Amanda ek

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Amanda - 2 februari 2013 22:43

Väldig pigg Acora jag red! VÄLDIGT! Först var hon helt normalt pigg, vilket är ganska piggt, och sen efter att jag körde igenom LC:2 programmet blev hon hyperpigg, och bara mer och mer pigg. När jag skrittade av henne ville hon bara iväg så jag kunde inte ge henne helt långa tyglar. Ändå rätt kul att hon är så pass pigg. Hon påverkas ju inte av sin ålder!
Tränade tempoväxlingar, några serpentinbågar, lite formträning på volten, skritt, trav, galopp, trav, skritt på volten och några skett igenom i galopp som hon bara älskade! Kommer ni ihåg att jag nämnt att Beauty gasade i svängarna? DET gör Acora också! Fast ungefär 100% mer ;) haha hon är en riktig piggelinponny! Ska bli så kul att hoppa henne imorgon! Hoppas inte hon springer jättefort och sen stannar för det gjorde hon förra året o då kan man ju åka av! Men inte för att skryta, men jag har aldrig ramlat av av att en häst stannat med mig! Eller okej en gång, med Musslan men det var en riktigt slö avranling de! Som i slowmotion, jag satt liksom och tänkte på hoppbanan (det var på en framridning) och glömde bort att driva på henne fast hon sackads hela tiden drev jag inte på henne så det var bara enbart mitt fel :p det var för 1 år sen nu. Haha händer nog inte igen! Har lärt mig att va med uppmärksam;)
Det gick iaf bra idag, Julia och Gunnar red också i mellan samt Pahaska.

Åkte hem, åt middag och åkte tillbaka till Torns för att fodra kväll. Gick supersnabbt, hade gjort allt som gick sen innan så det var bara att ge alla mat och sen åka hem för att se på melodifestivalen. Kom lite sent :/
Hejade på nummer 1, David Lindgren och hon som sjöng "gosa". Men hon åkte ut.. :( men David Lindgren han kom till final! ??bra! Röstade på han;)

Blir tyvärr inget Horze eller Hööks för mig Imorgon. Synd men aja. Ska till min farmor och farfar istället. Men innan vi ska dit: HOPPTRÄNA ACORA TAGGA TAGGA TAGGA! Hihi men det ska bli så kul! Bygger bana i stora för mig och 2 andra. Wow lyx ;)

Måste sluta bye!

Av Amanda - 2 februari 2013 13:36

Sitter i bilen på väg till Nova Lund för att hämta ut mina skor som äntligen kommit. Dragkedjan är lagad =D
Såg på avstånd hur Lilla Liv, Rikta, Acora och Katinka busade i hagen. Acoras lila täcke syntes tydligt ? hon galopperade runt, runt! Gammal men pigg haha ;)

Av Amanda - 2 februari 2013 11:47

Sitter i köket o ska käka lite rostbröd eller nått. Klockan är snart 12. Och jag jag Inte gjort nånting. Såg precis Gizmo gå på taket till garaget, :p vi ses!
Och glöm inte att FÖLJA min Instagram! Jag har 66 nu. Det är nästan lika mycket som på min förra, det är 79 där nu.
Jag heter: Amandiis_pandiis

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards