Amanda ek

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Amanda - 7 februari 2013 22:15

Nu ska lilla jag sova :p imorgon är det musik först i skolan. Rättså Chill. Sen svenska, matte, tema och sist engelska. Har ej kollat schemat, går efter känslan och minnet :p ;)

Tidigare idag hade jag exakt 100 följare på instagram, sedan gick det ner till 98:/. Kom ihåg att följa Amandiis_pandiis nu! Kommer nya bilder varje dag! Vill du inte gå miste om;) :p

/AmAnDa.

Av Amanda - 7 februari 2013 21:09

Har tråkigt så här är några sanningar om mig:
1. Jag hatar bananer, både lukt, smak och utseende.
2. Jag har fobier mot: spyor, att hästen skenar utomhus och när man är för många i ridhuset. Det är läskigt ;p
3. Jag har ridit sen jag var 4 år.
4. Saknar Beauty mer än man anar.
5. Fick B som bäst i betyg.
6. Tycker oxrar är lite läskiga, speciellt när de är sjukt breda.
7. Har hoppat 90cm som högst med Beauty.
8. Gick på ridskola tills jag var 8 ungefär.
9. Fick min första fodervärdshäst som 8-åring, Colette.
10. Har ägt en häst. Han står på Torns, Pluto. Hade hnm 2009-2011. Han var fel häst för mig. Säger inte mer.

Där har ni 10 sanningar ;) jag BORDE verkligen städa mitt rum nu, så jag är klar typ 21:30 vilket är rättså sent.
Känns skönt att slippa alla läxor över veckan ;) gjort den enda redan. Sköönt!

Av Amanda - 7 februari 2013 20:59

Ska städa rummet lite tills när Katja kommer imorgon o sover över.
Roligt roligt. Idag när jag red Acora för Jessica fick jag träna mycket på formen. Vi var typ 5-6 i ridhuset också så vi kunde inte göra mycket mer. Acora har duktig, upptäckte hennes lite svaga punkt; ställa sig i högervarvet. Riktigt jobbigt att få henne i form men när det gick kändes det superbra! Men sen i slutet typ visade Jessica ett sätt som fick henne i form utan att armarna lossnade :p har fått många många många tips om hur jag kan fö henne i form. Måste ha att det senaste funkar bäst så det ska jag fortsätta med. Det är också bra för man tar så lite som möjligt och sen ger henne lite eftergift. :D
Måste städa, adjö :p

Av Amanda - 7 februari 2013 15:54

Haft det i skolan. Blä ganska trist ;p
Efter det fick vi äpple och sockerkaka och såg filmen "Ella of Frell". Den var ganska dålig haha :p andra filmen efter "Skellig" vi ser denna vecka!

Sitter just nu med Katja och nördar våra iphones. Subway surfer :D
Sticker till stallet om typ en halvtimme. Rider för Jessica!

Av Amanda - 7 februari 2013 07:38

Ska gå till bussen om typ 10 min. Bara känns som att det behövdes update här. Efter skolan och nationell prov är det stallet nästa. Rider lektion för Jessica. Kommer säkert gå bra, viktigt inför tävlingen på lördag.
BTW är anmäld till clear rounden med Acora. Mamma tog 40. Visst det är inte högt men det är en testomgång typ. Längtar!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards