Amanda ek

Alla inlägg under februari 2013

Av Amanda - 26 februari 2013 16:02

Eller nej det var en frukt! Den frukten finns inte. Och så var det hästkött i Lasagne och IKEAS köttbullar. Men hästar fanns ju inte??? Va?

Asså allt snack om hästar. De är Populära på ett dåligt sätt!
I skolan får jag jämt höra att hästar inte finns, men nu är det mer om hästkött i maten. Det var ju hästkött i lasagne från Findus, ICAs egna och från någon till. Och nu visade det spår av hästkött i IKEAS köttbullar, men det var i Tjeckien och inte I Sverige. Pust, de köttbullarna är goda! ;)

Tror inte det hade varit ett sånt ståhej om häst i maten om inte dem där sidorna på Facebook lagts upp.. "Hästar finns inte" och "hästar är en frukt som inte finns". :( dessa sidor med över 10 000 likes!

Sluta uppmana folk att fortsätta! Vissa tycker inte alls detta är roligt! Vissa känner sig kränkta! Skyller inte på nån men tänk på det!

Min åsikt är att det inte är speciellt kul. Varför stängde FB ner mitt konto för att jag inte är 13 medan de missat, eller struntat i, att stänga ner sidorna som nekar existensen av ett fullt existerande djur?? :(

Av Amanda - 25 februari 2013 22:10

Ska sova nu, fast jag kikar med Sandra hehehe ;).
Godnatt på er iaf! ;)

Av Amanda - 25 februari 2013 22:10

Ska sova nu, fast jag kikar med Sandra hehehe ;).
Godnatt på er iaf! ;)

Av Amanda - 25 februari 2013 21:35

Tänkte skriva lite mer om seriehoppningen. Den är då på söndag. Mamma anmälde mig till 50. Men nu kanske det går att hoppa 2 ggr (det är nt säkert) men om det skulle gå ska jag hoppa 60 också. :) nice!
Ska få en rosett eller nått för deltagande. Förra året var det en vit rosett och en liten pokal av ngt slag. Den var jättefin! :D hoppas det blir ngt liknande! ;)
Sen är det Pay And Jump på eftermiddagen samma dag, men det orkar inte mamma vara med på så Jag står över. Lite konstigt med samma dg o allt! :o

Mest det jag ville säga, ska läsa snart tror jag. Jobbigt med skola imorgon! :(

Kommer iaf rida efter skolan ;). Har läst på en blogg att vi ska hoppa kombinationer alt. Studs. Det blir en utmaning, jag har bara hoppat en kombination med Acora och det var typ 3 galoppspåret mellan hindren ;). Studs är jättekul tycker jag, kombination med så hoppas Acora också tycker det haha måste verkligen driva henne mellan hindren tror jag ;).

Av Amanda - 25 februari 2013 21:29

Tänkte bloggtipsa lite bloggar jag läser:
Juliiialivet.bloggplatsen.se - Julia, ni vet nog vem det är ;). Skriver om sitt liv, och om hennes fodervärdshäst Gunnar.
Livetsomrebecka.bloggplatsen.se - Rebeckas blogg, kanske ni också vet vem det är? Skriver om sitt liv + om sin foderponni Humle.
Nellieberntsson.se - ni vet vem hon är;).
Henrikbarry.se - han var med i ponnyakuten :p ;) bra blogg!
Hastblanca.blogg.se - Blancas blogg. Hon skriver, och videobloggar, om sitt liv, och om Darwin och Findus, hennes söta hästar! :)
Moadahlberg.blogg.se - Moas blogg, hon skriver om sitt liv och såklart om hennes foderponny Grim.
Ellenelfman.devote.se - Ellens blogg om Musslan och mycket annat! :) (Y)
Katjaslife.bloggplatsen.se - min bästis Katjas nya fina blogg om hästar, kompisar, skolan och mycket mer! :D och jag är med på headern så en stor rekommendation hehehe ;D.

Hoppas VERKLIGEN jag inte missat någon för det hade varit PINSAMT! ;)

Av Amanda - 25 februari 2013 18:44

Efter skolan, som var ganska jobbig, gick jag och Katja hem till mig och sålde muffinsformer, till vår klasskassa, behöver mer pengar för att kunna åka på klassresa, vi ska till Bornholm.
Lite om muffinsformerna: pengarna går till: 30% till vår klasskassa, 70% till Barncancerfonden (fast det borde vara WWF Tycker jag ;) ).
Muffinsformerna finns ingen annanstans att köpa och är lite tjockare än vanliga former. Plus att det är mönster på dem! Mycket finare än vanliga vita;). Det kostar 99:- för 3, och det är 100 i varje paket, så det blir 300 formar för 99:-. Det är bra pris! :) leverans om ca en mån.

Kanske vill du köpa också? :) kommentera HÄR! ;D

Jag och Katja gick då runt och knackade dörr. Det var tidigt på dagen första gången vi gick så då hade typ ingen kommit hem.. ;) vi sålde 2.. Sen andra gången var klockan typ 6 och då sålde vi 2 till. Hehe ;). Pappa köpte också! Yepp sen åkte Katja hem.
Innan vi sålde bakade vi syltgrottor, sylten var drottningsylt. Jätteglad blev dem! Inte alls failade, förutom när jag tappade en på golvet :p.

Av Amanda - 25 februari 2013 07:19

Av Amanda - 24 februari 2013 22:16

Har tråkigt så ska göra en lista över hästar jag har ridit på Torns! Den enda chansen till att få rida någon annans häst är att byta häst med den under ett ridpass eller att passa den några dagar ett nån dag. Så är det för mig, som inte går på ridskola. Trots det tycker jag ändå jag ridit ganska många! Här är en lista:
Acora
Pluto
Casper
Flower
Florens
Musslan
Lothar
Humle
Alma
Lukas
Gunnar
Darwin
Grim

Och Beauty innan såklart ;).

Om jag skulle få rida en häst på Torns som jag aldrig skulle ridit innan skulle det vara:
Ekelin: Katinka! (Hon är den enda därinne jag aldrig ridit :p)
Veteran: Lilla Liv! Eller Frodo.. ;)
Ponnystallet: 1: Fighten, 2: Dino, 3: Esther eller Andy.

Yeppo ;).

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards