Schabrak till tävling (i hoppning)
Benskydd (hoppning)
Lindor (dressyr)
Huva (i hopptävling)
Ridtäcke/ländtäcke (förmodligen samma i typ alla outfitsar)
Pannband
(Träns?)
(Stigbygelplattor?)
(Annat?)

Täcke
Grimma
Grimskaft
Litet ryktset (som typ 3 borstar och en hovkrats eller ett sånt set man kan köpa).
(Annat?)

Sist: bilder

Av Amanda - 18 februari 2013 20:53

Tänker göra om mina outfits. På papper. När Jag sitter vid en dator ska jag göra ett inlägg om en outfit, vad son behövs för att fylla just den outfitsen. :)
Men nu snackade vi om dem på papper. Det är samma outfits, bara det att jag har dem på papper på väggen i mitt rum så jag kan kolla på dem och kryssa i när jag har det. Nu däremot är Jag missnöjd för jag har klottrat olika saker på pappren + tänkt ut nya idéer.
Tänker inte klippa i den gamla tidningen, det förstör den jag har kvar utan jag tänker klippa ut sakerna som redan är på ett papper en gång till så det blir dubbelpapper. Gör ju inget ;)
Tänker ha saker från både nya och gamla kataloger. Fast bara höst/vinter 2012 och vår/sommar 2013.

Sätter igång imorgon om inte idag. Ska också göra ny design på bloggen - rosa eftersom Acora & jag är rosa just nu. Det är inte min favoritfärg eller så;) men rosa är snyggt. :) (Y)

Som avslutning: en bild på outfitsarna på väggen :).

Av Amanda - 18 februari 2013 20:45

Mamma filmade typ bara när jag hoppade första hindret så detta är det ända fotot jag har från när jag hoppar;).

..

Av Amanda - 18 februari 2013 20:44

Kom verkligen inte på en rubrik ;).
Idag har jag ju varit med Katja. Det var kul, mycket skratt och skoj! Vi bakade en sockerkaka också men vi råkade göra för mycket glasyr så kakan blev jätteäcklig... ;)
Jag red efter 6. Grim var i ridhuset samtidigt och så kom Dino sen. Gjorde serpentiner, körde igenom LC:2, gjorde lydnadsövningar (skritt, galopp, skritt, tra, halt, rygga, galopp, halt m.m) och galopperade henne lite ned kortare stigbyglar, lär henne sträcka ut lite, och det tyckte hon var superkul!! Sen kom mamma och hjälpte mig med formen, det gick sådär bra.. När mamma mockade skrittade jag av henne och sen ryktade o lämnade grejer. Red i rosa, hade rosa tröja, strumpor, schabrak, benskydd och hårtofs. Har typ bara nya benskydd (de jag har är för ljusa och sen är de bara fram, finns inte längre att köpa) och pannband kvar i den rosa outfiten typ ;) :D.
Ser ngt töntigt program på svt 1 på tv haha ;) :p.

Föresten på typ ons ska jag löshoppa Acoris :D men när de gjorde det i ridskolan förra året stannade hon och var helt försiktig, hon verkade inre tycka det var roligt. Det bevisar att hon behöver ryttarens stöd för att hoppa. Det är ju en bra inverkan som ryttare att hjälpa hästen att hoppa.

Av Amanda - 18 februari 2013 13:26

Av Amanda - 18 februari 2013 10:22

Det är ca 10 som är annat märke, annars är det bara schleichhästar!:D
Samlat sen jag var 4-5. Har även alla ryttare, stall, transport + bil och nästan alla Gubbar. :)) (Y)

Av Amanda - 18 februari 2013 08:16

Hejsvejs!
Det är såå Chill att ligga i sängen och spela på mobilen :D.
Idag händer det ganska mycket, Katja kommer hit mellan 11 och halv 12. Ca kl 3 ska vi till torns för jag ska rida. Ska träna på något :p i galoppen ska jag försöka få henne att inte studsa, jag lyckades igår. I trav o skritt vet jag inte. Ska inte försöka få henne i form så mycket, ska vänta på hjälptygeln istället. Tror det skulle bli bättre med den ;) alltså såklart det funkar med den på, men jag menar att hon kan förstå att man ska gå så även utan. Och sen bygger hon ju om musklerna när hon går i ridskolan med den på. Och det är bara bra!!

Nu ska jag typ sova lite till:p. Ses!!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards