Amanda ek

Alla inlägg under februari 2013

Av Amanda - 20 februari 2013 23:12

Katjas och min dag:
8:30-9:00 vi gick till Torns
9:00-10:05 vi kollade på löshoppningen
10:05-10:30 vi ryktade Acora! :D
10:30-10:50 vi löshoppade Acora
10:50-11:10 vi ryktade Acora igen!
11:10-12:40 vi lekte med en shettis i lilla ridhuset.
12:40-13:00 vi mockade
13:00-14:00 vi bara chillade runt!
14:00-14:40 vi ryktade och gjorde i ordning Acora igen!
14:40-15:40 vi turades om att rida!
15:40-16:00 vi sadlade och tränsade av och ryktade.
16:00-16:15 vi cyklade hem (katjas kedja hoppade på vägen)
16:15-18:00 vi åt, köpte godis och chillade! :)
Sen såg vi film, Flicka 2, som var rättså wierd men ändå bra.

Katja har inte lagt till: löshoppningen gick inget vidare, Acora vände så fort jag släppte henne. Hon hoppade några ggr och då tvekade hon lite. Hon hoppade inte över 70, som jag trodde. Löshopnning är inte hennes grej helt enkelt. Ja så kan det va.
Jag, Katja och Rebecka (Livetsomrebecka.bloggplatsen.se) roade oss med efter att alla hoppat (Acora var 3:e sist) leka med en shettis som löshoppades men stod i lilla medans ens matte jobbade. Så söt var den! Exakt 1 m hög. Om vi sprang alla 3 och låssades vara en flock så följde den efter oss i bockande galopp. Jag försökte också göra frihetsdressyr, fast det gick inte såå bra, hon var mer ute efter mitt godis tror jag.. Men söt var hon!
Sen hjälpte vi också till att ta in hästar. Jag tog: Lilla Liv, Esther, Pluto och Dino.
När vi red fick Katja prova Acora. Sen bytte jag och Rebecka. Humle var pigg och väldigt snabb i galoppen hahaha, han hoppade jättehögt på löshoppningen, han hoppade typ 1,20.. Han är en ganska liten C-ponny! Men han är Jätteduktig. Sen fick jag prova Lukas. Barbacka. Haha han var jättesnäll o go! och Mysig och trygg. Hans galopp var verkligen skön. :)
Jättekul att få testa andras hästar, det får jag nästan aldrig, lite svårt om man inte går på ridskola ju ;).

Katja nördar Subway Surfers och jag bloggar. Och äter godis XD.

Av Amanda - 20 februari 2013 19:02

Ska handla godis med Katja nu, berättar om dagen sen, min mobil dör.
Katja sover över. Hejdå!

Av Amanda - 20 februari 2013 19:02

Ska handla godis med Katja nu, berättar om dagen sen, min mobil dör.
Katja sover över. Hejdå!

Av Amanda - 19 februari 2013 21:58

Hatar mitt liv. Hatar att det alltid känns som att det alltid är Jag som aldrig får ha det riktigt riktigt bra. Beauty var helt perfekt!! Hon var söt, snäll och pigg på rätt sätt, och hon var hopphäst, en riktigt fin sådan, och jag höll på att göra henne till dressyrhäst! Hon höll just på att vänja sig vid domarbordet..

Och även om hon hade problem med galoppen tyckte jag ändå det var roligt att ha henne, men den lyckan varade såklart inte mer än ett halvår, när hon bara åkte ur mitt liv. Och jag tror ingen vet på riktigt hur det känns, eller är det någon till som saknar en häst just i denna stund? Måste vara värre om hästen blev avlivad, men nästan lika illa att typ aldrig få se hästen mer!!

Herregud vad jag saknar min bäbis. Känner mig halvt död. Acora tar inte upp den platsen som fattas i mitt hjärta. Så mycket betyder hon inte.. Känner mig hemsk men Acora har jag haft i typ 3 veckor.

BEAUTY KÄNNER MIG INTE LEVANDE UTAN DIG!!! :'( :'(

Av Amanda - 19 februari 2013 18:42

Händer ofta att samma inlägg kommer typ 3 gånger. SÅ J*VLA JOBBIGT!!!!

Av Amanda - 19 februari 2013 18:41

En mycket vacker bild, jag vet. :p
Ska rida Acora, har en idé om barbacka. Men mamma gillar inte den idéen :p. Får se vad det blir. Ska iaf säga åt mamma att fota/filma :) (Y)

Av Amanda - 19 februari 2013 18:40

En mycket vacker bild, jag vet. :p
Ska rida Acora, har en idé om barbacka. Men mamma gillar inte den idéen :p. Får se vad det blir. Ska iaf säga åt mamma att fota/filma :) (Y)

Av Amanda - 19 februari 2013 18:40

En mycket vacker bild, jag vet. :p
Ska rida Acora, har en idé om barbacka. Men mamma gillar inte den idéen :p. Får se vad det blir. Ska iaf säga åt mamma att fota/filma :) (Y)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards