Amanda ek

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Amanda - 4 februari 2013 21:38

Tjoo! ;) idag efter skolan var jag med Katja. Vi hade jättekul, var hemma hos henne för en gångs skull :p. Vi bakade sockerkaka med för mycket vaniljstång i så det blev som en vaniljkaka, ritade på hennes whiteboardtavla, löste veckans kluring, gjorde en ny text till låten "Love Is All Around", parodin heter "HÄSTAR FINNS" eller vi döpte aldrig den men den handlade om att hästar visst finns ;) jag spelade gitarr. Den blev BRA! Sen har vi också spelar Quizkampen mot varandra och mot andra och sen satt vi lite vid datorn innan det Var middag. Vi såg Ponnyakuten 23 (parodi på ponnyakuten). Hann se typ 3/4 delar.
Efter maten åt vi "sockerkakan" och sen kom pappa o hämtade mig :p.

Föresten skolan var chill, vi såg en film som heter typ "Skellig" och handlar om en kille som hittar en konstig man i ett skjul. :p lite konstig, många tyckte den var läskig, inte jag. jag som är en känslokall person när det gäller folk som dör i filmer eller andra egentligen hemska saker blir jag inte rörd av i FILMER så jag skrattade Liite när en bebis höll på att dö.. Lite omoget och så, JAG VET! ;) men det händer ju inte på riktigt!
När filmen var slut slutade vi. Tidigare på dagen har vi haft matte, svenska och det vanliga. :p ;) inget speciellt alls.

Imorgon blir det programridning på dressyren, Acora och jag ska göra LB:1 inför dressyrtävlingen på lör. Såg att Gizmo låg på mina 5 schabrak jag lagt i klädsammares tills vidare :p de var i: rött, vitt, lila och rosa. 2 är oanvända och ett är använt i gång, det lila har använts 2 ggr. Roligt schabraksnack va? :p
Näe nu går jag och gör något vettigt :p som att läsa eller tagga ner lite. Imorgon i skolan är det nämligen Nationella Prov :o i svenska. Inte nervös, svenska är nog det jag har lättast för. :p
/AmAnDa.

Follow: Amandiis_pandiis on instagram! Har 85 följare nu! :)

Spela mot: Amandabeauty i Quizkampen, Det är lätt att vinna över mig! :p XD

Av Amanda - 4 februari 2013 07:30

Vaknade för inte ens en timme sen. Tröööött!!! Vill rida idag :/ men det går ju inte. ;)
Går till bussen om en kvart. Mer update kommer hemma, typ:p hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards